Aviseringar
Rensa alla

Långdistansförhållanden!


Ämnesstartare

Jag och min kille har varit tillsammans i ett år och han bor i USA. För

Är det några fler som har långdistansförhållanden och har ni några tips kring hur man håller igång förhållandet och hur man kan överraska varandra?

Undrar också om det finns någon som har en parter som har flyttat hit? Hur fungerar det?

Om ni inte har upplevt detta men endå har en åsikt vill jag gärna höra den med!


   
Citera
Ämnesstartare

wohohoho:

Jag och min kille har varit tillsammans i ett år och han bor i USA.

Ehh, har ni träffats mer än 1 gång ens? Hur vet du att han inte ser dig som något annat än ett engångsligg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur vet du att han inte ser dig som något annat än ett engångsligg?

Nu vet jag inte om det är så men lät iaf som det på henne - han ska ju eventuellt flytta hit. Tror ej man gör det för en tjej om man ba ser henne som ett ligg. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ainos:

Nu vet jag inte om det är så men lät iaf som det på henne - han ska ju eventuellt flytta hit. Tror ej man gör det för en tjej om man ba ser henne som ett ligg. [surprised]

Well, jag läste bara första raden och lade ett öga på avataren. [blush]

Storyn låter helt otrolig..... USA? Folk klagar när de har 30 mil till sina älsklingar. [crazy]

Kanskeee TS har träffat snubben på Omegle. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Well, jag läste bara första raden och lade ett öga på avataren.

Storyn låter helt otrolig..... USA? Folk klagar när de har 30 mil till sina älsklingar.

Kanskeee TS har träffat snubben på Omegle.

Ptja, jag blev ju kär i min karl när han bodde i USA. [wink] Fast ja, vi sågs. Och han flyttade hit. Och han var ursprungligen härifrån. Men ändå! Det går!

Min kompis träffade faktiskt sin pojkvän genom Omegle. Det är så jävla läskigt, hon skrev till mig den kvällen helt random: "ska testa den där sidan Omegle och se om jag hittar nån sexig australiensare som kan lära mig surfa". Nu, tre och ett halv år senare bor hon i Australien med sin pojkvän (hon lärde känna honom just den kvällen på Omegle) som hon varit tillsammans med i två år. Stört va? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är för mig helt otänkbart. Det skulle fungera om det handlade om en kort period. Till exempel om en av oss behöver jobba eller studera. Men inte annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ainos:

Fast ja, vi sågs. Och han flyttade hit. Och han var ursprungligen härifrån. Men ändå! Det går!

Så du blev kär innan ni hade träffats irl? [rolleyes]

ainos:

Min kompis träffade faktiskt sin pojkvän genom Omegle.

Whaat! [bigsmile]

ainos:

Stört va? [bigsmile]

Säg inte att det var en av dem som sitter och flashar kuken helt! Kanske inte var så mycket sånt förr though om jag tänker efter, funktionen att cama har väl inte funnits på Omegle i mer än ett par år? [crazy]


   
SvaraCitera

S3ON:

funktionen att cama har väl inte funnits på Omegle i mer än ett par år? [crazy]

Max 2-3 år i alla fall [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wohohoho:

Undrar också om det finns någon som har en parter som har flyttat hit? Hur fungerar det?

har en kompis som också är tillsammans med kille i usa, hon har bott i usa och han har bott här under som max ett års period tror jag. Sverige släpper in folk så länge de skaffar sig ett jobb osv. Det verkade vara hans krav iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Så du blev kär innan ni hade träffats irl?

Nää, iofs inte, men vi lärde känna varandra på distans och träffades och hookade. [blush] Så antar att en väldigt stark grund byggdes på distans.

S3ON:

Säg inte att det var en av dem som sitter och flashar kuken helt! Kanske inte var så mycket sånt förr though om jag tänker efter, funktionen att cama har väl inte funnits på Omegle i mer än ett par år?

Hahaha! Nä, precis, det var bara chatt på den tiden. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ainos:

Så antar att en väldigt stark grund byggdes på distans.

Aaa.. Önskar att jag var född på 30-talet..

Om 50 år sitter nog majoriteten i så kallade "nätförhållanden" där de aldrig har behov av att träffa och känna på varandra irl, kommer att dyka upp simulatorer för sådana ändamål, där man träffas i en spelvärld typ.. [crazy]

OBS, INGET ILLA MENAT, JAG ÄR BARA SVAG FÖR NÄTDEJTER OSV. [blush]


   
SvaraCitera
kachin

S3ON:

där de aldrig har behov av att träffa och känna på varandra irl

jo visst våra grundläggande instinkter så som att vara flockdjur och ha sex osv kommer försvinna om 50 år
det är kört [sad]


   
SvaraCitera
kachin

wohohoho:

har ni några tips kring hur man håller igång förhållandet och hur man kan överraska varandra?

Jag är väl ingen expert då jag körde ett distansförhållande i botten, men ah, kommunikation är grundläggande. Använd skype osv. Försök träffas längre än en helg/vecka i taget för det är under längre perioder man lär känna varandra bättre. Ser hur man är till vardags liksom. Sen kan väl den ene komma på besök ett längre tag under sommaren t.ex och så ser man hur det funkar att bo ihop.

Överraska varandra? Vet ej hur man gör [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

jo visst våra grundläggande instinkter så som att vara flockdjur och ha sex osv kommer försvinna om 50 år
det är kört

Det kommer att dyka upp produkter för att kunna utföra samlag över internet, tro mig! USB-fittor/kukar som rör sig efter vad en sensor uppfattar och känner av hos den andra partnern..

Därefter dyker verklighetstrogna robotar upp till ändamålet så att alla porrskadade kan tillfredsställa sina egna behov helt.. Allt färre kommer till slut att ha i intresse att träffa en äkta partner överhuvudtaget.. Folk slutar att producera ungar, allt liv dör ut.. Ett nytt liv utvecklas...

Ett par miljoner år seems pretty logiskt i dagsläget kanske, men mycket kan hända de närmaste åren också! Allt färre kommer vara i behov av en irl-partner om ~50 år. [sad] Skrämmande framtid..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Både jag och han vet att detta är seriöst. Han har inte kunnat vara över så mycket i och med att han åker på utlandstjänst. Vi var tillsammans i 9 månader innan vi träffades. Nu har han varit här två gånger (tre veckor sammanlagt) och det funkar jätte bra! Ska dit nu den 29 mars [smile]

Men hur fungerar det med uppehållstillstånd? Är det lätt att få?


   
SvaraCitera