Aviseringar
Rensa alla

🙁 Ledsen fysik


Ämnesstartare

Så himla ledsen. Jag menar de gick rätt dåligt på fysik A tentan. Att de ska vara svårt för 🙁 Någon som har läst kursen och tyckt den har varit jobbig? Hur har du pluggat bäst för kursen?


   
Citera
Ämnesstartare

Anura:

Någon som har läst kursen

ja men jag kommer inte ihåg något [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

ja men jag kommer inte ihåg något

hur gick det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och omtentamen är i maj 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur gick det?

Jag fick MVG. Det var dock 7 år sen ungefär så jag minns inte hur jag gjorde. Är dock typ bra på matte och pluggade matte mer eller mindre hela tiden då, och i och med att Fysik A i princip bara var en kurs i tillämpad matematik så var det inga direkta problem.

Anura:

och omtentamen är i maj 🙁

Det är ju snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Jag fick MVG. Det var dock 7 år sen ungefär så jag minns inte hur jag gjorde. Är dock typ bra på matte och pluggade matte mer eller mindre hela tiden då, och i och med att Fysik A i princip bara var en kurs i tillämpad matematik så var det inga direkta problem.

Jo jag gillar matte men fysik A kändes som helt nytt för mig :/. Har du bra pluggtips för den kursen? Jag menar jag tror inte jag var så långt ifrån godkänt. Men jag slarva lite.

dvärgkastarn:

Det är ju snart.

Över en månad :/ [crazy] Vill ha de typ nu [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åe, Icke är det lätt. Det viktigaste är att göra sitt bästa.
Har själv NationellaProv imorgon i Fysik.. *suck*
icke mitt ämne precis.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo jag gillar matte men fysik A kändes som helt nytt för mig :/. Har du bra pluggtips för den kursen? Jag menar jag tror inte jag var så långt ifrån godkänt. Men jag slarva lite.

Jag kommer inte direkt ihåg så mycket av kursen i och med att det var så längesen, men gå igenom kurslitteraturen, se vad det är för olika principer du behöver lära dig och gör några repetitionsuppgifter för varje princip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

ja men jag kommer inte ihåg något

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

men ofta man kommer ihåg saker man lärde sig i gymnasiet såhär på äldre dagar [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

men ofta man kommer ihåg saker man lärde sig i gymnasiet såhär på äldre dagar

fy fan vad gamla vi är[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

fysik A

säker på att vi valt rätt utbildning osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

säker på att vi valt rätt utbildning osv?

va? vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

se vad det är för olika principer du behöver lära dig och gör några repetitionsuppgifter för varje princip.

tack, får plugga hårdare inför omtentan! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

va? vad menar du?

Att om du har så svårt för skiten, är du säker på att du kommer palla läsa civilingenjör?


   
SvaraCitera