Aviseringar
Rensa alla

Lan hjälp :S


Ämnesstartare

Tjena, jag och min polare försöker lira ett tankat command and conquer 3 Kanes Wrath, och vi kan inte hitta varandra i LAN lobbyn, vi har båda stängt av brandväggarna och båda är connectade till både internet och Lokalt nätverk.

Finns det någon hjälpsam person som skulle kunna hjälpa oss? 🙂

tack


   
Citera

Samma version?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kubanen:

Tjena, jag och min polare försöker lira ett tankat command and conquer 3 Kanes Wrath, och vi kan inte hitta varandra i LAN lobbyn, vi har båda stängt av brandväggarna och båda är connectade till både internet och Lokalt nätverk.

Fungerar Windows fildelning mellan datorerna, alltså fungerar LAN mellan datorerna annars och är det bara i det spelet som LAN inte fungerar?


   
SvaraCitera

har ni giltiga licenser?


   
SvaraCitera

tobias:

har ni giltiga licenser?

klart de har! ^^ Ofta man lanar utan såna..

Dold text: Eller hur!? [mad]


   
SvaraCitera

tobias:

har ni giltiga licenser?

kubanen:

lira ett tankat command and conquer 3 Kanes Wrath

kubanen:

tankat


   
SvaraCitera

förmodligen därför det inte funkar då.


   
SvaraCitera

ladda ner hamachi, vad vi brukar använda när vi inte får det att funka på det lokala.

www.hamachi.cc


   
SvaraCitera
MBoy
 MBoy

ankzor:

www.hamachi.cc

tänkte tipsa om det med


   
SvaraCitera
zIGGE

marcus1987:

Fungerar Windows fildelning mellan datorerna, alltså fungerar LAN mellan datorerna annars och är det bara i det spelet som LAN inte fungerar?

Windows Fildelning använder då tjänster som inte har med TCP/IP att göra, att felsöka problemet och försäkra dig det är LAN anslutningen det är fel på är det sämsta du kan göra genom att kolla ifall Windows fildelning fungerar eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Windows Fildelning använder då tjänster som inte har med TCP/IP att göra, att felsöka problemet och försäkra dig det är LAN anslutningen det är fel på är det sämsta du kan göra genom att kolla ifall Windows fildelning fungerar eller inte.

Tänkte först rekommendera köra ipconfig för att se ip adresser och subnet mask etc. för datorerna och sedan pinga mellan datorerna men fick för mig att det är enklare för nybörjare (vet inte vad trådskaparen har för kunskaper) att kolla på om fildelningen fungerar. Men gjorde ett litet misstag då, tackar för att du rättade till det jag skrev. Det är ju så att t.ex. spel kan fungera mellan datorer trots att inte Windows fildelning fungerar.


   
SvaraCitera

Fernan_king:

tobias: har ni giltiga licenser?
kubanen: lira ett tankat command and conquer 3 Kanes Wrath
kubanen: tankat

Det kan ju vara lagligt köpt fastän det är tankat, så sett


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera