Aviseringar
Rensa alla

Lamt att inte dricka?


smisk
Ämnesstartare

Jag ska fira min 17:e födelsedag på lördag med lite kalas. Mina närmaste kamrater är bjudna, plus lite nya människor jag tycker är intressanta. När jag pratade med några polare som ska hjälpa mig innan med att plocka undan och göra lägenheten party-redo, så kom jag fram till att jag inte ska dricka på lördag.

De blev nästan helt blå i ansiktet av förvåning, de förstod nog inte vad jag sa. Efter ett tag undrade de "Varför?". Man måste tydligen dricka varje helg, gärna mycket. Gör man inte det är man väl töntig och feg, antar jag.

Nu har jag dock supit järnet nästan varje helg i ett helt år (samt ganska mycket under veckorna under alla lov) och börjar ärligt talat bli trött på att köpa dyr sprit i mellanhand för att bara supa upp den på en enda kväll som man ändå inte kommer ihåg/vill komma ihåg.
I lördags, tex, så fick jag bara i mig tre glas vin under en fest, vilket gjorde att jag blev lite varm i kroppen och partade vidare.
Jag måste inte ha kopiösa mängder alkohol för att ha kul.

Mina vänner tyckte att det var dåliga anledningar; jag måste ju firas genom att supas redlöst full och skämma ut mig, uppenbarligen.

Är den allmänna uppfattningen verkligen att man är lam/feg/töntig om man inte dricker?

Här i Täby är det tydligen det. [zzz]


   
Citera
Ämnesetiketter

smisk:

Nej, för att... [Dricker] (Du röstade på detta alternativ)

lolnej


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, för att... [Dricker] (Du röstade på detta alternativ)

Nej.


   
SvaraCitera

smisk:

Ja, för att... [Dricker] (Du röstade på detta alternativ)

annars är du töntig bara. varför inte liksom, det blir roligare om du dricker ^^

nu kommer alla typ vilja döda mig bara för att jag sa vad jag tycker men ok.


   
SvaraCitera

smisk:

Annat svar: (Du röstade på detta alternativ)

Vet ej vad den allmänna uppfattningen är. Jag tycker inte det iaf.


   
SvaraCitera

smisk:

Ja, för att... [Dricker inte] (Du röstade på detta alternativ)

Människor är sär.


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, för att... [Dricker inte] (Du röstade på detta alternativ)

inte riktigt [rolleyes] snarare ännu töntigare om man faller för trycket o dricker trots att man inte vill dricka.


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, för att... [Dricker]

det är inte lamt att dricka men inte heller att avstå eller inte supa sig redlös. Fattar inte att det ska vara en sån jävla grej.


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, för att... [Dricker] (Du röstade på detta alternativ)

Såklart inte.


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, för att... [Dricker] (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, för att... [Dricker inte] (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, för att... [Dricker inte] (Du röstade på detta alternativ)

Man ju blir idiot av alkohol. Kul att vara ett pucko?


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, för att... [Dricker] (Du röstade på detta alternativ)

orka


   
SvaraCitera

DMITRI:

annars är du töntig bara. varför inte liksom, det blir roligare om du dricker ^^

nu kommer alla typ vilja döda mig bara för att jag sa vad jag tycker men ok.

Inte döda, bara tvångsmata dig med antabus..

Om du inte vill dricka: drick inte. Att göra saker man inte vill för att passa in är lamt och fail om något.


   
SvaraCitera