Aviseringar
Rensa alla

Lagar som vi bryter varjedag, ovetande


Ämnesstartare

Anarkandi:

Fler än någonsin sysslar med musik idag

Men får inte betalt för det och dels för att teknologi utvecklats, du skriver som om det hade något med fildelning att göra? [rolleyes][shake]

Anarkandi:

och det har gjort det lättare för människorna att själva ta del av den och bidra till den.

Du romantiserar det. Du skall skriva: Eftersom man kan sitta framför en dator och stjäla, och ingen ser, så blir det väl "okej" [smile].

Anarkandi:

men det betyder inte att kulturen har tagit skada.

Alla inom musikbranschen, som anställer nya artister, alla vet att det är mycket svårare att, som sagt, etablera nya artister.

Stringburka:

Vet du varför du inte såg artisterna som demonstrerade?

För att man kan dela ut sin musik gratis om man vill, vilket ingen - förutom de som har bra musik men inte kan nå ut till konsumenterna eftersom de hellre snor den, så de måste ge den för att hitta någon typ av publik = man i kulturen blir drabbad för teknologin etc., etc. Vet inte vad du snackar om...

Åh, orkar inte resonera med tjuvar...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

TheSpookyMan:

Cannabis dvs Marijuana, Hasch o olja MÅSTE legaliseras

TheSpookyMan:

filnedladdning o fildelning anser jag inte att det är något brott.

Det måste finnas någon koppling....hmmm....


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Men får inte betalt för det och dels för att teknologi utvecklats, du skriver som om det hade något med fildelning att göra? [rolleyes][shake]

Självklart har teknologisk utveckling lett till att musikvärlden breddats. Utan den skulle ju fildelning inte ens vara möjligt. [zzz]

EnDumAfrikanskVas:

Du romantiserar det. Du skall skriva: Eftersom man kan sitta framför en dator och stjäla, och ingen ser, så blir det väl "okej" [smile].

Ingen ser, man skickar det till alla sina vänner, och tycker, fan vad det här är bra, och på så sätt blir bandet känt.
Alt:
Jag köper en cd, det finns en lag som säger att endast den närmaste familjen får lyssna på cd'n, sprids den så begår du ett brott mot upphovsrätten. Musiken isoleras till dig, istället för att spridas till alla.

EnDumAfrikanskVas:

Alla inom musikbranschen, som anställer nya artister, alla vet att det är mycket svårare att, som sagt, etablera nya artister.

Nä, fråga dina föräldrar hur stor indierörelsen var på 80-talet, fråga vad de lyssnade på, så ska du se att i praktiken allt var mainstream, sen fanns ju några som spelade gitarr vid någon lägereld, men musikvärlden dominerades av ett fåtal stora artister.

EnDumAfrikanskVas:

Åh, orkar inte resonera med tjuvar...

2Pac gick ut och sa att fildelning var okej - vilket gjorde hans skivbolag rasande, de hotade med att dra sig ur och menade att han brutit mot kontraktet. Därefter har han inte sagt något positivt om fildelning.

Kalla mig inte en stjuv. Jag har aldrig stulit något.


   
SvaraCitera

om man inte fyllt 15 måste man använda cykelhjälm!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

att man går över vägen där det inte finns övergångsställe [blush]
Dold text: det är väl en lag btw, att man måste gå över på övergångsstället? :c

tror inte det, det finns inga övergångsställen där jag kommer ifrån![wink]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tror inte det, det finns inga övergångsställen där jag kommer ifrån![wink]

haha nehe 🙁


   
SvaraCitera
nrg89

Jag är också för fildelning, men skulle vi kunna hålla oss till ämnet? (Ja, faktiskt, en höger som är för fildelning, vi är lika ovanliga som homosexuella Republikaner)

Om du sticker till Slottsskogen på Valborg ser du en hel del som skiter i att man inte får dricka på allmän plats.

Många har inga problem att låta sin son hjälpa till att måla om garaget och sedan ge denne betalt, trots att det är svartjobb.

Nedskräpning. Göta Älv är ett bra exempel, särskilt i kanalerna inne i själva stan. Det är inte ovanligt att se enorma skräpöar, eller flera stycken efter varandra, flyta förbi i en kanal av alla colaburkar och godispapper som kastats i.

Urinering på allmänt område. På vilken park som helst i hela landet går detta att bevittna.

Rastande av hundar på ett privat område, typ vid ett av träden som planterats på en parkeringsplats utanför en stormarknad.


   
SvaraCitera

Jag känner mig naturligtvis inte som en brottsling när jag tankar ned musik o filmer, kör för fort med bilen eller röker på en pipa braj. Utan det är något jag bara gör utan att tänka nämnvärt mycket på följderna. Anser inte att det är mig det är fel på utan på lagarna! [mad]

Mer brottsliga gärningar. [blush] Skattebrott! Jag hjälper ofta min granne... en gammal rörelsehindrad äldre kvinna med lite av varje. Allt ifrån att klippa gräset, putsa fönster till att gå o handla ibland mm mm mm. O för det betalar hon mig svart. Enl lagen skulle jag naturligtvis ta upp detta som inkomst o betala skatt o hon skulle självfallet också göra det samma o betala arbetsgivaravgifter (i vårt förbannade byråkratiska land [mad] ) men jag stoppar allt rakt ner i fickan. [smile]


   
SvaraCitera

Olagligt att cykla på trottoaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

grön pirat

Hahahaha.

EnDumAfrikanskVas:

Nu kommer de i färger också!


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Kan någon ge exempel på lagar vi bryter ganska ofta, eller varje dag, men som vi inte "tänker" på?

När vi köper horor.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera