Aviseringar
Rensa alla

Ledsna tjejer shoppar/spenderar pengar?


Ämnesstartare

Är det en myt eller ett faktum att tjejer som är ledsna/nere spenderar sina pengar som tröst?

Det lär ju inte bara vara jag som gör det,vilka här är sånna och vad kan man istället göra som drar ner spenderingsbehovet och behovet av saker?

Har nyss spenderat 10 000 på en dator och har sjukt mycke ångest över d nu men nu går d inte att lämna tillbaka den och förra veckan försvann 1000 spänn bara för jag kände för att köpa smink jag inte behövde för jag va ledsen/hade lust/var arg.

Bota mig,jag kommer hamna på fattighuset[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Ledsna tjejer äter och går upp 10 kg.
Vilket jag har gjort.[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lifegoeson:

Ledsna tjejer äter och går upp 10 kg.
Vilket jag har gjort.

hahaha,d gjorde jag med,lixom när man gått ner 7 kilo så blir man ledsen nåra veckor och så står man på samma igen,d är illa.
ledsna tjejer äter och shoppar,är d så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Är det en myt eller ett faktum

Tözen:

Har nyss spenderat 10 000 på en dator och har sjukt mycke ångest över d nu men nu går d inte att lämna tillbaka den och förra veckan försvann 1000 spänn bara för jag kände för att köpa smink jag inte behövde för jag va ledsen/hade lust/var arg.

Ja jag vet inte... [ops]

Eller om jag säger så här:
Reklam har ett huvudsyfte - nämligen att göra folk olyckliga över det de har. Det enda sättet att bli glad är att konsumera.
Vi lever idag i konsumtionssamhället och vi har det indrillat i oss att konsumera=bli lycklig.
Det är nog inte bara tjejer men det är nog mer tjejer som trösthandlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

hahaha,d gjorde jag med,lixom när man gått ner 7 kilo så blir man ledsen nåra veckor och så står man på samma igen,d är illa.
ledsna tjejer äter och shoppar,är d så?

Hade precis gått ner 15 kg, sedan går jag upp 10 kg och blir lika fet igen, sedan 5 till, sedan ner 5 kg, sedan går jag upp dem igen och det fortsätter så i en evighet. Åh hatar.[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såååå, uteliggar-tjejer som inte ha pengar alls, som aldrig går och köper kläder är jätejättejättemegaultra glada?

ne, de är en myt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lifegoeson:

Ledsna tjejer äter och går upp 10 kg.
Vilket jag har gjort.[cry]

//sign [cry]

Tözen:

ledsna tjejer äter och shoppar,är d så?

Ja 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Reklam har ett huvudsyfte - nämligen att göra folk olyckliga över det de har. Det enda sättet att bli glad är att konsumera.

jag tror inte att reklam har nåt med mina relationer och känslor materiellt sett att göra.[n]

Myksa:

Det är nog inte bara tjejer men det är nog mer tjejer som trösthandlar.

mja,verkar så,och sen ångest över man kommer va fattig och köpt en massa onödiga saker som man inte blir gladare utan. 10 000,fyfan,nu undrar jag varför jag bara inte kunde vänta och se om d fanns en chans på miljonen att reparatinen på den gammla datan skulle gå på garantin. 🙁 nedå,jag va bara tvungen att ha en flashig dator för jag har vart nere väldigt mycke d senaste och ansåg att jag behöver en >_<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lifegoeson:

Hade precis gått ner 15 kg, sedan går jag upp 10 kg och blir lika fet igen, sedan 5 till, sedan ner 5 kg, sedan går jag upp dem igen och det fortsätter så i en evighet. Åh hatar.

vi kan vara smällfeta tillsammans[love]

burialground:

såååå, uteliggar-tjejer som inte ha pengar alls, som aldrig går och köper kläder är jätejättejättemegaultra glada?

ne, de är en myt.

men lägg av,gör dig inte dummare än du är/ser ut.har man inga pengar kan man inte spendera dom d fattar väl vilken jävla efterbliven 13 åring som helst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är precis likadan,shoppar mer när jag är nere, -ett tomrum som behöver fyllas,men det fylls aldrig[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter när jag är ensam och deprimerad (mest nu eftersom det är för kallt ute för att jogga och jag är för rastlös för att bara sitta).
Underbart om man kunde shoppa bort sina pengar för att bli gladare, dock försöker jag snåla tills det kommer någonting jag verkligen behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

men lägg av,gör dig inte dummare än du är/ser ut.har man inga pengar kan man inte spendera dom d fattar väl vilken jävla efterbliven 13 åring som helst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

10 000,fyfan,nu undrar jag varför jag bara inte kunde vänta och se om d fanns en chans på miljonen att reparatinen på den gammla datan skulle gå på garantin. 🙁 nedå,jag va bara tvungen att ha en flashig dator för jag har vart nere väldigt mycke d senaste och ansåg att jag behöver en >_<

Jo det där var väldigt illa! Det är när det blir sådär det går utför, stora summor... [sad]
Okej med lite smink eller ett par skor (inte tio par skor [no-no]).
Kan inte sälja med lite förlust? Eller reparera den gamla och sälja. [y]

Man ska ju handla för att belöna sig själv när man är glad eller har något att fira. Inte för att trösta. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Kan inte sälja med lite förlust? Eller reparera den gamla och sälja.

ingen vill köpa en data för 3000 när man kan få en billig ny laptop för 4 nuförtiden [sad]

Myksa:

Man ska ju handla för att belöna sig själv när man är glad eller har något att fira. Inte för att trösta.

jag handlar bara om jag är ledsen och äter mest när jag är ledsen,eller,inte denna gången,handlar istället för äter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir i alla fall gladare när jag shoppar. Allt från smink, kläder, skönhetsprodukter, smycken, teknik, böcker, whatever.

Man lever bara en gång så... [bigsmile][love][love]


   
SvaraCitera