Aviseringar
Rensa alla

långdistansförhållande över atlanten


Ämnesstartare

 Jag har ett problem. Jag är en 17 årig kille som sedan några månader tillbaka är tillsammans med en underbar tjej. Vårat förhållande är inte det mest uppskattade av våran omgivning (hon är några år yngre än mig). Jag har fått kommentarer som att jag är peddofil och att jag bara vill våldta henne, vilket absolut inte stämmer. Jag älskar henne och hennes föräldrar verkar vara helt ok med oss. Vi älskar ju varandra och det är inte mer med det. Kommentarerna och blickarna gjorde oss bara starkare 🙂
Men nu kommer problemet.
Jag har sedan länge bestämt att jag ska åka till USA för att plugga och bara ha det kul, detta är inget som jag kan avboka men jag är orolig över hur vi ska klara oss utan varandra. Vi har varit vänner sedan september och ett par sedan februari och har sedan början av året varit nästan helt oskiljaktiga. Jag är inte orolig så orolig att vårat förhållande ska ta slut utan mer att jag ska förlora min bästa vän.
Så nu behöver jag tips för hur vi ska klara av detta. Det är ca 12 timmars tidsskillnad och två stora hav emellan oss då jag valde att åka till Hawaii av alla ställen… 
Hur får man ett förhållande att fungera i min situation. Jag är öppen för alla möjliga tips och förslag.  


   
Citera

hur ska ni knulla?


   
SvaraCitera

Är du 5 eller 3 år äldre ganska stor skillnad Blink


   
SvaraCitera

Det är inte värt det. 


   
SvaraCitera

hur gammal är hon?


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:
hur gammal är hon?


   
SvaraCitera

hur länge blir du borta?


   
SvaraCitera

När ska du resa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska vara borta mellan september och februari. hon är 3 år yngre.


   
SvaraCitera

Hej! Jag och min pojkvän är just nu i ett långdistansförhållande. Vi träffades i januari i år och blev tillsammans i februari och han hade bestämt sig redan innan vi träffades att han skulle plugga ett år i Australien vilket är väldigt långt härifrån, 8 timmars tidsskillnad.  

Än så länge har vårt långdistansförhållande bara varit i en månad men det vi gör för att hålla ihop vårt förhållande är att sms:a via messenger (Facebook) dagligen samt att se till att skypa några gånger i månaden.
Något som jag har märkt är viktigt är att ha kontakt med varandra, som jag sa så sms:ar vi dagligen trots 8 timmars tidsskillnad och det är viktigt att berätta sådana små saker typ vad ni åt till lunch, middag eller berätta om ni dog av skratt av ett skämt eller en händelse. Berätta helt enkelt om er vardag och vad som händer i ert liv. 

Något som också är viktigt är att berätta vad ni känner för varandra OFTA; berätta att ni saknar, älskar varandra, vad ni gillar hos den andra till och med vad ni skulle göra med varandra om ni var tillsammans, ja till och med sex-delen om ni BÅDA vill och känner er säkra med det. 

Det är även sjukt viktigt att ni båda VILL fortsätta ert förhållande även om det blir till ett långdistansförhållande och viktigt att ni kan lita på varandra annars kommer det att bli väldigt svårt.
För ni kommer att ha ett liv på varsitt håll och det betyder att både du och din flickvän kommer att umgås med andra människor, om man då inte kan lita på personen så blir lätt svartsjuka och det blir tyvärr ganska svårt att hålla ett förhållande i liv och speciellt i ett långdistansförhållande. 

Ett bra sak som har hjälpt mig och min pojkvän (iaf mig) är att vi har båda gett varandra våra nästan tomma parfymflaskor så man kan spreja på kudden när man saknar personen lite mer än vanligt. Om ni inte kan ge varandra era parfymflaskor av någon anledning så är ett tips att spreja parfym på en av dina tröjor och detsamma gör din flickvän och så byter ni tröjor så att ni kan ha varandras lukt iaf ett tag.  

Jag hoppas att det hjälpte er iaf på traven, ett annat tips är att söka tips på att hålla ett långdistansförhållanden.


   
SvaraCitera

olihel1:

Inte ta andras trådar Icke!


   
SvaraCitera

Getrekt:

Inte ta andras trådar Icke!

inte ge kassa varningar till någon som hjälperIcke!


   
SvaraCitera

Getrekt:

Inte ta andras trådar Icke!

vadå inte ta andras trådar?! 
det jag gjorde var att berätta det som jag går igenom så att personen som vill ha tips om detta får det och känner stöd av att det finns andra som går igenom samma sak.

Fkpaw:

inte ge kassa varningar till någon som hjälperIcke!

tack 🙂 


   
SvaraCitera

olihel1:

vadå inte ta andras trådar?! 
det jag gjorde var att berätta det som jag går igenom så att personen som vill ha tips om detta får det och känner stöd av att det finns andra som går igenom samma sak.

oj läste inte

såg bara en stor j*vla text


   
SvaraCitera

Getrekt:

oj läste inte

såg bara en stor j*vla text

Kanske är bra att läsa nästa gång..!


   
SvaraCitera