Aviseringar
Rensa alla

Långlångdistans


smisk
Ämnesstartare

Hej KP.

Jag är en tjej på elva jordsnurr som har en liten fråga. Jag frågade chans på en kille i min klass men han är redan ihop med min bästis. Vems pojkvän är han?

Eller okej, förlåt, serious business now.

Jag har lyckats kära ner mig (tror jag) i en pojke som bor ganska långt bort. Rättare sagt bor han i Nederländerna. Det känns lite fail, men jag undrar om det är någon som har erfarenhet när det kommer till långdistansförhållanden, när det gäller abnormt långa avstånd. För mig är det långt att ens ta bussen några stationer, liksom.
Vi har endast pratat om att försöka satsa på ett ganska icke-givande förhållande dårå. Jag lär ju knappast hitta någon här ändå. Ska man försöka sig på det här? Någon här som fått det att funka med långdistans, utanför Sveriges gränser?

Kjamiz_girl_98


   
Citera

smisk:

Nederländerna

Känner otroligt nog en tjej som har kille i just Nederländerna [crazy] Funkar rätt så bra tydligen, hon besöker honom så ofta hon kan och vise versa. Tror dock att hon får hjälp från sina föräldrar med resorna.


   
SvaraCitera
Sned
 Sned

Tycker också att jag har något minne av någon med sin älskade i just Nederländerna... Mystiskt. När blev det jättespännande med holländare? [surprised]

Nej men, det kan nog fungera. Faktiskt så tror jag det, det gäller bara att anpassa sig. Jag har snart varit med min flickvän i ett år, och hon bor.. ja, ungefär 100 mil bort. Och ja, det funkar faktiskt. Som sagt, gäller bara att man anpassar sig och.. klarar av det.

Tycker definitivt att du ska satsa på det, mer troligt att du ångrar dig om du inte gör det än om du nu gör det.


   
SvaraCitera

smisk:

Ska man försöka sig på det här? Någon här som fått det att funka med långdistans, utanför Sveriges gränser?

Jag känner flertalet som försökt med förhållanden utanför Sveriges gränser. Det går inte.


   
SvaraCitera

Black Grail:

Det går inte.

Black Grail:

Det går inte.

Black Grail:

Det går inte.

Black Grail:

Det går inte.

Black Grail:

Det går inte.


   
SvaraCitera
Åtta

Ptja, att försöka skadar knappast. Sen är inte nederländerna så brutalt långt bort ändå. Typ en timme med flyg. Det kostar ju lite, men jag tror faktiskt ändå inte att det är så väldigt dyrt. Det billigaste jag kunde hitta var 2300kr tur och retur.


   
SvaraCitera

smisk:

Nederländerna.

Det behöver inte vara nått problem.. min syster hade typ samma sak...bara att hennes kille bor i Panama...
Och dom klarade sig i 3 år långt ifrån varandra...dom använde webbkameror telefon, och massa såna saker för att låta det vara på gång fortfarande.
Senare nu då så bestämde sig han då fär att studera i Sverige så han har väl varit här i typ 2 år snart [y]'

Det kan alltid funka bara om man är redo att göra det [smile]
Tips senare är att ni kanske kan fundera på att spara pengar så att kanske på ett långt lov så kan ni träffas [y]


   
SvaraCitera

Sned:

När blev det jättespännande med holländare? [surprised]

Image

Hur kan man säga nej?


   
SvaraCitera

smisk:

Det känns lite fail, men jag undrar om det är någon som har erfarenhet när det kommer till långdistansförhållanden, när det gäller abnormt långa avstånd.

Har inte bra erfarenhet av det. Visst, det höll ett tag. Men oj vad surt det blev när man var ordentligt nerkärad och det hela tog slut för att vi inte kunde träffas på 1-2 månader. Att jämnt och ständigt gå och tänka på en person som man vet att man inte kan träffa på flera veckor tär på psyket något enormt. Till sist stod varken jag eller hon ut trots att vi fortfarande hade känslor. Det var helt enkelt fler negativa effekter än positiva effekter av känslorna.


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Buddah:

Känner otroligt nog en tjej som har kille i just Nederländerna [crazy] Funkar rätt så bra tydligen, hon besöker honom så ofta hon kan och vise versa. Tror dock att hon får hjälp från sina föräldrar med resorna.

Mjo, det skulle ju isf vara om jag fick hjälp rent ekonomiskt, men jag ska försöka hora mig till ett jobb snart, så det kanske inte behövs heller.

Sned:

När blev det jättespännande med holländare? [surprised]

Vet verkligen inte, I'm not less surprised then anyone!

Sned:

Tycker definitivt att du ska satsa på det, mer troligt att du ångrar dig om du inte gör det än om du nu gör det.

Kanske det, kanske, bra att ha i åtanke [cute]

Åtta:

Det billigaste jag kunde hitta var 2300kr tur och retur.

Det var ju faktiskt inte så farligt, helt ärligt. Ihopskrapbart!

Surina:

Senare nu då så bestämde sig han då fär att studera i Sverige så han har väl varit här i typ 2 år snart [y]'

Det är väl troligtvis lite det det lutar åt, att jag studerar där eller han jobbar här, om några år, men vem orkar vänta så länge? 🙁

Nachac:

Hur kan man säga nej?

[cool]

Chryseus:

Att jämnt och ständigt gå och tänka på en person som man vet att man inte kan träffa på flera veckor tär på psyket något enormt. Till sist stod varken jag eller hon ut trots att vi fortfarande hade känslor. Det var helt enkelt fler negativa effekter än positiva effekter av känslorna.

Jag är däremot väldigt van vid att behöva gå runt med obesvarade känslor, jag tror att jag (på gott och ont) skulle klara av just känslobiten ganska bra. Kanske att jag skulle bli lite rastlös, bara.


   
SvaraCitera

smisk:

ta bussen några stationer

menar du inte hållplatser? finns ju väldigt få busstationer i sverige. om du åker ett par styckna kan du typ hamna i malmö


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

menar du inte hållplatser? finns ju väldigt få busstationer i sverige. om du åker ett par styckna kan du typ hamna i malmö

...
Jag tänker inte ens besvara frågan med ett svar. Din dumma ex-åvabajskorv.


   
SvaraCitera

smisk:

Din dumma ex-åvabajskorv.

var inte du på G med nån från åva?


   
SvaraCitera

Prata med honom och tänkt på'n men lev som att du vore singel. Det har hjälpt mig.


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

var inte du på G med nån från åva?

Nä, kunde inte komma över att han varit min vän sedan forever.


   
SvaraCitera