Aviseringar
Rensa alla

Lätta låtar på gitarr?


Ämnesstartare

Hejsan
jag har länge velat lära mig att spela gitarr men skyllt på att jag saknade en sträng. Nu har jag skaffat den, men har jätte svårt att börja..

Har ni tips?
Kan ni några bra låtar att börja med?
Eller ska jag börja att bara plugga in massa ackord? Kan typ A, D, C, E och G.. Inte mycket att gå på helt enkelt[crazy]

Så, finns det några gitarrister där ute som kan tänkas hjälpa en stackars förvirrad unge?


   
Citera
Ämnesstartare

Heartbeats av José González.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Heartbeats av José González.

okej tack det ska jag kolla upp[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samara:

Har ni tips?

Kom på en låt du verkligen tycker om, sök efter den på google och inkludera ordet "Tabs" i sökningen.

Easy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EyeForAnEye:

Easy.

okej, bra tips iofs[blush][crazy]

Men tänkte att jag är väldigt nybörjare så vore ju fint om det fanns folk som visste några bra låtar att börja med[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon gång i grunskolan satt vi och plånkade "Hang down your head Tom Dooley" och "Brev från kolonien"
Till och med jag tkte att dom var sjukt lätta, och då är jag vänsterhänt och fick spela på en fittgitarr som var åt "Rätt håll" aka FEL HÅLL!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Heartbeats av José González.

hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

"Hang down your head Tom Dooley"

haha det där gjorde vi också, klarar nog lite mer än det där förhoppningsvis[crazy]

Hell_man:

hahah

jag har inte hört den, men utifrån din kommentar antar jag att den inte är så lätt ändå? x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coheed and cambria - blood red summer <3
coheed and cambria - in keeping secrets of silent earth 3 <3


   
SvaraCitera

Lirar gitarr själv, så jag skulle tipsa dig att du ska lära dig Wonderwall av Oasis
det är en bra nybörjar låt som du kan träna din ackord teknik med, lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare