Aviseringar
Rensa alla

Låg vilopuls


Ämnesstartare

Ending Jon:

Var det inte 28? [confused]

Så lågt är väl nästan omöjligt eller [crazy] Det är ju sjukligt lågt alltså. Det var min gympalärare som sa det till mig och jag har för mig att det var 40 [crazy]

Ending Jon:

Eller glöm det, vet ingenting om sånt [blush]

[crazy]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Så lågt är väl nästan omöjligt eller [crazy] Det är ju sjukligt lågt alltså. Det var min gympalärare som sa det till mig och jag har för mig att det var 40 [crazy]

Men min gympalärare sa att han hade 28 som lägst [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Men min gympalärare sa att han hade 28 som lägst [blush]

Har googlat och enligt honom själv hade han 32 = sveriges lägsta vilopuls [blush]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Har googlat och enligt honom själv hade han 32 = sveriges lägsta vilopuls [blush]

lol hade mer rätt än du *fniss* [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

lol hade mer rätt än du *fniss* [wink]

avis jag blir *fniss* [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha när jag gjorde lumpentest hade jag en vilopuls på 37-38 slag per min. Det ligger i släckten att ha så låg puls.


   
SvaraCitera

tomhand:

Är det lågt?

Men gissa,. Nu är jag dryg men det är skitsamma.

Du vet att du har en ätstörning, din läkare har kommenterat din puls och du vet egentligen att 700-1050 kcal per dag är ungefär hälften av det du borde äta som allra minst.

Du vet själv att du borde kunna äta mer och du vill det egentligen. Du känner dock att ifall det är du själv som tar initiativet till en sådan förändring så kastar du alla dina ideal åt skogen och du blir inte mer värd än en karaktärslös misslyckad viktväktare och du förvandlas till stereotypen för allt som du finner motbjudande.
Du vänder ut och in på dig själv av oro för att du inte "kan" bryta dina egna regler som du själv satt upp (och som i själva verket ingen annan än du bryr sig ett skit i).
Därför skapar du en tråd med en fråga som du egentligen vet svaret på, men där du också (på ett ganska osmidigt sätt) fliker in ditt skrattretande dåliga kalori-intag tillsammans med en kommentar om att "oh, men jag äter ju som en häst".
Allt för att fiska efter kommentarer där någon annan talar om för dig vad du får och skall göra, inte för att du inte vet vad du ska göra, utan för att du skall kunna kringgå dina regler och komma undan ångesten och skuldkänslorna genom att slippa ta beslutet själv. "Då kämpar du ju egentligen emot."

Är jag ute och cyklar? Jag skulle gärna vilja ha svar på det här och även vilja be om ursäkt ifall det eventuellt lät aggressivt.

On topic: 40 i puls är godkänt om du är EXTREMT vältränad. Annars är det nog snarare ett tecken på sänkt ämnesomsättning till följd av för lite mat.


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Pakanajuhla

He's my man [love]

Kloka kommentarer som vanligt!

Var bara tvungen att säga det [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

din läkare har kommenterat din puls och du vet

min läkare har inte ens tagit min puls. och mitt kcalintag; jag ville snarare flika in att min kropp inte är i någon extrem svält, visst jag vet att jag borde äta mer men eftersom ätstörningen fortfarande styr mitt beteende så måste jag långsamt trappa upp mitt dagliga intag - för att succesivt jaga bort ångesttankarna och så småning om få möjligheten att kunna äta normalt utan att gå under i hjärnan.

och det där med att du tyckte jag flikade in att jag ansåg att jag åt som en häst. jag anser det. jag anser mig tjock och tycker därför att jag borde äta mindre för att gå ner i vikt. och det är just DENNA tanke som är själva sjukdomen(nu är jag jävligt klartsynt när jag skriver detta). det är den jag nu försöker besegra när jag går behandling och blahablahablaha. så att kommentera den var nog ganska knäppt med tanke på namnet på detta forum 😛

jag ser inte din kommentar som aggressiv, utan tycker faktiskt att det är riktigt intressant när folk kommer med utförliga svar, oavsett vad personen i fråga tycker/tänker.
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[fortsättning som jag glömde skriva innan :P]och jag vet inte om det är lågt i puls med tanke på allt runt omkring. vet inte om det är väldigt individuellt så att det kan skilja mellan 80-30 från person till person. dock så vet jag att man har lägre puls när man är vältränad medn det vet jag inte. därför ville jag höra ett svar från de som har egna erfarenheter.

sådärja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Hörde att Klaus von Åkerberga hade en vilopuls på 0 när han var död

Lol. XDDDDDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag legat på medicinen (annan orsak då) har de gett mig typ adrenalin (el. dy.) när min puls gick under 40, för det är verkligen inte bra att den gör det - om man inte är en extremt duktig proffesionell skidåkare.
Just av ätstörningsläkare har jag hört - under 40 i puls - åk till akuten direkt. Å andra sidan, om inget alarmerande hänt med värdena de testar där, och pulsen sedan går upp lite och är stabil, så kan man åka hem. Framför allt viktigt att den är stabil. Om den rusar är det fara på färde!

Tror inte alls att Gunde hade lägst puls i Sverige! (Isf delad med mig[sad]) Jag har träffat en anorektiker som sa att hon haft 14 i puls vissa stunder - som sedan rusat till 250 när hon satte sig upp i sängen (på medcinen.) Sant?[confused] Vet inte, men om pulsen hoppar, är oregelbunden eller under 40 - kontakta läkare! Är dödligt, har ju hänt liksom...


   
SvaraCitera

40 är fasansfullt lågt. Jag hade 46 när jag fick hjärtmedicin.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera