Aviseringar
Rensa alla

Legalisera sexköp


Ämnesstartare

genus:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Folk borde få bestämma över sina egna kroppar. Det är väl dock lagligt sålänge man filmar sexakten, löjligt att det är olagligt utan filmkamera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

är ensam[sad] har pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

För missbrukare och illegala invandrare är det det.

Tror du inte att de redan säljer sex, alltså de som skulle kunna tänka sig att sälja sex om det blev lagligt? Det sker även nu, men i det tysta.

isola:

Klart att det skulle förekomma tvång då också, precis som nu.

Tvång är olagligt och skulle vara så även i framtiden. Vi snackar om sex av fri vilja, och betalning för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Tror du inte att de redan säljer sex, alltså de som skulle kunna tänka sig att sälja sex om det blev lagligt? Det sker även nu, men i det tysta.

Det finns en massa som sker i det tysta som ändå inte ska legaliseras. Tycker att det vore ett svek mot alla med trasigt psyke att legalisera det. Tror jag.

Razorblade:

vång är olagligt och skulle vara så även i framtiden. Vi snackar om sex av fri vilja, och betalning för det.

Ingen kan avgöra om du gör det av egen fri vilja eller har någon i bakgrunden som drar i trådarna. Skulle sex bli lagligt skulle man också behöva skatta på det, och därför få lägre inkomst. Det skulle då ske svart och lika mycket i skymundan som nu.


   
SvaraCitera
mynona

Razorblade:

Du har ju redan folk som gillar att knulla runt så ofta som möjligt med så många som möjligt. Varför ska de då inte få ta betalt för det också?

Det låter som om du jämställer människor som gillar att knulla runt med prostituerade och det måste jag protestera mot. Det påminner om en tid/kultur när varje kvinna som har sex med mer än en enda man kallades för "hora".

Att ha sex för nöjes skull med partners man själv väljer och att tillfredställa kunder som man aldrig skulle ha haft sex med om man inte får betalt är inte samma sak.
Inom prostitution är din uppgift att ensidigt tillfredställa din kund.

Är det sunt att tänka: "hon gillar att ha sex med många killar? Okej, då gillar hon att ha sex med vem som helst!" Det är just den synen våldtäktsmän har använt för att försvara att de har våldtagit "slampor".

Att man tycker om att ha sex med många partners är inte samma sak som att man skulle vilja ha sex med vem som helst. Tvärtom har ju personer med stor sexaptit ännu större orsak att vara kräsna - det faktum att de har sex för nöjes skull innebär ju att det blir ännu viktigare att de tänder på motparten.

Kort sagt: skilj på begreppen och tänk inte att människor med stor sexaptit lika gärna kunde prostituera sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ingen kan avgöra om du gör det av egen fri vilja eller har någon i bakgrunden som drar i trådarna. Skulle städning bli lagligt skulle man också behöva skatta på det, och därför få lägre inkomst. Det skulle då ske svart och lika mycket i skymundan som nu.

genus:

Själv motsätter jag mig legalisering av professionell städning, då jag anser att det inte kan vara en individs fria val att göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Du får betala någon för en massage och rent principiellt så är det ju inte någon större skillnad på massage och sexuell stimulering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Vet inte (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

nus: Själv motsätter jag mig legalisering av professionell städning, då jag anser att det inte kan vara en individs fria val att göra det

Men herrgud. Du kan inte jämföra städning med någonting så intimt som sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men herrgud. Du kan inte jämföra städning med någonting så intimt som sex.

Motivera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Du får betala någon för en massage och rent principiellt så är det ju inte någon större skillnad på massage och sexuell stimulering.

Så är en massör som en prostituerad menar du? De flesta betalar ju inte för att få massage för att få sexuell stimulering utan för att de har muskelproblem osv.


   
SvaraCitera
mynona

Zodd:

Det är väl dock lagligt sålänge man filmar sexakten, löjligt att det är olagligt utan filmkamera.

Är det samma sak att ha sex med en kollega som att ha sex med en kund? En porrskådespelare har sex med en till porrskådespelare. De är ju båda två i samma sits, inte sant? Det är inte bara en som säljer sig, utan båda två. De säljer sig inte till varandra, utan till kameran. En vanlig prostituerad däremot säljer sex till sin kund; han/hon är ensam prostituerad och ska tillfredsställa sin kund, medan två porrskådespelare är prostituerade båda två och ska tillfredsställa kameran.

De har det gemensamt att de säljer sex, men inte på samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Motivera.

Krävs det verkligen någon motivering? Du kan damma, skura och moppa tills du blir blå - utan att behöva släppa någon så intimt nära som inuti dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte så insatt i ämnet men jag tycker att istället för att förbjuda saker ska man hitta orsaker till varför folk gör det och försöka förebygga det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det finns en massa som sker i det tysta som ändå inte ska legaliseras.

Men nu vände du på min logik 180°. Det var inte så jag menade. Du skrev att missbrukare m.fl. skulle börja sälja sex när det blev lagligt. Jag skrev att det redan sker.

isola:

att det vore ett svek mot alla med trasigt psyke att legalisera det.

I så fall ska du förbjuda de att ha sex överhuvudtaget eftersom många med självskadebeteende utsätter sig för ohälsosamma sexvanor med okända och även brutala sexpartners.

isola:

Ingen kan avgöra om du gör det av egen fri vilja eller har någon i bakgrunden som drar i trådarna.

Människor kan manipuleras lätt, speciellt de som mår dåligt. I så fall bör du förbjuda de utsatta att ha sex...

isola:

Skulle sex bli lagligt skulle man också behöva skatta på det, och därför få lägre inkomst. Det skulle då ske svart och lika mycket i skymundan som nu.

Staten skulle lägga skatten på en rimligt nivå för att minimera fusket. Med din logik skulle alla medborgare idag handla svart eftersom skatter finns, så är det inte.


   
SvaraCitera