Aviseringar
Rensa alla

Laglig vägg.


upphetsande rubrik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

upphetsande rubrik.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Ja. Håller med.

Macktorsken:

Man borde fixa mer lagliga graffiti väggar i sverige.

Istäcke:

Håller med.

man gjorde väl nått sånt projekt i oriminge? dom sket ju i den o måla där man inte fick osv, ingår just i kulturen att göra det brottsligt typ
dvs:

Angelize:

fan i det och skaffar sig en annan hobby


   
SvaraCitera

Kolla på P huset Anna i Malmö. 🙂


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

man gjorde väl nått sånt projekt i oriminge? dom sket ju i den o måla där man inte fick osv, ingår just i kulturen att göra det brottsligt typ

Jag skulle lätt börja måla graffiti om det fanns lagliga väggar i närheten. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Jag skulle lätt börja måla graffiti om det fanns lagliga väggar i närheten.

synd att inte sthlms klottrare är som du [sad]


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

synd att inte sthlms klottrare är som du [sad]

Ja. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macro:

Kolla på P huset Anna i Malmö. 🙂

Lite långt bort

Ensamvargen:

Jag skulle lätt börja måla graffiti om det fanns lagliga väggar i närheten.

Gå till något elhus utanför stan eller något liknande.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag tycker att om man vill rita så kan man göra det på sina egna väggar. Men visst vore det bra med väggar där det är tillåtet.[y]

problemet med det är väl att man sällan har tillräckligt med vägg för att måla graffiti hemma.

jag ser inte problemet i att smälla upp lite plank i utkanten av något industriområde eller i anslutning till fritidsgårdar. det kostar i princip ingenting och det finns då i alla fall en möjlighet mellan att välja att måla lagligt och illegalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det kostar

Det kostar mycket mer än man tror, vi har försökt att få en laglig vägg, med det skulle kosta upptill 40 000 kr


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Det kostar mycket mer än man tror, vi har försökt att få en laglig vägg, med det skulle kosta upptill 40 000 kr

vi har en laglig vägg där jag kommer ifrån, den sitter på en ramp. rampen byggde byggprogrammet på lokala gymnasiet.

att bara smälla upp ett plank kostar i princip ingenting, tre tusen kronor kanske för materialet.

men hur som helst är 40 000 kronor ingenting för kommunen ändå. det är småpotatis.


   
SvaraCitera

internet:

problemet med det är väl att man sällan har tillräckligt med vägg för att måla graffiti hemma.

Nej det är klart, men det betyder inte att man bara kan ta nån annans vägg och rita på den.

Precis som att jag inte kan klippa figurer av andras buskar bara för att jag inte har några egna buskar.

Men visst, lagliga väggar vore nice^^


   
SvaraCitera

aristoteles:

Nej det är klart, men det betyder inte att man bara kan ta nån annans vägg och rita på den.

Precis som att jag inte kan klippa figurer av andras buskar bara för att jag inte har några egna buskar.

nöden har ingen lag som det heter. har man inte så tar man, oavsett vad andra tycker om det (eller just kanske för att andra ogillar det, motiven varierar).

men jag tycker alltid att alternativet ska finnas där. [smile]


   
SvaraCitera

internet:

men jag tycker alltid att alternativet ska finnas där. [smile]

Jag tycker också att det ska finnas lagliga väggar, men jag kan inte sympatisera med människor som ritar på andra saker, vill man få nåt kan man väl iaf uppföra sig.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Gå till något elhus utanför stan eller något liknande.

Fortfarande inga lagliga väggar eller? :S


   
SvaraCitera