Aviseringar
Rensa alla

lås tråd.


Ämnesstartare

Hejsan, jag undrar om det är lagligt att ta in cannabis frön och hur funkar det på flygplatser om man har det på sig?

Undrar också när man ska beställa över nätet hur det funkar...

kan inte polisen få reda på om man skickar efter?

ÄNDRAT 2010-03-31 15:52


   
Citera
Åtta

qnte:

jag undrar om det är lagligt att ta in cannabis frön och hur funkar det på flygplatser om man har det på sig?

Nej, det är det inte. Möjligen industrihampa, men du behöver säkert ha tillstånd ändå.

qnte:

Undrar också när man ska beställa över nätet hur det funkar...

Allt som går över Sveriges gränser inspekteras av tullen.

qnte:

kan inte polisen få reda på om man skickar efter?

Jo, om de hittar ett suspekt paket som deras hund går bananas över. Dock kan du ju bara neka till att du skulle ha beställt någonting.


   
SvaraCitera

alltså de kan väl inte bevisa att du har beställt paketet ifall du blånekar.


   
SvaraCitera

Frön är lagligt har jag förstått, men inte i syfte att odla dom. Beställ alltså inte lampor, näring eller något annat suspekt på samma gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jo, om de hittar ett suspekt paket som deras hund går bananas över. Dock kan du ju bara neka till att du skulle ha beställt någonting.

men frönen luktar väl inget särskilt? (dock kanske för en hund [censur], men skiljer sig väl inte från andra frön?)

Oväntad:

Frön är lagligt har jag förstått, men inte i syfte att odla dom. Beställ alltså inte lampor, näring eller något annat suspekt på samma gång.

okej. haha [bigsmile] är inte så pepp på att beställa nåt som jag kanske åker dit på [rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta

qnte:

dock kanske för en hund [censur], men skiljer sig väl inte från andra frön?

Jo, troligtvis så gör de det. Hundar har galet bra luktsinne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jo, troligtvis så gör de det. Hundar har galet bra luktsinne.

jo, jag vet. därför skrev jag det andra om att cannabis frön skiljer sig väl inte något speciellt från andra frön? och dom luktar väl inte direkt cannabis [ops]


   
SvaraCitera

qnte:

Hejsan, jag undrar om det är lagligt att ta in cannabis frön och hur funkar det på flygplatser om man har det på sig?

Skulle tro att fröna är helt lagliga eftersom man också kan köpa dom öppet från svenska sidor så tullen lär du inte behöva oroa dig för men om du ska ta med på flygplanet kan det nog bli strul då det kan vara bakterier och annat.

Åtta:

Allt som går över Sveriges gränser inspekteras av tullen.

Inte en chans att dom har resurser att kolla alla paket, har fått hem lite av varje utan problem [cool]


   
SvaraCitera

haha såklart inte ?
smuggling


   
SvaraCitera
Åtta

Frazze:

Inte en chans att dom har resurser att kolla alla paket, har fått hem lite av varje utan problem [cool]

Nej nej, självklart inte. Men tanken är att paket som går genom Sveriges gränser ska inspekteras på något vis. Sedan är det klart att inte varje paket individuellt inspekteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frazze:

Skulle tro att fröna är helt lagliga eftersom man också kan köpa dom öppet från svenska sidor så tullen lär du inte behöva oroa dig för men om du ska ta med på flygplanet kan det nog bli strul då det kan vara bakterier och annat.

kan du lämna ut några svenska sidor? [bigsmile] kan bara utländska och de är ju inte så kul...[n]

Frazze:

Inte en chans att dom har resurser att kolla alla paket, har fått hem lite av varje utan problem

köpte du cannabis frön då eller? och fick du hem dom utan problem? [smile]


   
SvaraCitera

qnte:

kan du lämna ut några svenska sidor? [bigsmile] kan bara utländska och de är ju inte så kul...[n]

Javisst men vill inte skriva ut dom här då modsen här kan va gnälliga.

qnte:

köpte du cannabis frön då eller? och fick du hem dom utan problem? [smile]

Är för lat att odla själv så beställer den färdiga produkten istället och andra godsaker men vet massor som beställer frön hela tiden utan att tullen har rätt att lägga sig i.


   
SvaraCitera

frön är olagliga att föra in utan tillstånd oavsett art. men chansen att du åker dit är nästintill obefintlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som folk redan sagt finns det ingen risk att du åker dit...

jag har tagit med mig ett hägge brunt (100g) i handväskan när jag åkte hem från spanien förra sommaren, och det var helt problemfritt... varför skulle de komma på dig som har 2-3 jättesmå frön på dig då? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ens besvära sig med att ta skiten genom flygplats tullen? Släng ner dom i ett kuvert och posta det [smile]


   
SvaraCitera