Aviseringar
Rensa alla

läxhjälp, snälla!?


Ämnesstartare

håller på o skriver på en stor uppsats som ska mejlas in inatt... skriver om folkmordet i rwanda...

så min fråga är: HUR PÅVERKADES MÄNNISKORNA I LANDET AV KONFLIKTEN?

tack på förhand![smile]


   
Citera

De dog? :>


   
SvaraCitera

Är det inte tämligen uppenbart?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

eftersom att jag är så snäll så kan jag nämna att lokalbefolkningen påverkades på så vis att de bl.a flydde, blev stora flyktingströmmar. Detta ledde i sin tur att balansen rubbades utifrån ett maktperspektiv, det i sin tur ledde till ytterliggare konflikter.

Vilket du kan dra slutsatsen av att befolkningen drabbades ytterliggare, på ett negativt vis.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

det vet ju iofs efter folkmordet, men det är en direkt konsekvens av folkmordet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

eftersom att jag är så snäll

tack! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ska du skriva som källa? ungdomar.se? [rolleyes]


   
SvaraCitera

folkets delades ju mellan hutu och tutsier.. jag tror att det blev svårt för dem att bli "ett förenat folk" igen efter folkmorden. Dem drabbades ju också av att många oskyldiga dog. folk mördade sina klasskamrater, grannar, jobb kollegor, vänner, släkt och familj.. allt för att vissa var ljusare än andra och pga belgien.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera