Aviseringar
Rensa alla

Laga vänskapen eller gå vidare?


Ämnesstartare

Jag har inte pratat med min föredetta bästis på ett halvår. Vi slutade inte vänskapen med något bråk utan det var liksom ett sista sms. Eller inte elakt ,det var som vilket sms som helst men orkade inte svara . Vet inte om hennes bästavän som HATAR mig har sagt något till henne typ att sluta prata med mig eller något. Hennes bästavän som jag tidigare vart nära vän med skicka ett hotmedelande till mig. Men min bästis jag har nu och min föredetta var inte jätte förtjusta i varandra och inte heller jag och hennes bästis. 
Jag har liksom inte mått dåligt över att våran vänskap är slut utan har mer varit att alla vänskaper tar slut någongång och har inte heller varit ledsen över det. 
Mamma och min föredetta bästis mamma är väldigt nära kompisar och pratar fortfarande och hennes mamma har sagt att hon saknar mig . Mamma berättade detta för mig förra veckan och jag vill inte att hon ska gå runt och sakna mig. Tycker inte jag är värdig att gå runt och sakna. Men vad ska jag göra så hon slutar sakna mig? Mamma och hennes mamma tycker att vi ska börja prata igen. Men jag vill inte . Och har försökt att förklara detta för min mamma och pappa , men dom lyssnar inte . Kan väl förstå att det värkar helt omöjligt i deras ögon att en bästis vänskap på 8-9 år slutas med ett sådant slut. Men det var ju inget elakt slut. Förlåt för en väldigt förvirrande text men vet inte hur jag ska förklara. Vill inte säga för mycket men känns lite som jag gjort det. Ska jag försöka laga vänskapen så det blir falskt från min sida? eller går det att förklara för mamm och pappa på ett annat sätt?


   
Citera

Du måste göra det som känns bäst för dig, låt inte dina föräldrar styra vilka du ska umgås med 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

panelhönan:
Du måste göra det som känns bäst för dig, låt inte dina föräldrar styra vilka du ska umgås med 

Men jag vet inte vad som är bäst för mig, ska jag bara låta det vara som det är nu då? Är väl elakt att vara falsk mot henne?


   
SvaraCitera

Falsk mot vem?


   
SvaraCitera

Marsbrud:

Men jag vet inte vad som är bäst för mig, ska jag bara låta det vara som det är nu då? Är väl elakt att vara falsk mot henne?

Falsk mot vem?


   
SvaraCitera

Marsbrud:

Är väl elakt att vara falsk mot henne?

Du är inte falsk om du inte är sugen på att återuppta vänskapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

panelhönan:

Falsk mot vem?

Mot min föredetta bästis

CitronSaft:

Du är inte falsk om du inte är sugen på att återuppta vänskapen.

Men blir ju det om jag återupplivar den


   
SvaraCitera

Marsbrud:

Men blir ju det om jag återupplivar den

That's why you're not going to. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSaft:

That's why you're not going to. 

aa blir nog bäst att inte göra det, men hur ska jag förklara för mina föräldrar då? dom lyssnar fast ändå försöker dom 


   
SvaraCitera

Marsbrud:

aa blir nog bäst att inte göra det, men hur ska jag förklara för mina föräldrar då? dom lyssnar fast ändå försöker dom 

Mer än att försöka förklara att ni inte funkar som vänner vet jag faktiskt inte :/


   
SvaraCitera

Marsbrud:

aa blir nog bäst att inte göra det, men hur ska jag förklara för mina föräldrar då? dom lyssnar fast ändå försöker dom 

Du får säga till de ordentligt och be de att respektera dina känslor, det är trots allt ditt liv och inte deras


   
SvaraCitera

Det är inte någon annan än du som kan välja vilka du ska ha som vänner. 
Säg bara till din mamma att du har en ny bästa vän, som ogillar din fd bästa vän, och att din fd bästa vän är bästa vän med en person som inte tycker om dig. Berätta liksom att du inte orkar ha det så med en bästa vän.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
Det är inte någon annan än du som kan välja vilka du ska ha som vänner. 
Säg bara till din mamma att du har en ny bästa vän, som ogillar din fd bästa vän, och att din fd bästa vän är bästa vän med en person som inte tycker om dig. Berätta liksom att du inte orkar ha det så med en bästa vän.. 

Dom vet redan det 🙂

panelhönan:

Du får säga till de ordentligt och be de att respektera dina känslor, det är trots allt ditt liv och inte deras

Aa får säga det nästa gång dom börjar tjata


   
SvaraCitera

Marsbrud: Men jag vill inte

Du vet redan svaret ^. Gör det som känns rätt. Säg till föräldrarna att du inte längre är intresserad av att vara vän med henne, de ska respektera ditt val. 


   
SvaraCitera

Är i en liknande sits faktiskt. I mitt tjejgäng finns det en tjej som jag bara inte... funkar med längre, vi har inte bråkat men är inte vänner heller. Resterande i gänget vill att vi ska bli vänner igen så att allihopa kan umgås igen. 

Men, precis som du har jag ingen lust att återuppta vänskapen, och därför tänker jag inte heller göra det. Jag känner inte att det finns något för mig att hämta där, och därför ska inte du heller känna dig tvingad. Man väljer helt själv vem man vill och inte vill umgås med! Stå på dig, dina föräldrar borde förstå att man ibland växer ifrån vänner, simple as that 🙂 kram! 


   
SvaraCitera