Aviseringar
Rensa alla

Leif GW: Invandrare överrepresenterade i överfallsvåldtäkter


Ämnesstartare

Issen:

vilket vem som helst kan göra och under de förhållanden som vi låter folk bo här med pengar så man precis överlever

En nyanländ invandrare får LÅNGT MYCKET MER i bidrag än en arbetslös svensk utan A-Kassa.

Källa: http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2010/01/14/nyanlanda-flyktingar-far-mer&...

Har också en annan källa på min andra dator osm jag inte hittar på denna. Där handläggare på socialstyrelsen har berättat vad en nyanländ invandrare kan få i bidrag sammanlagt till möbler och dylikt. Siffran översteg 100 000 om det är en familj på 5 personer.

Finns väldigt många etniska svenskar som lever på väldigt mycket mindre. Och inte får bidrag till sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Finns väldigt många etniska svenskar som lever på väldigt mycket mindre. Och inte får bidrag till sådant.

Vad har den 'etniske svensken' med detta att göra? Det finns även de med invandrarbakgrund som lever på 'väldigt mycket mindre', men fortfarande, vad har det med saken att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Vad har den 'etniske svensken' med detta att göra? Det finns även de med invandrarbakgrund som lever på 'väldigt mycket mindre', men fortfarande, vad har det med saken att göra?

Det buddha menar är att till skillnad från Issens BS, så lever inte invandrarna i misär som på något sätt skulle "pressa dem" till att utföra mest våldtäckter.

Fan vad hemskt eg att GW som har koll ska hånas för att han säger något som dessutom är sant,
bara för att det är fel att ens antyda något illa om invandrare i sverige.

Hur fan kunde vi bli så här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Det buddha menar är att till skillnad från Issens BS, så lever inte invandrarna i misär som på något sätt skulle "pressa dem" till att utföra mest våldtäckter.

Kanske skulle ha läst citeringen..

Greger_EFG:

Fan vad hemskt eg att GW som har koll ska hånas för att han säger något som dessutom är sant,

Som Issen sade,

Issen:

Sen är det också så intressant hur man delar in det i Svenskar och invandrare, dessa invandrare kommer från säkert 150 olika länder.

Sedan är det väl självklart att Sverige lockar till sig en massa kriminella när de får chansen till att expandera sina kriminella nätverk i ett betydligt rikare land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka räknas som invandrare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Vilka räknas som invandrare?

Människor som har flyttat till Sverige ifrån ett icke-nordiskt land enligt mig iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Vad har den 'etniske svensken' med detta att göra?

Formulerade mig lite tarvligt. Menade svenska medborgare och skattebetalare.

Amsle:

vad har det med saken att göra?

Det är ganska orimligt att de som har levt i Sverige relativt länga och till och med hela sina liv och betalat skatt får mindre pengar från staten än nyanlända flyktingar/invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Sedan är det väl självklart att Sverige lockar till sig en massa kriminella när de får chansen till att expandera sina kriminella nätverk i ett betydligt rikare land.

Tror inte att detta är just organiserad kriminell brottslighet.

Mörkertalet, samt utförandet av överfallsvåldtäckter sägs va större i muslimska länder där även offret kan utsättas för straff,
lägg sen till att:
muslimer i sverige har 0 respekt för svenska kvinnor=
överepresentation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Människor som har flyttat till Sverige ifrån ett icke-nordiskt land enligt mig iallafall.

jahaaaaaaaaaaa.
så om danskar, norskar, islänningar och finnar är med i den överrepresenterade statistiken så failar väl den lite? [cute]

Buddah:

Källa:

gött att den failar 🙂 finns inget 😛
och dessutom en SD blogg?

Får EN PERSON som kommer till Sverige mer i bidrag än en svensk med A-kassa eller en hel familj som kommer till Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Precis, och när en klar majoritet av dessa INDIVIDER tillhör en viss grupp så är det kanske inte så konstigt att Leif säger som han gör.

En klar majoritet tillhör gruppen män. Det är nog enda sådana gruppen du kan hitta dem i. Vad han sade var ju just att majoriteten INTE tillhör gruppen invandrare, men att invandrare däremot är överrepresenterade.

Ishtar:

Om man sätter press på folk, börjar de våldta, eller vad?

Gravt förenklat kan man uttrycka det så. Människor i fattigdom och misär, även relativ sådan, lider långt oftare av psykiska problem och har mycket mindre möjligheter att söka hjälp. Inläggning på östras psykklinik kostade 2007 ~2500 kronor i månaden, utöver att den personen då inte kan tjäna pengar.

Det är väldigt enkelt att se att ju sämre socioekonomisk ställning någon har, ju större är frekvensen för alla former av brott, från snatteri till våldtäkt och mord. Sen är det ju även så att rika människor har lättare att bli friade från brott - inte nog med att de har råd med bättre advokater, ibland kan de t.om. frias med motiveringen att "personer i deras ställning inte skulle göra sådant" - vill minnas att Stefan Wahlberg skrev en bra kolumn om det i metro för några månader sedan, ska se om jag kan hitta den.

Buddah:

Har också en annan källa på min andra dator osm jag inte hittar på denna. Där handläggare på socialstyrelsen har berättat vad en nyanländ invandrare kan få i bidrag sammanlagt till möbler och dylikt. Siffran översteg 100 000 om det är en familj på 5 personer.

Så de KAN få 20 000 per person? Det är mindre än hälften av vad någon som lever på existensminimum får in på ett år. När detta då ska gå till alla de grundläggande långtidsköp som de flesta inte behöver göra varje år (t.ex. möbler och vitvaror) är det inte någon enormt stor summa. Bra mycket mindre än en VD får för att peta sig i näsan.

Greger_EFG:

Fan vad hemskt eg att GW som har koll ska hånas för att han säger något som dessutom är sant,

Vem är det som hånar GW? Han har sagt något som varenda jävel här på forumet är medvetna om, och de allra flesta också sagt. Invandrare är överrepresenterade, det är alla överens om. Frågan är varför de är det och hur man motverkar de tendenserna.

En bra början kan vara att inte knö in alla fattiga människor i nedgågna ghetton.


   
SvaraCitera

Buddah:

Källa:

[no-no]

Gör om, gör rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ju fler vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans, ju fler vi är tillsammans, ju gladare vi bli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Människor som har flyttat till Sverige ifrån ett icke-nordiskt land enligt mig iallafall.

Jag menar när man räknar statistiken. Räknar man alla med utländska rötter eller bara de som inte är födda i Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Mörkertalet, samt utförandet av överfallsvåldtäckter sägs va större i muslimska länder där även offret kan utsättas för straff,
lägg sen till att:
muslimer i sverige har 0 respekt för svenska kvinnor=
överepresentation.

Nu pratar du om mellanöstern, vilket för oss tillbaka det som Issen sade. Vad har vi européer med detta att göra? Sedan skiljer det sig mellan muslimer och muslimer, en bosniak till exempel har oftast inte samma värderingar som en arab och det förekommer sällan att de är troende, precis som de muslimska albanerna.


   
SvaraCitera