Aviseringar
Rensa alla

Laservapen?


Åtta

Jag väntar med spänning på lasersvärden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Ion Cannon ready."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moribund:

Plasmavapen:

OMG, wh40k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag väntar med spänning på lasersvärden.

ljussabel a'la star wars. eller något annat? det skulle vara episkt. dock livsfarligt.


   
SvaraCitera
Åtta

mörknäs:

ljussabel a'la star wars.

Självklart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videon som kamiakzetomten lagt upp är ett exempel på USAs anti-missil-system.

Jag orkade inte titta igenom videon eftersom jag sitter i skolan just nu men vad jag vet är laservapen på gång på allvar men de får väldigt ltie uppmärksamhet i media.

Precis som kamikaze tomten säger är problemet att hitta en hållbar, pålitlig och mobil energikälla. Men de är på väg! [smile]


   
SvaraCitera

finns redan ett par topphemliga prototyper av laservapen.


   
SvaraCitera

Reaper:

skulle nog tro plasma skulle funka bättre då laser är ett ljus o plasma är en slags eld

Även om jag verkligen skulle vilja se plasmakanoner så är det tyvärr inte särskilt troligt, iaf inte så länge jorden har kvar sin atmosfär. Ett plasmavapen skulle på sin höjd kunna fungera som en slags eldkastare, men antagligen med mycket kortare räckvidd. Ska man svetsa saker så funkar plasma däremot riktigt fint.

Laser funkar relativt bra, men även där är atmosfären ett bekymmer eftersom den absorberas laserstrålarna rätt snabbt. För att lasern ska kunna göra någon skada måste man också ha ett mindre kärnkraftverk i ryggsäcken. Alternativt så kan man se till att man har ett väldigt bra ssiktsystem som gör att man kan "skjuta" strålen på målet i flera sekunder, för ju längre man "skjuter" desto mer skada gör man.


   
SvaraCitera

effexor:

finns redan ett par topphemliga prototyper av laservapen.

Låter jävligt hemligt om du känner till dom.

Finns lasrar som förblindar soldater (och piloter). Sådanna är förbjudna. Exakt vart detta står orkar jag inte leta fram.


   
SvaraCitera

Dead-Inside:

Låter jävligt hemligt om du känner till dom.

Finns lasrar som förblindar soldater (och piloter). Sådanna är förbjudna. Exakt vart detta står orkar jag inte leta fram.

dom sa det på nått program på discoverychannel, kommer dock inte ihåg vilket program, ja kan ta reda på det om du är så himla nyfiken. De sa att de var på gång men självklart så fick man inte se nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera