Aviseringar
Rensa alla

Lätta fingerspelade gitarr låtar att lära sig?


Ämnesstartare

Hejhej

Jag har spelat gitarr lite på fritiden i ca 6 månader men känns som jag inte kommer någon vart, vill bli lite bättre och lära mig lite fler låtar, kan mest bara intron på låtar som tex: Metallica - Nothing else matters och One. When the children cry, Johnny cash - Hurt Etc..

Någon som har ett schysst tips på en lättlärd låt? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Smoke on the water!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Smoke on the water!

Haha, den kan man ju..


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

747 och "om du var här" med kent är en bra övning för fingerspel [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför hålla på med lätta låtar hela tiden? Spela någonting utmanande och väx för tusan!

Om du håller på med lätta saker hela tiden så kommer du aldrig växa som gitarrist ju. Du kommer enbart kunna mer låtar!

Så om du ska hålla på och lära dig låtar så ta nåt som utmanar dig hela tiden!

Här, har du en låt som du gärna kan få öva in:
S&G - Sound of silence


   
SvaraCitera

Alltså, vet inte om det är något du kan tänka dig, men denna låten är bra för att få in basen i tummen och fingrarna samt hålla ordning på grepp. Det är i alla fall så jag känner att den hjälpte mig när jag inte hade spelat så mycket med fingrarna. Den gav mig liksom en vana i händerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teddeftw:

kan mest bara intron på låtar som tex: Metallica - Nothing else matters

Så försök lära dig hela då, så svårt är det inte, och en utmaning är bara bra! [smile]


   
SvaraCitera

Zittam:

Varför hålla på med lätta låtar hela tiden? Spela någonting utmanande och väx för tusan!

rent pedagogiskt så har man en del att vinna på att utvecklas i rätt långsam takt. om man inte lär sig grunderna tills man faktiskt kan dem innan man går vidare så lägger man mer fokus på att lära sig stycken, snarare än att utveckla sin teknik rent allmänt. således, man lär sig långsammare om man ger sig på svårare saker snabbare.


   
SvaraCitera

Zittam:

S&G - Sound of silence

[love]


   
SvaraCitera

stairway to heaven är väl ganska lätt?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

stairway to heaven är väl ganska lätt?


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

y

wtf, vad är det där?[bigsmile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

wtf, vad är det där?[bigsmile]

Waynes World, kult.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Waynes World, kult.

tror ej jag hört om[blush]


   
SvaraCitera