Aviseringar
Rensa alla

lchf dag


Ämnesstartare

Varför går jag inte ned i vikt om jag nu äter enligt lchf? Detta är en typisk dag för mig:

Frukost: antingen korv(vet att man inte ska äta det men den jag äter innehåller 4g/100g) ELLER så äter jag något ägg
Lunch: Blir oftast något köttstycke, eller något med kött i alla fall
mellanmål: fil med kanel, dock vet jag inte vad kanel innehåller men jag har hört att de inte innehåller kolhydrater då..
kvällsmat: som frukosten blir det..

varför går jag inte ner för?? Har visserligen hållt på i "bara" 4 dagar men förra året när jag körde samma grej gick jag ner X antal kg på samma tid.. Vad gör jag för fel?[sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag vet inte, men det låter riktigt äckligt 🙁


   
SvaraCitera

soanonym:

Vad gör jag för fel?

Orka specialdieter... [zzz]

Kroppen har kolhydratreserverar, nu kanske du inte hade så mycket i dem medan du förra året kanske du hade väldigt mycket. Grejen med den där kolhydraten är att den binder också mycket vatten.
Det är så där den där dieten antagligen fungerar - ut med kolhydraterna, bort med en massa vatten och du förlorar några kilo.

Det är föresten ingen diet, det är en taktik som idrottare använt sig av i tiotals år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh. Ge det ett par veckor, lite tålamod får du fan ha.


   
SvaraCitera

För att du är tjock och aldrig kommer sluta vara det.


   
SvaraCitera

Det är en långsiktig diet, du ser knappast skillnad ALLS på fyra dagar. Bara en fråga, men hur kan du äta korv till frukost? [sad] Avokado (low carbs high fat) och/eller gräddfil tycker jag verkar mer passande.


   
SvaraCitera

soanonym:

varför går jag inte ner för?? Har visserligen hållt på i "bara" 4 dagar men förra året när jag körde samma grej gick jag ner X antal kg på samma tid.. Vad gör jag för fel?

Poängen med dieten är att hålla sig så pass mätt att man inte behöver några stora portioner. För de flesta fungerar det faktiskt bra, om man nu upplever sig ha extremt svårt med hunger under en mer traditionell bantning.

Normalt brukar det ta några veckor på kosten innan din kropp reglerar hunger/mättnad ordentligt. 4 dagar räcker inte.

Att du gick ner x antal kilo på 4 dagar förra gången beror (precis som myksa sa) på att kolhydrater binder vatten.
Det vattnet ligger innuti musklerna och inte t.ex. under din hud.
En någorlunda normal människa kan inte minska så mycket i fettvikt utan att ha en extrem övervikt + rejvparty.

Du får ge det lite tid och sedan utvärdera.
Det är fullt möjligt att man går upp i vikt trots att man utesluter kolhydraterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallå. GRÖNSAKER!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmmm körv på morgonen! det är party det.[party]


   
SvaraCitera

För att LCHF-dieter i allmänhet suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kanske äter för mkt protein? Överflödigt protein blir till socker. Eller sså kanske du äter antingen för mkt eller för lite. Men det viktigaste är ju att lyssna på kroppen och att äta när kroppen säger till i form av hunger [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera