Aviseringar
Rensa alla

Legalisera prostitution?


Ämnesstartare

Vad tycker ni om prostitution? Själv skulle jag av princip aldrig paya för något jag kan få gratis, men jag förstår inte varför personer som har svårt att få annat, etc inte ska ha möjligheten när folk erbjuder en sån tjänst.

Är dessutom inte mina rättigheter begränsade, om jag inte kan göra vad jag vill med min kropp?

Jag kan t.ex. erbjuda kirurgi med licens, massage etc, för pengar, men inte sex, för då kommer staten o sätter mina kunder i fängelse.

Om prostitution dessutom legalizerades så skulle ju sexköparna såklart välja dom lagliga kontrollerade alternativen snarare än neddrogade sexslavar. Hallickar skulle dessutom inte "behövas" då prostitutionen är öppen och lättillgänglig, mellanhänder behövs inte.

Sen kanske könssjukdomar skulle spridas mer sällan, iaf om hororna va tvugna att kolla sig varje månad/vecka.

Dom enda som förlorar på detta är:

1) Golddiggers. Rika desperata män kan nu ha sex med kvinnor för ett fast konkurrenskraftigt pris.

2) Hallickar.


   
Citera
Åtta

Greger_EFG:

Legalize it(man) (Du röstade på detta alternativ)

För första gången på det här forumet så håller jag med dig helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

För första gången på det här forumet så håller jag med dig helt.

Hur resonerar du i frågan?

(Gör du med 100% säkerhet i andra frågor också, är bara det att ingen kollar mina threads i andra delar av UM, +"hata-greger"-trenden som har slagit ut.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Nej(tjej (Du röstade på detta alternativ)

Tror inte en sekund på att det är många prostituerade som faktiskt VILL sälja sig, även om de säger så. Självklart finns det väl några som vill men de flesta tror jag blir uttnyttjade av andra eller att de känner sig tvungna av olika skäl.

Om man nu vill sälja sig så tycker jag själv att det tyder på att något inte står helt rätt till i grund och botten.

Sen att den illegala prostitutionen skulle minska tror jag ännu mindre på. Många med udda böjningar söker sig säkerligen till prostituerade för att slippa bli "dömda" och om de använde sig av legala horor skulle ju dessa ha lagen på sin sida om de blev skadade eller liknande, dessutom finns det säkerligen en hel del människor som tänder på att just utnyttja.

Greger_EFG:

Är dessutom inte mina rättigheter begränsade, om jag inte kan göra vad jag vill med min kropp?

Det ÄR ju lagligt att sälja. Dock ej att köpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

kirurgi

Greger_EFG:

massage

Detta är saker som du gör att att kroppen ska fungera bra och är inte för tillfällig njutning som sex är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte faktist [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

men de flesta tror jag blir uttnyttjade av andra

Ingen kan utnyttja om hororna har lagen på sin sida +fackföreningar.

Imoon:

Det ÄR ju lagligt att sälja. Dock ej att köpa.

Greger_EFG:

Är dessutom inte mina rättigheter begränsade, om jag inte kan göra vad jag vill med min kropp?

Jag kan t.ex. erbjuda kirurgi med licens, massage etc, för pengar, men inte sex, för då kommer staten o sätter mina kunder i fängelse.

Imoon:

eller att de känner sig tvungna av olika skäl.

Varför skulle man känna sig tvungen? Finns inget grupptryck, ingen som tvingar dig att göra det. Du kan lätt få jobb på andra ställen.
Tog mig TVÅ DAR att få 4 olika arbetsintervjuer. Efter en vecka hade jag 4-5 jobb att välja på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Detta är saker som du gör att att kroppen ska fungera bra och är inte för tillfällig njutning som sex är.

Massage är för tillfällig njutning, visst vissa kanske säger att det gör mer, men majoriteten av massage-mottagare gör det för att det känns bra.

Samma sak med sex. Får kroppen att fungera bättre, men är mest för tillfällig njutning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

jag vet inte faktist [shake]

Bidrar detta till tråden? Tror ingen är intresserad av att höra att du inte vet[wink]

Fast det vore lite gulligt om typ Göran Persson hade sagt "jag vet inte faktiskt" i en debatt xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Massage är för tillfällig njutning, visst vissa kanske säger att det gör mer, men majoriteten av massage-mottagare gör det för att det känns bra.

Massage är till för musklerna och används mycket vid rehablitering bl a.

