Aviseringar
Rensa alla

Laga tand utan bedövning.


Tigerdrottningen:

En rotfyllning kostar strax över 3000 kr medan en utdragning ligger på strax under 1000 kr. Om det är en tand som ingen annan ser, alltså en kindtand, kan man ju nästan lika gärna dra ut den. 

Det är sant, jag hade nog mest tyckt att det vore en illa känsla av att ha en glugg emellan tänderna. Känns också bättre att ha kvar tanden än att ta ut den vid ung ålder. Dock högt pris, ja :S Kanske inte är värt om det är en tand längre bak som sagt, enklare att "borsta" också Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Crysilis: jag hade nog mest tyckt att det vore en illa känsla av att ha en glugg emellan tänderna.

Det var sjukt ovant och jobbigt i 2 månader typ, nu har benet växt igen typ så kan tugga där osv.  


   
SvaraCitera

Har bara haft enstaka småhål under de senaste åren, så jag körde utan. Om man bortser från en tand som var längst in precis bredvid tandköttet (som de råkade snudda vid ett par gånger med borren) så var det inte direkt några problem. 


   
SvaraCitera

stod framför spegeln och plockade matrester med pincett ur gropen haha :/ 


   
SvaraCitera

S3ON:

sist testade dom det, men det höll ej, tanden gick sönder typ 2 veckor efter så tvingades jag dit och dra ut den ist.. betalade typ först för undersökning ~800, sedan rotfyllning 1300 och därefter utragning ~900, fick visserligen tillbaks lite efter att jag hade tecknat försäkringen. Men uuuuh vad dyyyyyyrt. 

vet inte ens om jag har försäkringen kvar idag, för har typ inte haft pengar på kontot när räkningen skall dras osvosv 

Ajdå, yrkade du på att få den rotfylld eller var det deras förslag? Man kan tycka att du inte borde fått betala utdragningen om det var dom som föreslog fyllning, och att det endast höll en sådan kort tid.

Får svårare och svårare att gå dit efter var besök. Dyrt och Smärtsamt :/


   
SvaraCitera

Crysilis: Ajdå, yrkade du på att få den rotfylld eller var det deras förslag? Man kan tycka att du inte borde fått betala utdragningen om det var dom som föreslog fyllning, och att det endast höll en sådan kort tid.

det var kärringens förslag, jag ville dra ut den direkt, hon lyckades övertala mig om att ge tvättningen och rotfyllningen en chans. :sss


   
SvaraCitera

S3ON:

det var kärringens förslag, jag ville dra ut den direkt, hon lyckades övertala mig om att ge tvättningen och rotfyllningen en chans. :sss

:S Skicka henne en personlig faktura, alternativt kräv återbetalning ifrån tandläkarmottagningen. Eller få nästa besök/lagning på köpet/gratis.


   
SvaraCitera

Inte lagat hål, men dragit ut en tand pga mjölktand och inflammation. Bedövningen hjälpte inte. Fyfan vad ont det gjorde. Urgg. 


   
SvaraCitera

Småhål kör jag utan bedövning, större hål med bedövning. Det jävligaste är att jag har tandsten och det påstår de att de inte kan ge bedövning för eller i vart fall har den noll effekt. 


   
SvaraCitera

S3ON:

tror de bjuder på 1 lagning/utdragning per år typ :/ resten kostar likt förbannat 

Ofta.. :s


   
SvaraCitera
Notice

Dem enda gångerna jag har fixat hål i tänder har varit utan bedövning, det gör inte SÅ ont men ibland kan det göra ont, men det funkar lika bra utan bedövning tycker jag.


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Ofta.. :s

Tror det är en gratis undersökning och högst 2 lagningar. Aja, de är inte allt för generösa IAF :\


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det beror väl på hur pass mkt de måste borra. Brukar säga till om bedövningen släppt och det känns för mycket. Är nästan värre att få bedövning för mig då min tandis alltid ser skräckslagen ut när hon håller i sprutan. Blir alltid så nojig över att hon tänker att hon nog gjort fel då men det kanske bara är hennes sprutfejs. Tur att hon ej är man (höhö).


   
SvaraCitera