Aviseringar
Rensa alla

Låst tråd?! Svara gärna..


Ämnesstartare

sikkos:

Tycker du på allvar att svar som;

Så vi ska ha en tråd för "seriös" diskussion och en för "oseriös" diskussion? [confused]

sikkos:

Och ännu en gång..

Visserligen är det sant, men då finns det redan trådar om både IPRED och TPB-rättegången som diskuterar åtalet. Din tråd handlar om politik och lagar, men den tillför inte en ny diskussion, något som är rätt centralt i ett diskussionsforum.

Om du vill så kan du få en chans att berätta vad du ville åstadkomma med tråden, som de redan existerande trådarna uppenbarligen inte klarar av. Kom med tillräckligt bra argument, så erkänner jag att ett fel har gjorts samt låser upp tråden. Just nu ser texten definitivt ut som om den hör hemma bättre på ett klotterplank eller i din blogg.

elpedroo:

[rolleyes] så du tycker "postis_per"s tråd var meningsfullare? [bigsmile]

Om någon har undgått att höra talas om domen och därför inte förstår vad tråden går ut på så tror jag verkligen inte att personen i fråga har någon lust eller anledning att diskutera, helt ärligt. Ibland räcker det med en trådtitel istället för att ordbajsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tss... vart är världen påväg idag [crazy]...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Så vi ska ha en tråd för "seriös" diskussion och en för "oseriös" diskussion? [confused]

Svara på frågan istället. Tycker du det finns en diskussion värt att nämnas i den där tråden? Vad kan man ens diskutera? Tycker du att tråden är informativ?

Mawns:

Din tråd handlar om politik och lagar, men den tillför inte en ny diskussion, något som är rätt centralt i ett diskussionsforum.

Skitsnack.. du är ett klockrent exempel på en subjektiv och trångsynt moderator som vägrar inse att han har fel. Svälj stoltheten och lås upp tråden och låt oss diskutera.

Om du inte själv ser vad jag vill få fram med tråden och vad diskussionsunderlaget är så förstår jag inte hur du kan moderera ett forum, helt ärligt.. inget personligt mot dig. Men man måste ha en förmåga att kunna förstå diskussionsunderlag i en tråd.

Menar du att "postis_per"s tråd hör bättre in på forumet än vad min gör? SVARA på denna frågan!! Annars kan du ju radera den och låsa upp min som omfattar samma sak plus mycket mer.

Mawns:

Ibland räcker det med en trådtitel istället för att ordbajsa.

HAHA? Så det är okej att länka alla nyheter som en ny tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elpedroo:

tss... vart är världen påväg idag [crazy]...

Jag börjar nästan tro att UM har en dold policy och ett samarbete med antipirater aka regeringen och Arnold.

Eller så är de jäkligt rädda för "konflikter/undersökningar" och att framstå som ett "piratvänligt" forum. Men då har de iofs vänt sig till fel målgrupp.. ungdomar är nämligen rätt piratvänliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om någon har undgått att höra talas om domen och därför inte förstår vad tråden går ut på så tror jag verkligen inte att personen i fråga har någon lust eller anledning att diskutera, helt ärligt. Ibland räcker det med en trådtitel istället för att ordbajsa.

Det förklarar ju ingen vettig anledning varför du låste en tråd där information om rättegången gavs?
[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Jag tror att han har svårt att inse att han har gjort fel helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Svara på frågan istället. Tycker du det finns en diskussion värt att nämnas i den där tråden? Vad kan man ens diskutera? Tycker du att tråden är informativ?

Som sagt:

Mawns:

Om någon har undgått att höra talas om domen och därför inte förstår vad tråden går ut på så tror jag verkligen inte att personen i fråga har någon lust eller anledning att diskutera, helt ärligt. Ibland räcker det med en trådtitel istället för att ordbajsa.

Om du hade varit först med din tråd så hade det varit en sak. Nu var du sisådär 2 timmar efter. Där postis_per helt enkelt bara skriver en titel och en ledsen smiley (vilket betyder att han ogillade domen), så skriver du en lång rant som, vilket jag tidigare förklarat, liknar ett blogginlägg mer än ett diskussionsunderlag. De få frågor som jag kan hitta i din text är enbart retoriska. Jag ser ditt inlägg som likvärdigt med det inlägg som var skrivet av postis_per. Ditt inlägg må innehålla mer fakta, men jag ser verkligen inte att du manar till en diskussion i tråden. Istället verkar det som att du vill att folk ska kommentera dina åsikter om frågan.

Därför passar din text bättre som ett inlägg i en redan existerande tråd, alternativt ett blogginlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elpedroo:

Det förklarar ju ingen vettig anledning varför du låste en tråd där information om rättegången gavs?

Information om rättegången ska alltså ha en ny tråd? Det ska finnas en diskussionstråd och en faktatråd. Har jag uppfattat det rätt?

Självklart har jag inte uppfattat det rätt, eftersom att det skulle vara löjligt. Men, likt andra forum så är det inte innehållsvärdet i en tråd som avgör om den får vara kvar eller inte när den skapas efteråt. Det är den kronologiska ordningen som avgör. Kronologisk ordning har alltid avgjort på de forum jag tidigare besökt (animanga.nu, loading.se, megatokyo.com etc) och därför ser jag ingen anledning till att ändra på det.

Undantag görs om en moderator anser att det finns för lite information i tråden (exempelvis felaktig titel eller obskyrt ämne) eller om existerande trådar är väldigt inaktiva, där många medlemmar som skrivit kanske till och med är avreggade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Därför passar din text bättre som ett inlägg i en redan existerande tråd, alternativt ett blogginlägg.

