Aviseringar
Rensa alla

Ledsen i ögat(urinvägsproblem)


Ämnesstartare

Yo, nu har jag haft urinvägsproblem i över 3 år.

Det yttrar sig precis som en vanlig urinvägsinfektion, men i proverna så finns det inget i urinen som påvisar att där finns en infektion.

Jag har varit hos:

Gyn (kolla efter könssjukdomar)
Urologen (fick ett stålrör in i blåsan, som fylldes med vatten)
Magnetröntgen (för att hitta urinvägsfickor)

Jag har ätit pencillin, druckit tranbärsjuice (och andra drycker med lågt pH-värde) och testat diverse naturläkemedel (kamomill osv..)

Nu undrar jag om det är någon mer som har/har haft samma besvär och om du fick svar på vad som orsakade problemen.

Jag har hört talas om en kvinnosjukdom, men minns inte namnet. Den har i princip samma symptom som urinvägsinfektion.

Jag har jätteont just nu, en dag med mer besvär än vanligt. Jag vill inte gå till läkaren för då kommer jag bara komma hem med ett nytt recept på pencillin eller minnen av förnedrande antaganden om att jag bara inbillar mig.

Hjälp... någon?


   
Citera

känner en som har lite liknande problem, finns örter som man värmer i ugn och dricker som tydligen hjälpte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

finns örter som man värmer i ugn och dricker som tydligen hjälpte

Det känns som om jag testat alla örter som finns. Men jag vet inte.
Kan du fråga vad det var för örter?


   
SvaraCitera

galenolga:

Det känns som om jag testat alla örter som finns. Men jag vet inte.
Kan du fråga vad det var för örter?

ska försöka komma ihåg att fråga ikväll[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ska försöka komma ihåg att fråga ikväll

Tack =)


   
SvaraCitera

galenolga:

Tack =)

vattenklöver tror jag att det var, finns bara i någon sjö.
Man ska bara ha grenarna av det tydligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man ska bara ha grenarna av det tydligen

Aha, ska googla det ^^


   
SvaraCitera

isola:

finns bara i någon sjö.

Wow, fancy. [chocked][cute]


   
SvaraCitera

Barnbidrag:

Wow, fancy.

precis[party]


   
SvaraCitera

hej på dig, denna tråden är ganska gammal nu så du kanske har blivit av med dina problem...

men om inte så skriver jag lite - jag hade det precis som du och det var ett helvete.

jag gick också igenom massor av behandlingar hos diverse doktorer och åt och drack olika saker, men inget hjälpte.

jag hade pojkvän under hela denna perioden, och efter ett tag så frågade min gynekolog hur förhållandet var - egentligen - och att jag kanske skulle fundera på att byta pojkvän för förhållandet kanske inte var så bra trots allt... och hon hade nog rätt, bara att jag inte ville se det. jag gjorde slut, började jobba med mig själv och lärde mig att slappna av, och problemen blev mindre och mindre.

idag mår jag väldigt mycket bättre, med åren har problemen försvunnit helt. de kan komma tillbaka när jag är väldigt stressad och då brukar jag ta en tom vinflaska/saftflaska och fylla den med kokhett vatten som jag sedan lindar in i en haldduk och har mellan benen - väääääldigt skönt och lugnande.
OBS! det hjälper bara vid smärtan och inte vid urinvägsinfektion, men det lät som du också har katarr och inte infektioner.

så mitt råd är - tänk efter hur du lever ditt liv, är du nöjd eller kanske lite ledsen? är du stressad eller känner press över något?
försök lyssna på kroppen och använd en värmeflaska, jag älskar den, den hjälper dels mot smärtan dels lugnar den ner mig 🙂

ta hand om dig och dina urinvägar - de är hemska när de inte är på gott humör!

hälsar
jennifer


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera