Aviseringar
Rensa alla

Ledsen


Ämnesstartare

Jag är ledsen. Nån som vill trösta mig?

Och är nån annan ledsen och behöver bli tröstad?

Undrar hur det känns att typ vara ett djur och inte riktigt kunna tänka och ha känslor som vi har. 


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tror djur har känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart dom har känslor. Dom säger ju "aj" om man skulle kliva dom på svansen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz: Jag tror djur har känslor.

Vad får dig att tro det? Av egen erfarenhet är jag tveksam. Min hund saknar t.ex. inte min katt som försvunnit. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

roberto hero: Klart dom har känslor. Dom säger ju "aj" om man skulle kliva dom på svansen?

Men alla får ju ont och känner smärta. Jag menar mer att en katt säger inte elaaka saker till en annan katt och gör den ledsen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Vad får dig att tro det? Av egen erfarenhet är jag tveksam. Min hund saknar t.ex. inte min katt som försvunnit. 

Vadå, säger den det eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_smale: Vadå, säger den det eller?

Hon visar inga känslor alls...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Vad får dig att tro det? Av egen erfarenhet är jag tveksam. Min hund saknar t.ex. inte min katt som försvunnit. 

1 exempel: Min f.d sköthäst "bästa kompis" dog, och man märkte att min sköthäst blev annorlunda liksom ledsen. Han sprang t.ex och gnäggade fram och tillbaks i hagen, det gjorde han aldrig innan. 
Hoppas du hittar katten.Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Hon visar inga känslor alls...

Behöver väl inte betyda att känslorna inte finns där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz:
Jag tror djur har känslor.

det tror jag med! och när jag själv är ledsen så känns det som om mina hundar förstår mig typ. att dom känner på sig att jag är ledsen. Hjärta


   
SvaraCitera
b1son

djur har 100% känslor
önska dig att du va 1 växt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz: 1 exempel: Min f.d sköthäst "bästa kompis" dog, och man märkte att min sköthäst blev annorlunda liksom ledsen. Han sprang t.ex och gnäggade fram och tillbaks i hagen, det gjorde han aldrig innan. 
Hoppas du hittar katten.

Usch, vad sorgligt. Okej kanske till en viss grad då. Menade inte att låta kall och säga att alla djur är känslolösa varelser, menade mest i jämförelse med oss. Jag ser ju själv på vår hund att hon är ledsen när inte alla i familjen är hemma, då ligger hon bara vid dörren och väntar. Tack 🙂 vi försöker och hoppas på det bästa.

den_smale: Behöver väl inte betyda att känslorna inte finns där.

Nej visserligen. Jag tänkte annorlunda.

Pinkie: det tror jag med! och när jag själv är ledsen så känns det som om mina hundar förstår mig typ. att dom känner på sig att jag är ledsen.

Det kan stämma. Hade en katt för många år sen (som blev påkörd Ledsen) som "tröstade" mig. Jag var sjuk och ledsen och då kom hon in i mitt rum där hon nästan aldrig var för hon inte gillade övervåningen och la sig i mitt knä i sängen och kollade film med mig. Det var jättefint Hjärta

böghög: djur har 100% känslor
önska dig att du va 1 växt

Växter är lite väl extremt.


   
SvaraCitera
b1son

patrick bateman: äxter är lite väl extremt.

vf så jävla sweet att va 1 ormbunke bara gunga i solen o va grön o glad o ha asmånga kromosomer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög: vf så jävla sweet att va 1 ormbunke bara gunga i solen o va grön o glad o ha asmånga kromosomer

Men de lever la inte så länge? När de vissnar och dör så dör de väl och då kommer väl en ny? Trist att bara leva ett år.


   
SvaraCitera
b1son

patrick bateman:

Men de lever la inte så länge? När de vissnar och dör så dör de väl och då kommer väl en ny? Trist att bara leva ett år.

dom förökar ju sig asexuellt så i princip klonar de sig själva
elr nåt ja vet ej
verkar sweet att vara 1 växt elr 1 bäver


   
SvaraCitera