Du har sagt det.. OBS; DU har sagt det. Du kan aldrig känna dig nedröstad va? Du är ju precis som regeringen.. går emot majoriteten i det mesta bara för att du kan "bestämma".

Mawns:

vill att folk ska kommentera dina åsikter om frågan

Är det inte det en debatt går ut på? Kommentera och motsäga sig andras åsikter och komma med egna argument och åsikter? Snälla, du gör bara bort dig mer och mer.

Bara diskussionen om en eventuell Sverige-USA-connection håller ju mer värde än hela postis_per-tråden gör.

Men okej.. sitt där och var så jälva envis då. Du är från och med nu en bidragande faktor till att alla som vill diskutera har lämnat sidan och inte är aktiva längre.. aka Karl Marx, Ghosty m.fl

Forumet har ju tappat enorm status det senaste året och jag börjar förstå varför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Information om rättegången ska alltså ha en ny tråd? Det ska finnas en diskussionstråd och en faktatråd. Har jag uppfattat det rätt?

[confused] nej?
Hur kan du få denna uppfattningen utav det jag har skrivit för det första? [surprised]
För det andra, det jag diskuterar är att du låste en tråd utan att ha en bra anledning. Din anledning om att detta är en bloggskrift. Han angav en personlig synvinkel, precis som "Postit_per" fast formulerade sig bättre och gav ut information om fallet med.

Så problemet är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Är det inte det en debatt går ut på? Kommentera och motsäga sig andras åsikter och komma med egna argument och åsikter?

Jovisst, men det betyder inte att det bör finnas en tråd per person och åsikt.

Jag förstår inte riktigt vad det är du kämpar för. Om du vill ha en egen tråd att beundra så kan du skapa en i klotter. Hela den här diskussionen känns väldigt trivial, om du frågar mig.

elpedroo:

[confused] nej?

se:

Mawns:

Självklart har jag inte uppfattat det rätt, eftersom att det skulle vara löjligt.

Jag var mycket medveten om att du inte kunde tycka något så absurdt, men det du skrev lät inte bättre. Det hela hör ihop med:

elpedroo:

Han angav en personlig synvinkel, precis som "Postit_per" fast formulerade sig bättre och gav ut information om fallet med.

Så problemet är?

Problemet är att tråden redan fanns. Han kunde mycket väl ha postat sitt inlägg i den tråden. Om du inte håller med om det så blir det "löjliga" scenariot som du själv citerar i ditt senaste inlägg inte fullt så osannolikt.

En (1) diskussionstråd om Pirate Bay-domen räcker, som sagt. Om sikkos vill tala konspirationsteorier så borde han A: formulera om sin text så att innebörden framgår B: döpa tråden till något som gör att man inte blandar ihop den med den diskussion som redan hålls i en annan tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Forumet har ju tappat enorm status det senaste året och jag börjar förstå varför.

Vad jag vet så är vi i full gång att rekrytera nya mods, om du vill hjälpa till att förändra hur sidan modereras kanske du vill ansöka?[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

men det du skrev lät inte bättre.

Det jag skrev var inte mycket bättre, men du hänvisar till min text? [rolleyes][cool]

Mawns:

Jag var mycket medveten om att du inte kunde tycka något så absurdt

okeeeeej? varför skrev du det då?[crazy] haha

Mawns:

Om du inte håller med om det så blir det "löjliga" scenariot som du själv citerar i ditt senaste inlägg inte fullt så osannolikt.

Att skapa en tråd me bättre underlag om fallet och gav en öppen dialog för diskussion, utifrån sin synvinkel, ger ju tråden en ny innebörd eller?

Mawns:

döpa tråden till något som gör att man inte blandar ihop den med diskussionen som redan hålls i en annan tråd

Det har du en poäng i! [party] En bättre titel, men alla titlar faller ju inte bra i allas ögon, även Postit_pers titel har brister [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elpedroo:

Att skapa en tråd me bättre underlag om fallet och gav en öppen dialog för diskussion, utifrån sin synvinkel, ger ju tråden en ny innebörd eller?

Måhända, men det är fortfarande den kronologiska ordningen som räknas. Ett inlägg med bra underlag och egna tankar passar dock lika bra in i en redan pågående diskussion. Det skulle bara innebära en massa krångel om vi lät alla göra en egen tråd bara för att de tycker att de har en cool åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Jovisst, men det betyder inte att det bör finnas en tråd per person och åsikt.

Så det är du som bestämmer vems åsikter och och vem som får framföra dessa åsikterna? Vet du hur mycket diktator och maktmissbruk du låter?

Mawns:

Om du vill ha en egen tråd att beundra så kan du skapa en i klotter. Hela den här diskussionen känns väldigt trivial, om du frågar mig.

Det jag kämpar för är väl ganska självklart? Att klåfinggriga och maktsuktande moderatorer inte ska låsa trådar som är bättre och mer innehållsrika än dess "rival" som dessutom inte ens är så omfattande och innehåller andra diskussioner. Om du inte har förstått det än så förstår jag inte varför du inte ger upp.

Det är för att du vet att du har fel som du känner så. Men lycka till med ditt modererande Mawns.

aristoteles:

Vad jag vet så är vi i full gång att rekrytera nya mods, om du vill hjälpa till att förändra hur sidan modereras kanske du vill ansöka?[y]

Redan gjort. Men om man ska få fightas med sånna som Mawns inskränkta, envisa och subjektiva åsikter så vet jag inte om jag vill vara moderator här längre.


   
SvaraCitera