Aviseringar
Rensa alla

Lat och vill byta linje är det värt?


Ämnesstartare

Hejsan,
Går i ettan på samhällsprogrammet, men egentligen så ville jag gå industri eller fordon eftersom jag vill jobba mest praktiskt.

Igenom lathet i högstadiet så blev det att jag bara kom in på samhällsprogrammet.

Jag känner mig så otroligt lat och nu börjar de närma sig skolavslutning då jag har IG i precis allt ( Om jag inte gör massa omprov och mängder av inlämningar )
Jag funderar på om jag ska söka om till industri, fordon, hotell och resturang, men jag vet inte om det är värt att gå 4 år i gymnasiet.

Vad tycker ni ?[smile]


   
Citera

samhäll är ju slött


   
SvaraCitera

menar du att det var svårare för er att komma in på fordon/industri än samhäll? [chocked]


   
SvaraCitera

Tözen:

samhäll är ju slött

nej det är det verkligen inte. samhäll är en typirsk linje där det verkligen blir vad man gör av det själv


   
SvaraCitera

WihlWihl:

Jag funderar på om jag ska söka om till industri, fordon, hotell och resturang, men jag vet inte om det är värt att gå 4 år i gymnasiet.

Tycker att du ska göra det om du känner att du kommer prestera bättre och dessutom ha någorlunda roligt i skolan. [y] Så ja, gör det.


   
SvaraCitera

NEMO:

nej det är det verkligen inte. samhäll är en typirsk linje där det verkligen blir vad man gör av det själv

gick samhäll häst,den va slö. dock hade jag bara medelambitioner med mestadels vg och flera mvg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WihlWihl:

Vad tycker ni ?

Du borde byta.
4 år av gymnasiestudier > 3 år av gymnasiestudier med IG i allt


   
SvaraCitera

NEMO:

nej det är det verkligen inte. samhäll är en typirsk linje där det verkligen blir vad man gör av det själv

vad/hur menar du? [shake]


   
SvaraCitera

Vincenco:

vad/hur menar du?

det jag skrev. på samhäll samlas de som vill glida fram genom gymnasiet och de som har höga ambitioner och vill bli ngt i livet. vilket gör det viktigt vilken skola man går på så man inte hamnar i en skabbklass.

Tözen:

gick samhäll häst,den va slö. dock hade jag bara medelambitioner med mestadels vg och flera mvg

NEMO:

samhäll är en typirsk linje där det verkligen blir vad man gör av det själv


   
SvaraCitera

NEMO:

det jag skrev. på samhäll samlas de som vill glida fram genom gymnasiet och de som har höga ambitioner och vill bli ngt i livet. vilket gör det viktigt vilken skola man går på så man inte hamnar i en skabbklass.

aha okej jag förstår [y]
jag valde sam/sam nu till höst
gick du med i sam? [shake]


   
SvaraCitera

Vincenco:

gick du med i sam?

ska börja till hösten. ska bli kul. hoppas det inte är några blttar i min klass bara [crazy]


   
SvaraCitera

WihlWihl:

Vad tycker ni ?[smile]

klart du ska byta annars lär du ångra dig senare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

menar du att det var svårare för er att komma in på fordon/industri än samhäll? [chocked]

Ja, Industri 160 poäng, fordon 150, Samhälls 40.


   
SvaraCitera

WihlWihl:

Ja, Industri 160 poäng, fordon 150, Samhälls 40.

holy shit [chocked] för oss var det typ likadant fast åt andra hållet, runt 40 poäng för industri, inte riktigt 150 för fordon (snarare 100) men typ 160 för sam.


   
SvaraCitera

Ingen idé att gå en teoretisk utbildning om du bara ska slacka. Du måste läsa vidare för att få några jobb och med värdelösa betyg kan du ändå inte bli någonting.


   
SvaraCitera