Aviseringar
Rensa alla

Legalisera fildelning på UM.se


Ämnesstartare

Ungdomar.se är en plats fylld av den generation som fildelar mest av alla, och ändå har vi en moderatorkår som har förbjudit till och med att prata om var man kan fildela. Även om jag förstår att sajtens ägare inte vill att sidan ska förknippas med fildelning så borde det ju rimligtvis vara tillåtet för oss att åtminstone länka till var man kan ladda ner. Givetvis går det ju att kontrollera så att det inte blir tusen trådar om nedladdning, genom att starta "STORA FILDELNINGSTRÅDEN" eller dylikt, där det behövs.

Varför inte, lixx?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja! [y]

Har försökt hitta torrenter till "filmen om Olle Ljungström" och BD's live dvd "Army of Dreamers" men har inte hittat någon av dom. En fildelningstråd skulle nog hjälpa [party]


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Skall ta upp detta [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

[cool]


   
SvaraCitera
Issen

Så länge fildelning är illegalt så kommer de ju inte vara tillåtet, tjena.

Illegal fildelning alltså, den andra finns inget förbud mot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Fildelning är ju inte olagligt [wink]

Anarkandi:

och ändå har vi en moderatorkår som har förbjudit till och med att prata om var man kan fildela.

Det är ju inte mod´s som sätter reglerna :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Allt annat är töntigt.


   
SvaraCitera

Flashback finns ju [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag betvivlar starkt att det kommer att göras en sådan samlingstråd, men jag skulle personligen gärna se att det fanns en. Jag vet att nedladdning av upphovsrättsskyddat material är illegalt och whatnot, men med tanke på att det idkas vida och att det görs en massa tramstrådar som måste raderas/låsas/varnas för varenda gång tror jag att det är lika bra att släppa lös diskussionerna i en stor tråd, som TS föreslår.

Vän av ordning på rad 14 opponerar sig: "Men då kan vi väl lika gärna göra en samlingstråd om hur man bäst mördar någon, ditt anarkistiska ärkesvin?". Nej, för det faller under uppvigling el. anstiftan och är mot lagen. Att tipsa om illegal fildelning, däremot, är inte illegalt. Etiskt betänkligt på sin höjd, men å andra sidan tillåts ju folk under 20 diskutera alkohol, som de lagligt sett inte får ha tillgång till, så att eh...jorå.


   
SvaraCitera
Issen

UnclePadda:

Etiskt betänkligt på sin höjd, men å andra sidan tillåts ju folk under 20 diskutera alkohol, som de lagligt sett inte får ha tillgång till, så att eh...jorå.

Det är olika brott ja, men vill även poängtera att folk under 20, och under 18 visst får ha tillgång till alkohol... de som inte är tillåtet är att sälja det till dom vilket utgör en stor skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

men vill även poängtera att folk under 20, och under 18 visst får ha tillgång till alkohol...

Av egen erfarenhet kan sägas att polisen varit framme och hällt ut en modest Xide en gång i tiden. Kanske är det olagligt för dem under 20 om det är på allmän plats?


   
SvaraCitera
Issen

UnclePadda:

Av egen erfarenhet kan sägas att polisen varit framme och hällt ut en modest Xide en gång i tiden. Kanske är det olagligt för dem under 20 om det är på allmän plats?

Nej alltså, hade det varit olagligt så är det straffbart etc... polisen gör det för "ditt eget bästa" du får liksom inte ha de men är inte olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

men är inte olagligt.

Ah, okej. Men jag vill argue att det är minst lika etiskt betänkligt att tillåta diskussioner om hur man lättast blir packad och dyl. som det är att diskutera hur man lättast tankar hem Sims 3 utan alltför mycket problem. Och att, då det ena tillåts, även det andra ska tillåtas.


   
SvaraCitera

Jag skulle verkligen inte bry mig ett dyft. Men jag förstår inte varför det skulle vara förbjudet att fråga om problem med upp/nedladdning.


   
SvaraCitera