Aviseringar
Rensa alla

lång tjej


Ämnesstartare

lång tjej på 182,5 cm och kommer växa mera!:( vad ska jag göra?


   
Citera

Du får hugga av vid knäna.


   
SvaraCitera

Säg inget om längd till mig så säger jag inget till dig.

Du kan inte göra så mycket tbh.


   
SvaraCitera

Gilla läget.


   
SvaraCitera

pandan234:

vad ska jag göra?

Jag har för mig att man kan få någon spruta eller medicin för det så att man inte växer mer. Kolla med sjuksystern på skolan eller ta kontakt med vårdcentral/sjukhus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Jag har för mig att man kan få någon spruta eller medicin för det så att man inte växer mer. Kolla med sjuksystern på skolan eller ta kontakt med vårdcentral/sjukhus.

tack:)


   
SvaraCitera

pandan234:

tack:)

Läskigt som bara den! Hålla på mixtra med kroppen som de inte ens vet hur den fungerar. Tänk på alla möjliga biverkningar. [chocked]
Gör det inte, var nöjd istället.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Knarko:

Jag har för mig att man kan få någon spruta eller medicin för det så att man inte växer mer.

Du menar krumelurpiller...
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du menar krumelurpiller...

haha kanske skulle testa det[cute]


   
SvaraCitera

Bra, då har du snart uppnått människolängd.


   
SvaraCitera

Myksa:

Du menar krumelurpiller...

Ingen aning, men något för att minska att man växer mycket mer


   
SvaraCitera

Knarko:

Jag har för mig att man kan få någon spruta eller medicin för det så att man inte växer mer. Kolla med sjuksystern på skolan eller ta kontakt med vårdcentral/sjukhus.

Tvivlar på att någon seriös läkare skulle ge piller för att stoppa växten hos en ungdom.


   
SvaraCitera

isola:

Tvivlar på att någon seriös läkare skulle ge piller för att stoppa växten hos en ungdom.

Vad jag hört så gör man det om det var dåligt för ungdomen.
Var ett tag sedan jag hörde om detta så minns inte detaljer.
Nu är denna tjejen 14 år och över 1,80 så det skulle kunna vara ett sådant läge där läkarna/vem det nu är som bestämmer gör det om hon inte mår bra av det.


   
SvaraCitera

Knarko:

Nu är denna tjejen 14 år och över 1,80 så det skulle kunna vara ett sådant läge där läkarna/vem det nu är som bestämmer gör det om hon inte mår bra av det.

Tror inte att det är så bra, det främjar ju bara dålig självkänsla och galna ideal.
Tjejer ska vara små och smala och killar stora och breda.


   
SvaraCitera

isola:

.

Knarko:

om det var dåligt för ungdomen

Knarko:

om det var dåligt för ungdomen

[y]


   
SvaraCitera

isola:

Tror inte att det är så bra, det främjar ju bara dålig självkänsla och galna ideal.
Tjejer ska vara små och smala och killar stora och breda.

Och när de stoppat växten så hamnar fokus på näsan/brösten/händerna/vad som helst istället...

Man ska vara glad sålänge man är hel, ren och funktionsduglig. [smile]
Dold text: Det vill säga - är frisk och inte har liten snopp.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Knarko:

Knarko: om det var dåligt för ungdomen
[y]

Låter som ett välgrundat argument. [zzz]


   
SvaraCitera