Aviseringar
Rensa alla

Laktosintolerant :S


Ämnesstartare

någon? 🙂


   
SvaraCitera

Anura:

någon? 🙂

du har ju fått svar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

du har ju fått svar...

nä..


   
SvaraCitera

Anura:

nä..

Nej, din kropps produktion av laktas har inget med huruvida du bajsat att göra eller ej.


   
SvaraCitera

Nej du har inte fått det från att hålla dig för länge, eller medans du spela fotboll.

Det är inte ovanligt med allergier som föräldrarna inte delar. Symtomen vid allergiska reaktioner från laktos behöver inte vara så nämnvärda, tex hård avföring/lös avföring därav kan du gått med det länge utan att reflekterat över det.

Jag är laktosintolerant, buhuhuu (ilandsproblem svenbertil) + att laktos fri mjölk är godare, iaf den i den blåvita förpackningen som jag efter 15 år fortfarande inte vet vad den heter. När du vant dig och testar vanlig mjölk igen kommer du inse att den smakar som vit färgat vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Nej, din kropps produktion av laktas har inget med huruvida du bajsat att göra eller ej.

men kan det ha något att göra med det sk "tarmplacket"


   
SvaraCitera

Anura:

men kan det ha något med det sk "tarmplacket"

Har din läkare sagt det?
Om inte: NEJ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaggz:

När du vant dig och testar vanlig mjölk igen kommer du inse att den smakar som vit färgat vatten.

vant mig? Men, om jag är laktosintolerant så kan jag väl inte dricka "vanlig mjölk" alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Har din läkare sagt det?
Om inte: NEJ.

har inte förklarat för honom att jag har tarmplack.


   
SvaraCitera

Anura:

vant mig? Men, om jag är laktosintolerant så kan jag väl inte dricka "vanlig mjölk" alls?

Som jag skrev, det är ett i-landsproblem. Inge farligt. Kan bli dålig/hård i magen, få ont i magen.

Anura:

har inte förklarat för honom att jag har tarmplack.

Har du röntgat dig själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaggz:

Har du röntgat dig själv?

nope. men jag har ju hört många säga att detta är en myt och att ingen människa kan ha det :S Borde jag dock röntga mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det behöver inte alls vara ärftligt. Synd att du fick det så sent, nu är det nog försent för att det ska växa bort. Men nu finns det så många bra alternativ till laktos som inte fanns innan. När jag var laktosintolerant så fick man avstå ALLT som var gott, men nu finns det ju som sagt rätt så goda alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

När jag var laktosintolerant så fick man avstå ALLT som var gott, men nu finns det ju som sagt rätt så goda alternativ.

när var du det? Varför fick du det då? Så, finns det något samband mellan tarmplack och laktosintolerant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

när var du det? Varför fick du det då? Så, finns det något samband mellan tarmplack och laktosintolerant?

Jättetidigt. När jag slutade ammas typ, hade det sen i tretton år. Har ingen koll på tarmplack, hade inget sånt. Fråga din doktor.


   
SvaraCitera

Anura:

nope. men jag har ju hört många säga att detta är en myt och att ingen människa kan ha det :S Borde jag dock röntga mig?

Ne, lol.

isola:

När jag var laktosintolerant så fick man avstå ALLT som var gott, men nu finns det ju som sagt rätt så goda alternativ.

Fyfan för soyamjölk.


   
SvaraCitera