Aviseringar
Rensa alla

Legalisera fildelning på UM.se


Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Eftersom det inte är säkert att det är illegal fildelning det rör sig om, och eftersom vi annars lika gärna kan förbjuda google och andra sökmotorer ifall Pirate Bay och dylikt ska vara förbjudet, så är det bara fånigt att man inte får göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väll inte emot svensk lag att prata om det?
Men dock länka till det och liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom jag själv håller på o filmar mycket o sprider filmerna fritt på nätet så är det naturligtvis en klar nackdel att inte UM tillåter fildelningslänkar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Eftersom jag själv håller på o filmar mycket o sprider filmerna fritt på nätet så är det naturligtvis en klar nackdel att inte UM tillåter fildelningslänkar. [sad]

Om det är du själv som är upphovsman till filmerna och inte har något emot att de laddas ner så är det inte förbjudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Issen:

Så länge fildelning är illegalt så kommer de ju inte vara tillåtet

jaag_91_:

Flashback finns ju


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Tycker defintivt att det borde finnas en del på forumet för fildelning då det inte är olagligt att fildela. Finns mycket kul att diskutera om för/nackdelar med fildelning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vadå det är ju inte olagligt att länka lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men vadå det är ju inte olagligt att länka lol.

Ta en titt på TPB. De fick ju 30 millar och 1 år i fängelse för att länka till torrentfiler.
Förjävligt förvisso.. men det är ju tydligen "olagligt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ta en titt på TPB. De fick ju 30 millar och 1 år i fängelse för att länka till torrentfiler.

sant ;c det får icke hända um :@


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Om det är du själv som är upphovsman till filmerna och inte har något emot att de laddas ner så är det inte förbjudet.

Eftersom jag inte bor så långt från Sveriges mest berömda turistställe [smile] så har jag filmat mängder med filmer där JAG är upphovsmannen. Filmar med en Canon XM2 i full broadcastingkvalitet fast jag lägger inte ut filmerna i denna höga kvalitet utan i något lägre. Vill någon köpa filmer i högsta kvalitet får de betala för det o likaså om filmerna ska sändas i TV. Filmerna får heller inte redigeras i efterhand. Annars är det fritt fram o sprida dom helt fritt för alla som vill. [smile]... [smile]


   
SvaraCitera

Jag är för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Ah, okej. Men jag vill argue att det är minst lika etiskt betänkligt att tillåta diskussioner om hur man lättast blir packad och dyl. som det är att diskutera hur man lättast tankar hem Sims 3 utan alltför mycket problem. Och att, då det ena tillåts, även det andra ska tillåtas.

Lagar har inget med etik att göra [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det tillåtet att fråga hur man får tag på droger?

Det är t.ex. okej att fråga var man kan köpa pistol, för ingen säger att man ska gå och mörda med den. Försök klura ut något smart sätt att ställa frågan på så kan de inte låsa [party]


   
SvaraCitera