Aviseringar
Rensa alla

Laga tand utan bedövning.


Smilen
Ämnesstartare

Jag har alltid bedövning till tandlagning, jag vet inte hur det känns utan bedövning. Det gjorde ont med bedövning så det bör vara olidlig smärta man borde känna. 

Hur känner ni som inte tar bedövningsspruta? 


   
Citera

dog första gången utan men återuppstod och fick ta om den med bedövning :I


   
SvaraCitera

Jag valde utan bedövning en gång. Det gjorde väldigt ont, men inte så mycket värre än när jag fått bedövning. Jag vet inte vad det är för sorts bedövning, eller hur bra dom är på att "ta den", det gjorde nästan lika ont utan som med för min del. Otäck känsla långt efter med bedövning.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Crysilis:
Jag valde utan bedövning en gång. Det gjorde väldigt ont, men inte så mycket värre än när jag fått bedövning. Jag vet inte vad det är för sorts bedövning, eller hur bra dom är på att "ta den", det gjorde nästan lika ont utan som med för min del. Otäck känsla långt efter med bedövning.

Bedövningssprutan gjorde riktigt ont på mig idag, jag fick kämpa idag. 


   
SvaraCitera

Smilen:

Bedövningssprutan gjorde riktigt ont på mig idag, jag fick kämpa idag. 

Mycket gladMycket gladHjärta


   
SvaraCitera

Blir det billigare om en väljer bort bedövningen eller? 

Har aldrig testat utan. Känns inte värt det.. 


   
SvaraCitera

Mina hål brukar visserligen vara så långt gångna när jag söker tandvård dock att de är tvungna att avlägsna hela tanden i fråga. Rodnar

Och det kan en ju fan inte gå igenom utan bedövning uuuh


   
SvaraCitera

S3ON:
Blir det billigare om en väljer bort bedövningen eller? 

Har aldrig testat utan. Känns inte värt det.. 

Nej det kostar samma


   
SvaraCitera

Brukat alltid be dom borra utan först (låter som jag lagar tänder jämt hahh). Om det går bra skippar jag bedövning, annars ber jag att få den.


   
SvaraCitera

Mycket glad+Skål=Censur
   Cola

S3ON:
Mina hål brukar visserligen vara så långt gångna när jag söker tandvård dock att de är tvungna att avlägsna hela tanden i fråga. Rodnar

FörvånadCensurFörvirrad Ajdå, inte ens rotfyllning? Som det så vulgärt kallas.

Smilen:

Bedövningssprutan gjorde riktigt ont på mig idag, jag fick kämpa idag. 

Det gör nog inte ont på mig vad jag kan minnas. Men känslan när "nålen" förs.. Burr.


   
SvaraCitera

borde boka ett besök snart. måste utnyttja min tandförsäkring. det isar litar här och där o så. Men fy om det visar sig att ja har typ 5+ hål  lr ngt :((( 


   
SvaraCitera

Crysilis:
Mycket glad+Skål=Censur
   Cola

FörvånadCensurFörvirrad Ajdå, inte ens rotfyllning? Som det så vulgärt kallas.

En rotfyllning kostar strax över 3000 kr medan en utdragning ligger på strax under 1000 kr. Om det är en tand som ingen annan ser, alltså en kindtand, kan man ju nästan lika gärna dra ut den. 


   
SvaraCitera

S3ON:
borde boka ett besök snart. måste utnyttja min tandförsäkring. det isar litar här och där o så. Men fy om det visar sig att ja har typ 5+ hål  lr ngt :((( 

Ingår inte lagningarna i försäkringen då?


   
SvaraCitera

Crysilis: Ajdå, inte ens rotfyllning? Som det så vulgärt kallas.

sist testade dom det, men det höll ej, tanden gick sönder typ 2 veckor efter så tvingades jag dit och dra ut den ist.. betalade typ först för undersökning ~800, sedan rotfyllning 3k och därefter utragning ~900, fick visserligen tillbaks lite efter att jag hade tecknat försäkringen. Men uuuuh vad dyyyyyyrt. 

vet inte ens om jag har försäkringen kvar idag, för har typ inte haft pengar på kontot när räkningen skall dras osvosv


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Ingår inte lagningarna i försäkringen då?

tror de bjuder på 1 lagning/utdragning per år typ :/ resten kostar likt förbannat 


   
SvaraCitera