Aviseringar
Rensa alla

Lagliga droger-hur skadligt?


Människor - hur korkade?


   
SvaraCitera

Du kan ju inte jämföra genie med cigaretter? Det är ju helt olika saker. Genie ger ett rus och är ungefär som cannabis. Antingen lika farligt eller farligare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rök Cannabis istället, det är bevisat inte farligt.

Varför spela rysk roulette med hälsan och röka någon konstig blandning såsom Spice?


   
SvaraCitera

Petrovic:

Genie [...] är ungefär som cannabis. Antingen lika farligt eller farligare...

Ja, och antagligen betydligt ofarligare än ciggaretter.


   
SvaraCitera

Rodja:

Ja, och antagligen betydligt ofarligare än ciggaretter.

Vadå ofarligare än cigaretter? Edu sjuk i huvudet eller?


   
SvaraCitera
Creep_

Petrovic:

Vadå ofarligare än cigaretter? Edu sjuk i huvudet eller?

va fan vet du . de finns typ ingen forskning kring genie så de är mycket möjligt att tobak är farligare.


   
SvaraCitera

Petrovic:

Vadå ofarligare än cigaretter?

Ja, jag vet iofs inte exakt vad som finns i genie, men antagligen inget beroendeframkallande.


   
SvaraCitera

Rodja:

ciggaretter.

Argh


   
SvaraCitera

Creep_:

va fan vet du . de finns typ ingen forskning kring genie så de är mycket möjligt att tobak är farligare.

Mer än dig verkar det som iaf.. Tror du på fullaste allvar att det är lika farligt om inte farligare att röka 10 cigg om dan än att röka 10 genie-jollar? Man fuckar ju upp hjärnan totalt av genie precis som man gör av alla droger som man får ett rus av. Skulle man rökt genie varje dag lika mycket som en normal ciggarettrökare röker så skulle man vara kickad 24/7 och inte ha någon hjärna kvar efter någon vecka sådär...

Rodja:

Ja, jag vet iofs inte exakt vad som finns i genie, men antagligen inget beroendeframkallande.

Du kan ju inte mäta hur farligt något är grundat på hur beroendeframkallande det är. Kaffe är beroendeframkallande, är det också farligare än genie?


   
SvaraCitera

Petrovic:

Tror du på fullaste allvar att det är lika farligt om inte farligare att röka 10 cigg om dan än att röka 10 genie-jollar?

Det där kan man säga om det mesta. Tänk om du åt 10 pizzor om dagen! Eller drack 10 flaskor Whiskey om dagen!

När man röker sånt så rökar man en, kanske två spliffar. Det är heller inte något man gör varje dag, något man måste göra med cigaretter eftersom att man blivit beroende. På en månad så röker en riktigt nedknarkad person kanske 10 joints cannabis, medan en riktigt beroende person röker 900 cigaretter på en månad.

Petrovic:

Man fuckar ju upp hjärnan totalt av genie precis som man gör av alla droger som man får ett rus av

Hur menar du med fuckar upp. Till skillnad från att man fuckar upp den med t.ex. koffein, nikotin eller etanol? Man får ett rus av alla droger, det är därför det är en drog. Effekten skiljer sig.


   
SvaraCitera

Mawns:

På en månad så röker en riktigt nedknarkad person kanske 10 joints cannabis, medan en riktigt beroende person röker 900 cigaretter på en månad.

[tired]...

Jasså så en riktigt nedknarkad person tar en spliff var tredje dag? Snarare 2 om dan...

Mawns:

När man röker sånt så rökar man en, kanske två spliffar. Det är heller inte något man gör varje dag, något man måste göra med cigaretter eftersom att man blivit beroende. Effekten skiljer sig.

jaa? det är därför man inte ens kan jämföra ciggaretter med genie. Jag försvarar inte cigaretter på något sätt, vet att det också är farligt men det är idiotiskt att jämföra en drog som man blir hög av med en drog som man tar bara för att stilla sitt begär. Det ger inget rus på det sättet och kom fan inte o säg nikokick. Det är bara så korkat o dumt att jag inte vet var jag ska börja...


   
SvaraCitera

Mawns:

På en månad så röker en riktigt nedknarkad person kanske 10 joints cannabis,

Eh... När jag rökte som mest rökte jag ungefär så mycket, och jag skulle inte säga att jag var "riktigt nedknarkad".

Petrovic:

Du kan ju inte mäta hur farligt något är grundat på hur beroendeframkallande det är. Kaffe är beroendeframkallande, är det också farligare än genie?

Det är en betydande faktor. Om vi antar att kaffedrickande skulle vara lika skadligt för kroppen som rökning skulle kaffe vara skitfarligt, just eftersom det är beroendeframkallande.


   
SvaraCitera

Petrovic:

blah blah blah

På vilket sätt är ett rus per definition skadligt?


   
SvaraCitera

Rodja:

Eh... När jag rökte som mest rökte jag ungefär så mycket, och jag skulle inte säga att jag var "riktigt nedknarkad".

Använde nedknarkad rätt liberalt där. Om du jämför med cigarettantalet (ett paket om dagen, förresten en felräkning då jag räknade på 30 cigg/dag, så korrekta antalet är 600/månad) så är det ingen ovanlighet bland cigarettrökare, precis som att en vanlig "missbrukare" av cannabis röker en joint någon gång i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Petrovic:

Man fuckar ju upp hjärnan totalt av genie precis som man gör av alla droger som man får ett rus av.

Det där är det dummaste jag hört på länge. Droger stimulerar väldigt mycket i hjärnan hellre än "fuckar upp"(vad det nu exakt betyder), SPECIELLT med genie som är i folkmun ett lagligt substitut till cannabis, och av cannabis "fuckar" man inte hjärnan ett piss så länge man inte MISSbrukar det. att "alla droger som ger ett rus" skulle vara dåligt för hjärnan är en dum överdrift.

Det finns positiva och negativa effekter med det mesta, det är väl upp till var o en att bestämma om de positiva väger upp till de negativa??

LittleLottie:

Jag har aldrig testat, men jag ska på fest ikväll och vet att alla mina vänner kommer att röka.

Jag skulle råda dig att prova iallafall, du får bara ett liv, vad är värst, att prova och bedömma själv, eller att aldrig få veta? Speciellt när det är en så "lätt" drog, det är ingen som dött av att provröka lite genie. Men kör på cannabis istället, ett jättebra tips! =P

Men för att svara på din fråga: hur "farligt" genie är: Det är en relativt ny drog och många anser det vara en "konstig örtblandning", det finns inte så mycket forskning om spice/genie ännu, det dröjer nog ett tag innan vi vet exakt vilka negativa effekter det har. Men det är helt ofarligt att prova det en/ett par gånger.

Mawns:

Spice är klassad som relativt ofarlig,

Har du någon källa på det? Har en kompis som påstår tvärtemot - det skall tydligen vara mycket farligare än vad man tror. Men då har vi jämfört med cannabis och cannabis är ju ingen farlig drog direkt...Men jag tycker om att det finns spice och genie, det ger människor som inte vågat eller velat prova cannabis en liten uppfattning, och förhoppningsvis går över till cannabis =)

Jag har rökt en del spice, det är kul, speciellt första gången, däremot så tycker jag att man utvecklar resistans till ruset väldigt fort, så därför röker jag cannabis eftersom man kan välja på olika sorter och på så sätt aldrig röka samma sak för länge 😉


   
SvaraCitera