Aviseringar
Rensa alla

Långa förhållanden - vad händer efter?


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en kille på 23 år och har varit tillsammans med min Sambo som är i samma ålder, i 4 år. Vi har bott tillsammans i 3 år och det finns egentligen ingenting att klaga på.

Jag har aldrig haft ett förhållande tidigare som har varit såhär långt.

Förr i tiden hade jag mycket mer kompisar och umgänge i samma ålder när jag gick i skolan. Nu jobbar jag heltid och har avbetalningar på hus och bil. Känner mig som en 40-årig svensson ibland.

Kollegorna är fortfarande ute och festar på kvällarna, i alla fall ibland. Medans jag åker hem till frugan och tittar på TV, dricker rött vin och äter popcorn.

Är gräset grönare på andra sidan? Kan man hitta kärlek senare i livet? Var skulle man börja leta? E-Dating eller bara vara social i vardagen och hoppas på att träffa rätt tjej som verkar tycka likadant?

Jag är rädd för att binda mig längre än vad som behövs, jag vet att den här tjejen inte kommer att bli mamma till mina barn. Det låter hemskt. Vi har det jättebra just nu, men vi kommer från två olika världar - och jag vill inte bilda en familj med denna tjej, jag vill faktiskt inte bilda familj alls inom en (10år?).

Skriver för att skriva av mig. Vill bara höra tankar, motförslag, tips eller synpunkter. Dela med er av vad som helst!

Är jag dum i huvudet eller har ni varit i snarlika situationer? Borde jag göra slut nu när jag har dessa tankar eller kommer det att kvävas med tiden? Bör man nöja sig eller leta tills man verkligen blir upp över öronen kär? Är det här vad som alltid händer i ett förhållande efter några år?

Hjälp! [smile]

ÄNDRAT 2012-08-18 00:01


   
Citera

llooll:

Jag är rädd för att binda mig längre än vad som behövs

Va


   
SvaraCitera

llooll:

Det låter hemskt.

Blev ledsen av den här tråden.


   
SvaraCitera

Vafan skaffar man hus ihop med någon som man inte vill ha en framtid med?[confused]


   
SvaraCitera
höna

hur länge har du ej velat ha din framtid med henne?


   
SvaraCitera

Känner mest: suck, av denna tråd.


   
SvaraCitera

vet hon om att du inte vill vara med henne en längre tid? och att du inte tänker skaffa barn med henne?

om hon inte vet det tycker jag du är lite av en röv och borde göra slut med henne.


   
SvaraCitera
Paseo

Jag vet vad du talar om.
Tro mig, man vet när man hittat rätt. Ja, du vet ju att den här tjejen inte är rätt för dig. Du får fundera på om du vill fortsätta vara tillsammans med henne en liten stund till, eller om du vill göra slut nu och skaffa ett annat liv.

Jag är ju en såndär som tror på äkta kärlek o känner att det finns någon där ute som man passar perfekt med.

Du vet, kärlek är det bästa i livet och något som ska göra att man mår bra. Mår man inte bra är det inte kärlek. Eller ja, du kanske inte mår dåligt, men du känner att det känns blaha i förhållandet i alla fall.

Att skaffa ett nytt liv är ju en väldans spännande sak som jag tror skulle glädja dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edit:

Vi har inte hus eller bil eller lån tillsammans. Så vi sitter inte i någon ekonomisk knipa.
Nej hon vet inte att jag inte vill ha barn med henne, hon vet dock att jag inte vill bilda en familj på länge. Så hon är medveten om att jag inte kommer försöka att få barn inom de närmsta åren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Eller ja, du kanske inte mår dåligt, men du känner att det känns blaha i förhållandet i alla fall.

Ja exakt, det är det jag vill komma ifrån. Samtidigt känns det väldigt korkat av mig att släppa henne bara för att gräset kanske är grönare på andra sidan. Allting kanske blir skit för mig och jag blir ensam i 10 år!


   
SvaraCitera

Vad jag undrar är ifall insikten om detta:

llooll:

, jag vet att den här tjejen inte kommer att bli mamma till mina barn. Det låter hemskt. Vi har det jättebra just nu, men vi kommer från två olika världar - och jag vill inte bilda en familj med denna tjej, jag vill faktiskt inte bilda familj alls inom en (10år?).

dök upp samtidigt som insikten om detta:

llooll:

Förr i tiden hade jag mycket mer kompisar och umgänge i samma ålder när jag gick i skolan. Nu jobbar jag heltid och har avbetalningar på hus och bil. Känner mig som en 40-årig svensson ibland

????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska bara tänka på att aldrig lura sig själv, resten löser sig...[smile]


   
SvaraCitera
Exner

Bra poäng från Parkie.


   
SvaraCitera

llooll:

Nej hon vet inte att jag inte vill ha barn med henne, hon vet dock att jag inte vill bilda en familj på länge. Så hon är medveten om att jag inte kommer försöka att få barn inom de närmsta åren!

det räcker inte, det gör dig fortfarande till en röv.

så säg så här till din girlfriend:
"älskling, det är något jag måste berätta. Du vet ju att jag inte kommer vilja skaffa barn inom sisådär 10 års tid, men jag kanske inte sagt att när det sker är jag säker på att det inte kommer vara med dig. Om du vill hänga här med mig så länge så är det chill, fortsätta det vi har på gång liksom! jag är dock tämligen säker på att jag inom några års tid kommer lämna dig helt och hållet och se mig om i världen efter modern till mina barn"

och om du inte är människa nog att sträcka dig så långt, tycker jag du ska nöja dig med ett enkelt "det är inte du, det är jag" och dra därifrån på en gång.


   
SvaraCitera

framtidskon:

om hon inte vet det tycker jag du är lite av en röv och borde göra slut med henne.

ps. ums forum är så kaxigt nuförtiden.


   
SvaraCitera