Aviseringar
Rensa alla

ledigt från nya jobbet.... ? hmm


Ämnesstartare

jag är arbetslös. fick ett erbjudande om ett arbete, de ringer nog imorgon. fick veta att det är absolut ingen ledighet i sommar på det jobbet.

MEN, nästa vecka har jag planerat en resa, biljetterna är bokade och allt. Kan de vägra mig jobbet för att jag måste vara ledig då? det kan de väl inte?

jag och mamma har bråkat här hemma om det. hon säger att jag borde skita i att resa men som sagt, resan är bokad och betald.. när jag träffar dem, ska jag säga direkt då att jag måste vara ledig? öööh.

ja?


   
Citera

Prata med dem, men jag hade inte velat anställa någon som skulle vara ledig det första den gjorde.


   
SvaraCitera

ger nog inte ett bra första intryck
leta efter annat jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ger nog inte ett bra första intryck
leta efter annat jobb

jag har letat nu i en månad.. assvårt ju
det var mer tur att jag fick det här jobberbjudandet, men som sagt, jobbig situation..


   
SvaraCitera

Och det finns ingen del av resa du kan avboka da och fa artminstone lite av pengarna tillbaka?

Jag tror inte att de hade uttryckt det sa klart for dig, att det absolut inte finns nagon ledighet att ta i sommar, om det inte var en viktig detalj for dem. Jag tror absolut inte att du kan tacka ja och sedan be om en veckas semester det forsta du gor.


   
SvaraCitera

Human:

jag har letat nu i en månad.. assvårt ju

finns folk som letat jobb i år [no-no]


   
SvaraCitera

Klipp dig och skaffa dig ett jobb, Sofia.


   
SvaraCitera