Greger_EFG:

Samma sak med sex. Får kroppen att fungera bättre

Hur fungerar kroppen bättre av sex?


   
SvaraCitera
Åtta

Greger_EFG:

Hur resonerar du i frågan?

Precis som du. Det finns redan länder där statlig och/eller privat prostitution är legaliserad, vilket medför betydligt mycket större kontroll över sexarbetarnas arbetsförhållanden och hälsotillstånd. Framförallt så kan man på detta vis öka säkerheten för de prostituerade, utan att dessa ska behöva ha hallickar.

Sluta dubbel och trippelposta förresten. Använd "ändra"-knappen istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Hur fungerar kroppen bättre av sex?

Endorfiner + immunförsvaret.

Fy fan:

Massage är till för musklerna och används mycket vid rehablitering bl a.

Och för njutning, det kan du inte motbevisa, hur mycket du än försöker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Ingen kan utnyttja om hororna har lagen på sin sida +fackföreningar.

Vem försöker du lura? Det är inte lagligt i exempelvis Kina med barnarbetare men visst fan sker det ändå?! Det är inte lagligt med barnmisshandel/aga i Sverige men tänk att det sker ändå.

Trafficking styrs av maffia, tror du på allvar att de skulle sluta för att det finns lagliga alternativ? Det skulle ju exempelvis aldrig bli lagligt för personer under 18 att sälja sig, dock finns förfrågan således skulle barntrafficking kunna öka.

Greger_EFG:

Jag kan t.ex. erbjuda kirurgi med licens, massage etc, för pengar, men inte sex, för då kommer staten o sätter mina kunder i fängelse.

Fy fan:

Detta är saker som du gör att att kroppen ska fungera bra och är inte för tillfällig njutning som sex är.

Massage har vetenskaplig bevisad positiv effekt på både fysiskt och psykiskt plan. Genom massage släpper spänningar i kroppen och även i sinnet, man kan bli fri från flertalet sjukdomar och skador genom massage osv.

Greger_EFG:

Varför skulle man känna sig tvungen?

För att alla inte har samma möjligheter att skaffa jobb. Somliga har sjukdomar som stoppar än, somliga saknar färdmedel och kan därför endast ta ett jobb i närheten av sin bostad, somliga har psykiska problem som omöjliggör annat osv.

Greger_EFG:

Finns inget grupptryck, ingen som tvingar dig att göra det. Du kan lätt få jobb på andra ställen.
Tog mig TVÅ DAR att få 4 olika arbetsintervjuer. Efter en vecka hade jag 4-5 jobb att välja på.

Vad jag avskyr detta uttryck, men: THINK OUTSIDE THE BOX.


   
SvaraCitera
Åtta

Imoon:

Det är inte lagligt i exempelvis Kina med barnarbetare men visst fan sker det ändå?!

Det är precis det som är hans poäng... Inser du inte att du argumenterar mot dig själv? Nu är det ett jävligt konstigt exempel, men om den kinesiska staten helt plötsligt skulle börja tillhandahålla barnarbetare så skulle de teoretiskt sett kunna kräva bättre arbetsförhållanden för arbetarna - alltså skulle de barn som även utan legaliseringen skulle få arbeta, nu ha bättre arbetsförhållanden.

Imoon:

således skulle barntrafficking kunna öka.

Varför skulle förfrågan på barnprostituerade öka bara därför att staten tillhandahöll (vuxna) prostituerade? Det är som att säga att bara därför att Coop började sälja porrfilmer så skulle folk börja köpa mer äggplanta på ICA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Legalize it(tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Jag tror att tjejerna kan få det bättre om det vore lagligt.
Så länge hallickverksamhet är olagligt i alla fall.
Förhoppningsvis vågar fler tjejer anmäla våldtäkter/misshandel.
Sen så går det ju inte att göra "hora" till ett likvärdigt jobb som "affärsbiträde". Jag menar, säger arbetsförmedlingen åt mig att jag ska börja jobba som hora när jag är arbetslös så är det inte precis så att jag vill det/hade mått bra av det [rolleyes]

Greger_EFG:

1) Golddiggers. Rika desperata män kan nu ha sex med kvinnor för ett fast konkurrenskraftigt pris.

Golddigers är ju en fattig människa som vill gifta sig med en rik människa pga av deras pengar och inget annat [no-no]


   
SvaraCitera