Aviseringar
Rensa alla

LCHF?


OF 5:

när slutade det va fel med vanlig mat[sad]

förra torsdagen.


   
SvaraCitera

Lounge Act gjorde en dag. Tror att hon inte uppskattade det.

Lounge Act:

NU JÄVLAR SKA DET BANTAS PÅ HEDERLIGT SVENSKT VIS MED FULLKORN OCH ALLT DESS LIKE.


   
SvaraCitera

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

vad är din poäng?

att få folk att inte att man inte behöver svälta sig för att gå ner i vikt. Att det finns bekväma metoder istället för kaloribantning


   
SvaraCitera

greentea:

att få folk att inte att man inte behöver svälta sig för att gå ner i vikt. Att det finns bekväma metoder istället för kaloribantning

få måste fortfarande förbränna fler kalorier än vad du tar in [zzz]


   
SvaraCitera

greentea:

att få folk att inte att man inte behöver svälta sig för att gå ner i vikt. Att det finns bekväma metoder istället för kaloribantning

Poängen med lchf är att man blir spymätt av att äta fett innan man fått i sig för många kalorier.
Hormonreglerad viktnedgång pga mer fett i kosten existerar inte på det viset att man helt plötsligt kan äta mycket mer. Det är aptitreglerande hormoner som syftas på.
Annika dahlqvist har själv sagt att hon ofta inte får i sig mer än 1200 kcal per dag.

Att man får muskler av att gå upp i vikt med lchf är helt sant.
Det är också sant att man får muskler av att gå upp i vikt om man äter fettsnålt.

Det här med dahlqvist och skaldeman får du ta med en nypa salt. De vinklar och tolkar allt som kommer ut till sin egen fördel och de har i princip skapat sig en egen sekt som smutskastar alla som säger emot.
Jag säger dock inte att att de skulle ha fel i allt och jag tror inte på att livsmedelsverkets kostråd är särskilt bra de heller.


   
SvaraCitera

greentea:

En känd förebild inom LCHF-kosten gick upp i vikt när han åt 800 kcal om dagen. När han istället började äta ägg och bacon, feta biffar och säkert 3000 kcal om dagen, så gick han ner 65 kilo.

Jag tror jag läste det i tidningen [rolleyes] men jag tror inte det funkar på alla magar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

få måste fortfarande förbränna fler kalorier än vad du tar in

För mej och många andra är det tvärt om. Jag testade i tre dagar för ett tag sen och åt bara mellan 300-400 kcal om dagen. Det var riktigt obehagligt.Jag frös och mådde inte bra alls. Dessutom lade jag på mej massor med fett på magen. Men jag ville ju bara sevad som hände. Det tog ytterligare tre dagar att få bort fettet igen genom att äta extra mkt fett (eftersom fett bidrar till förbränning). Använde massor med smör grädde och majonäs i matlagningen. Kom väl upp i ca 2500 kcal de dagarna. Motionerade inget alls. Och resultatet blev att fettet på magen förvann!


   
SvaraCitera

greentea:

Och resultatet blev att fettet på magen förvann!

Lol. glhf [zzz]


   
SvaraCitera

fan vad jag hatar folk som skriver om hur de bantar här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rugguggla:

Jag tror jag läste det i tidningen men jag tror inte det funkar på alla magar.

Nej är man underviktig så går man upp till norlamvikt det gjorde jag..Sen när jag nått normalvikt så fortsatte jag att äta lchf utan att öka mer. Trivs superbra med den nuvarande vikten - även om jag ofta får höra att jag är så smal...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

fan vad jag hatar folk som skriver om hur de bantar här.

Ok då hatar du iaf inte mej 😀 Bantning är samma som kaloribantning!


   
SvaraCitera

greentea:

Ok då hatar du iaf inte mej 😀 Bantning är samma som kaloribantning!

[zzz]


   
SvaraCitera

greentea:

ag frös och mådde inte bra alls. Dessutom lade jag på mej massor med fett på magen. Men jag ville ju bara sevad som hände. Det tog ytterligare tre dagar att få bort fettet igen genom att äta extra mkt fett (eftersom fett bidrar till förbränning).

Det är klart att du mådde dåligt på 400 kcal. Akvariefiskar äter mer än så.
Du lade inte på dig fett. Det var troligen inbillning alternativt vätskeansamling.
Det förekommer medicinska fall där vikt påverkas av olika faktorer MEN det är en naturlag ungefär som tyngdlagen att man inte går upp flera kilo fettvikt av 400 kcal på några dagar.
Du kan inte skapa oförstörbar materia ur tomma intet bara för att det står så på en bantningsblogg som i princip förespråkar en ny religion.

2500 kcal låter dessutom inte helt fel för att hålla vikten.

Att fettförbränningen ökar när man äter mer fett är som gjort för missuppfattning. Det är taget ur sitt sammanhang.
Självklart ökar fettförbränningen när du äter mer fett, vad skulle du annars förbränna? Det är precis som att kolhydratförbränningen ökar av kolhydrater etc.
Fettförbränningen ökar ungefär lika mycket som fettintaget ökar och det har inget med kroppsfettförbränning att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

2500 kcal låter dessutom inte helt fel för att hålla vikten.

I vanliga falll äter jag mindre så att jag inte ska gå ner i vikt. Väger 47 kg. Äter jag mer fett (=mer kalorier) går jag bara ner [cute]


   
SvaraCitera