Aviseringar
Rensa alla

Laptop dör?


Ämnesstartare

mrman:

Vilken märke/modell är datorn?

Hp compaq 615. Det har ingenting med att jag inte har något batteri i datorn? Utan kör enbart med adapter. För att laptopen känns kall, den brukar åtminstone bli lite varm, inte nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, inte vanligt att batteriet orsakar problem med att starta datorn. Du kan alltid testa att lossa batteriet och köra utan för att se om det fortfarande är samma fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Okej, inte vanligt att batteriet orsakar problem med att starta datorn. Du kan alltid testa att lossa batteriet och köra utan för att se om det fortfarande är samma fel.

Jag har ju inte haft ett batteri inkopplat i några månader utan kört enbart med adaptern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som att det är något fel på moderkortet om datorn bara startar ibland. Är skärmen helt svart när den inte startar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Låter som att det är något fel på moderkortet om datorn bara startar ibland. Är skärmen helt svart när den inte startar?

Hm.. Ibland ja då kan jag sätta på on knappen. Men ingenting händer ibland kommer HP märket upp sedan ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, det låter som ett moderkortsproblem om du inte har något konstigt USB-tillbehör anslutet till datorn som spökar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Okej, det låter som ett moderkortsproblem

Vad ska jag göra om det är det? Jag har inget garanti kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad ska jag göra om det är det? Jag har inget garanti kvar.

Nytt moderkort eller ny dator. Men ett moderkort till en bärbar brukar alltid kosta mer än en ny dator [sad]
Så det är bara att gilla läget eller köpa nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att du ej har möjlighet att komma in i BIOS ens? syrran hade nåt liknande, det löstes genom omformatering och ny installation av W7.


   
SvaraCitera

Batteriet har inte det med det att göra.
Kommer du in i BIOS?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Batteriet har inte det med det att göra. Kommer du in i BIOS?

Vad är BIOS? Och hur kommer jag in dit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu startar datorn inte alls. Utan bara svårt skärm. Det har alltså ingenting att göra med att jag har inget batteri inkopplat? Jag kör enbart med adapter.


   
SvaraCitera

Så du är död nu?

Det är moderkortet alternativt minnena som spökar.
Du har inte tillgång till att testa byta ut minnena?


   
SvaraCitera