Aviseringar
Rensa alla

Lättkränkt mamma fakturerade 5-åring som inte dök upp på sonens barnkalas


Ämnesstartare

Femårige Alex dök aldrig upp på kompisens födelsedagsfest. Det slutade med att kompisens mamma lade en faktura på 200 kronor i Alex skolväska. Men Alex föräldrar vägrar att betala – och nu kan ärendet gå till domstol.

Femårige Alex Nash, från Cornwall, England, blev inbjuden till en kompis födelsedagskalas vid en skid- och snowboardanläggning i december 2014, och Alex föräldrar meddelade att deras son kommer att komma.
På inbjudan kunde man läsa att födelsedagsfesten kostar 200 kronor per barn, vilket bland annat skulle inkludera kälkåkning, mat, glass, ballonger och annat festligt.

Senare insåg dock föräldrarna att Alex var dubbelbokad och att det sedan tidigare var bestämt att han skulle hälsa på mormor och morfar, vilket han till slut också gjorde i stället, rapporterar BBC.
Och sedan var det inget mer med det... kan man tro.
Men för födelsedagsbarnets mamma blev Alex frånvaro för mycket.
I förra veckan upptäckte Alex föräldrar en räkning i sonens skolväska.
Räkningen – "Childs Party No Show Fee", en frånvaroavgift – var på motsvarande 200 svenska kronor.
Femårige Alex dök aldrig upp på kompisens födelsedagsfest. Det slutade med att kompisens mamma lade en faktura på 200 kronor i Alex skolväska. Men Alex föräldrar vägrar att betala – och nu kan ärendet gå till domstol.

Den omtalade räkningen. Foto: Skärmdump från inslag i BBC.
Pappan beskriver det hela som "ett skämt".
– Jag har pratat med ett par personer om det här. De är alla ganska skeptiska till det här, säger han till Daily Mail, och fortsätter:
– Jag trodde först att det var ett skämt. Jag finner inga ord.
Pappan hävdar att man inte hade mammans kontaktuppgifter och därför inte hade möjlighet att meddela att Alex, trots föranmälan, inte kommer att dyka upp på födelsedagsfesten.
Mamman hävdar dock att samtliga kontaktuppgifter fanns på inbjudan.
– Jag kan förstå att hon är upprörd över att förlora pengar. Men det är inte pengarna som är problemet, utan sättet som försöker få pengarna på, säger Alex pappa till BBC.

Pappan besökte senare mamman för att konfrontera henne om räkningen.
– Jag sa till henne att jag inte kommer att betala pengarna. Jag sa att hon borde ha pratat med mig först och inte lagt räkningen i min sons skolväska. Jag hade kunnat förstå kostnaden för att Alex inte dök upp men jag kan inte fatta hur hon har hanterat det här, säger pappan till Daily Mail.

Pappa Derek och sonen Alex. Foto: Skärmdump från inslag i BBC.
Alex föräldrar vägrar alltså att betala räkningen och enligt pappa Derek har mamman hotat med att ta ärendet till indrivning via domstol, skriver BBC.
615@70.jpg
Julie Lawrence, mamman som fakturerat Alex. Foto: Facebook.

http://www.expressen.se/omtalat/lattkrankt-mamma-fakturerade-5-aring-som-inte-dok-upp-pa-sonens-barnkalas/

Vad tycker ni? Bör föräldrarna betala?


   
Citera
Ämnesstartare

Hahaha det är ju sjukt


   
SvaraCitera
Kudhos

vilka jävla nollor asså


   
SvaraCitera

Hade nog reagerat som han pappan. Dvs kunnat betala stålarna av ren artighet om hon hört av sig, men inte efter det där beteendet. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade förstått dramatiken om det handlade om lite mer pengar. Men ja, man bör vara tydlig med att man inte skall komma om man inte betalar i vilket fall. 

Betala de där 200 kronorna bara, vad fan är det att tjafsa om.

Svar ja, de bör betala. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har man inte råd att lägga ut 200kr extra under sitt barns födelsedag så har man inte råd med barn heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

syns ju på henne att hon är cray cray.


   
SvaraCitera

Fattar ni inte att pappan har varit ett jävla svin mot födesledagskalsanordarna i flera år. De ville inte ens bjuda ungen på kalaset. Men efter mycket om och men så gjorde de det ändå. För barnets skull. Barnet behöver det. 

"Ok vi bjuder ditt barn. Men du ska bara lämna av ungjäveln och åka. Vi vill inte ha dig på vårt kalas"

Och sen skiter pappan i att ens dyka upp med barnet..

Klart som fan man lägger en fakutra i ungens väska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bör juh meddela att folket inte kan komma när arrangören pröjsat för ting... Men drygt gjort att skicka faktura Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nånstans sa hon att hon ville lära dem en läxa


   
SvaraCitera