Aviseringar
Rensa alla

Långdistansförhållande


Ämnesstartare

Hej min flickvän ska flytta till Stockholm sen innan hennes Gymnasium börjar och jag bor utanför Linköping, hur gör man i ett långdistansförhållande när man inte kan träffa varandra varje dag? Visst man kan ju skicka sms eller ringa men finns det andra saker för kommer sakna henne varje dag...
känner att jag har skrivigt många inlägg dom senaste dagarna och många av dom är just om kärlek så förlåt för det...


   
Citera
Hando

Kommer hennes föräldrar också flytta till Stockholm eller är det bara hon? Om det bara är hon som flyttar så kanske hon kommer hem på helgerna och då kan ni träffas i mån av förmåga? Annars kan ni väl facetimea/cama*? (*fan vet vad det heter nu för tiden)
Men det känns som ett roligare alternativ än ett vanligt samtal eller sms när man faktiskt ser personen i realtid, framför allt för er som är ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:
Kommer hennes föräldrar också flytta till Stockholm eller är det bara hon? Om det bara är hon som flyttar så kanske hon kommer hem på helgerna och då kan ni träffas i mån av förmåga? Annars kan ni väl facetimea/cama*? (*fan vet vad det heter nu för tiden)
Men det känns som ett roligare alternativ än ett vanligt samtal eller sms när man faktiskt ser personen i realtid, framför allt för er som är ihop.

Nepp hon ska flytta upp till sin syster i stockholm men hon kommer typ inte hem någon gång så tänkte att jag kanske kan åka upp nån gång i månaden. typ skype och sånt? Skulle faktiskt vara roligare än sms!


   
SvaraCitera

Det kommer nog inte att funka bruh. Är det äkta kärlek? Om inte kan du säga hejdå till henne.


   
SvaraCitera

Stockholm och Linköping är la nära? Om båda vill så kan det ju funka, man kan ju till exempel ta buss eller tåg för att träffas under helgerna


   
SvaraCitera

Sthlm o linköping e riktigt nära, typ max 18 mil. Ta tåget. 


   
SvaraCitera
Berit

jag o min pv hangoutar hela jävla tin är la aldrig ifrån han åh herregud


   
SvaraCitera

Hade 50 mil mellan oss i ett förhållande en gång i tiden. Vi körde mycket skype/msn. Men vi var väl ganska självständiga som personer också och behövde inte vara upp i varandra hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Sthlm o linköping e riktigt nära, typ max 18 mil. Ta tåget. 

Japp har tänkt att ta det typ 2 ggr per månad eller 1 gång:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Stockholm och Linköping är la nära? Om båda vill så kan det ju funka, man kan ju till exempel ta buss eller tåg för att träffas under helgerna

Japp rätt så nära men det är ju allt några timmar bort, tänkte ta tåg upp en eller två gånger upp i månaden.


   
SvaraCitera

Filleboii:

Japp rätt så nära men det är ju allt några timmar bort, tänkte ta tåg upp en eller två gånger upp i månaden.

Jag har en kompis som tar bussen längre sträcka än så varje helg, så det fungerar helt klart så länge viljan finns


   
SvaraCitera

Filleboii: har tänkt att ta det typ 2 ggr per månad eller 1 gång:)

aha, tar la bara en timma lr nåt, åk några gånger i veckan? man kan planka o så Rodnar


   
SvaraCitera

Det får ni nog känna av själva. Har själv inga erfarenheter men jag vet personer som lyckats bra med sådana förhållanden. En här i Sverige hade/har? flickvän i Irland och har haft i många år. De hälsar på varandra såklart då och då och de tycker att det fungerar bra. Men det är inte alla som tycker så, så det är nog väldigt individuellt/hur just ni två känner.


   
SvaraCitera