Aviseringar
Rensa alla

Legalisera alla droger?


Ämnesstartare

isola:
njä pga tänker mig att det då blir lättare för ungdomar att komma åt. precis som när korkade föräldrar tror att det är en bra grej att köpa ut åt sin unge så att hen inte kommer att dricka annat. men jag ser ju ändå ett problem med kriminaliseringen och hur vi behandlar missbrukare. roten till missbruk mångas måste vi ju ta itu med känner jag, och den är ju utanförskap, havererande inom vård/skola etc.

Ungar kommer säkert få svårare att få tag på drogerna. Alla de ungdomar som sysslar med droger köper ju just från folk med koppling till kriminella, folk som hade konkurerats ur med en statlig försäljning. Sedan kommer det ju alltid finnas ungar som får tag på det ändå, men då troligtvis på ett bättre sätt. Jag ser hellre att våra 16-åringar röker cannabis som deras farbror köpt ut åt dem, än att de röker cannabis som de tvingats kontakta en kriminell person för att få.

Folk kommer alltid hamna i missbruk. Att kriminalisera och sätta människor i fängelse ökar bara chansen till att de är kvar i missbruket. Ifall någon en gång testar på cannabis och döms för detta är dens chanser till ett normalt liv med arbete kraftigt försämrat, för EN CANNABISRÖKNING! Det är kriminaliseringen som skapar utanförskap och förhindrar missbrukare, eller folk som bara testat på, att kunna leva ett vanligt liv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lonesome Sparrow:
det handlar inte om pengar, det handlar om frihet !!

FRIHET! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Lol, aa tack för ditt stöd bror. 

odlar pripps blå hemma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Tror inte föräldrar ser heroin som samma drog som 3 st 4,5 cider. Och ba " Om alla andra kidsen ska injicera heroin i pungen så MÅSTE ju du också få göra det."

MEN VAD VET JAG

Hahah Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter inte mina syskon dricka energidricka före dom är 16 :- P


   
SvaraCitera
reben

Knekten:

Du tycker om att personer på samhällets botten stämplas som kriminella, får sitta i fängelse, och bara kommer längre och längre bort från samhället, därmed också längre in i missbruk.

m d va typ d jag mena


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

före kl 16
efter 16


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohh its such a perfect day, Im glad I spent it with you


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Tror inte föräldrar ser heroin som samma drog som 3 st 4,5 cider. Och ba " Om alla andra kidsen ska injicera heroin i pungen så MÅSTE ju du också få göra det."

MEN VAD VET JAG

nä jämförde bara staten och föräldrar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten: . Att kriminalisera och sätta människor i fängelse ökar bara chansen till att de är kvar i missbruket. I

Det håller jag med om, men alternativet är ju att bara låta dem vara och då får de ju ingen hjälp alls. i fängelser får de åtminstone någon slags basic omvårdnad.  (tänker nu tunga missbrukare och inte någon som röker lite gräs)


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:

nä jämförde bara staten och föräldrar

jag vet jag vet, I was just goofin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avkriminalisera allt, ja. Alla som tycker annat är antingen dumma i huvudet eller har aldrig sett/upplevt tungt missbruk på nära håll. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det håller jag med om, men alternativet är ju att bara låta dem vara och då får de ju ingen hjälp alls. i fängelser får de åtminstone någon slags basic omvårdnad. (tänker nu tunga missbrukare och inte någon som röker lite gräs)

Vi ska inte låta dem vara alls! De som köper för mycket och okontrollerat ska fångas upp. I dag vågar inte missbrukare söka vård då de vet att de kommer stämplas som kriminella. Folk vågar inte få vård! Ifall droger är avkriminaliserade kommer alla de som själva insett att de är i ett ohälsosamt missbruk själva kunna söka vård. Personal på systembolag, alltså staten, kommer dessutom själva kunna se och hitta människor som köper för mycket, till skillnad från när personerna köper av kriminella.

Allt kommer alltså synas mycket mera. Handeln kommer ske över ytan. Missbrukare kommer våga söka vård. Missbrukare kommer hittas. Folk kommer få hjälp. Liv kommer räddas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Avkriminalisera allt, ja. Alla som tycker annat är antingen dumma i huvudet eller har aldrig sett/upplevt tungt missbruk på nära håll. 

Du låter nästan ironisk.. Eller bara väldigt smart.. Är du ironisk? Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: i fängelser får de åtminstone någon slags basic omvårdnad.

Sluta häva ur dig skit du inte vet ett piss om, kan dra flera exempel där de bara isolerat missbrukarna och lämnat dem i plågor, i princip bara hållit dem vid liv, knappt ens det. Subutex är inget de ger ut hur som helst i fängelser heller, inte ens till de heroinister som behöver det. De som missbrukar subutex får ingen vård alls.

Så, lägg av. Du pissar på mina vänner som dött på grund av just det där och sådant tänk.


   
SvaraCitera