Aviseringar
Rensa alla

Leif GW: Invandrare överrepresenterade i överfallsvåldtäkter


Ämnesstartare

daisy:

Jag menar när man räknar statistiken. Räknar man alla med utländska rötter eller bara de som inte är födda i Sverige?

BRÅ:s statistik som man vanligen hänvisar till, räknar utrikes födda och de med en eller två föräldrar som är utrikes födda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Får EN PERSON som kommer till Sverige mer i bidrag än en svensk med A-kassa eller en hel familj som kommer till Sverige?

En person. Men en familj på fem personer var exemplet i min andra källa. Med möbelbidrag, flerbarnsbidrag etc. Och länken funkar om man fixar den, UM som failar. Skriver den igen så man får kopiera så den inte blir söndertrasad länk http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2010/01/14/nyanlanda-flyktingar-far-mer-​​i-ersattning-an-utforsakrade/

multuspollex:

Gör om, gör rätt.

UM som failade som sagt, kopiera länken ovan istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är mindre än hälften av vad någon som lever på existensminimum får in på ett år

De pengar jag pratar om är startbidrag. Var jag oklar med såg jag nu. Utöver det får man också socialbidrag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

BRÅ:s statistik som man vanligen hänvisar till, räknar utrikes födda och de med en eller två föräldrar som är utrikes födda.

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

så om danskar, norskar, islänningar och finnar är med i den överrepresenterade statistiken så failar väl den lite? [cute]

Dom är inte med där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Dom är inte med där.

Källa? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är väldigt enkelt att se att ju sämre socioekonomisk ställning någon har, ju större är frekvensen för alla former av brott, från snatteri till våldtäkt och mord.

Givetvis är det så, men tror du verkligen det är så enkelt? Jag menar, kulturella skillnader är ett faktum. Dessa innebär bland annat, hur mycket folk än vill sopa det under mattan, att människor från vissa kulturer har diametralt annorlunda syn på kvinnor (om vi nu förutsätter att det är kvinnor som våldtas), än den vi har i Sverige. Om den här synen lutar åt ett negativt håll, finns det ju en god chans att människorna som har den inte har samma spärrar att begå våldsbrott mot kvinnor rent generellt, som säg en etnisk svensk man, som sedan barnsben fått inpräntat att kvinnor är på jämlik fot (fastän alla vet att kvinnor är sattyg egentligen, men det är en annan femma [bigsmile] ).

Jag har egentligen inte läst nåt djuplodande om det här, men jag tycker nog allt att det låter logiskt att anta att det finns en kulturell del som "spelar in". Det är liksom inte svårt att se att det finns sådana här skillnader mellan kulturer, som i de mest extrema fallen innebär en skillnad mellan vad man tycker borde vara någon form av grundläggande moral.

EDIT: Formulerade om lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Källa? 🙂

Nordiskt folk begår inte gruppvåldtäkter, så är det bara [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Nordiskt folk begår inte gruppvåldtäkter, så är det bara [wink]

Sluta dra skit ur röven och kom med något kreativt istället. Påståenden hjälper varken dig eller SD om du saknar källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Nordiskt folk begår inte gruppvåldtäkter, så är det bara [wink]

Inte? Vad gjorde "Oscar" mot "Linnea" och "Jennifer" förra våren?

för övrigt

Buddah:

Sluta dra skit ur röven och kom med något kreativt istället. Påståenden hjälper varken dig eller SD om du saknar källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Invandrare är även överrepresenterade i underklassen och majoriteten utsätts varje dag för rasism av olika slag.

Folk som utsatts för mobbning är mer benägna att begå kriminella handlingar, ska vi kollektivt straffa alla mobboffer för det? Blir svårt för en så sorglig typ som dig, du lär ju garanterat ha blivit mobbad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Sluta dra skit ur röven och kom med något kreativt istället. Påståenden hjälper varken dig eller SD om du saknar källa.

Vart hade du tänkt att jag skulle hitta den faktan? Men just nu går jag efter vad jag läst om i tidningar och jag har ALDRIG läst att en person med svenskklingande namn varit anhållen eller dömd för en gruppvåldtäkt.

Crypto:

Inte? Vad gjorde "Oscar" mot "Linnea" och "Jennifer" förra våren?

Vill gärna se en artikel om det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Vad har vi européer med detta att göra?

ALLT.

Det är just vad vi europeer väljer att inte se som är problemet.

T.e.x att dom säger att Leif "gjorde en pudel" för att han sa att invandrare är överepresenterade i det här brottet.

Att sanningen anses vara en pudel är sjukt nog.

Ishtar:

. Det är liksom inte svårt att se att det finns sådana här skillnader mellan kulturer, som i de mest extrema fallen innebär en skillnad mellan vad man tycker borde vara någon form av grundläggande moral.

Är bara att lyssna på vardagligt tal i vissa grupper så ser man det direkt.

Eller ännu bättre, ta sig tid att faktiskt läsa t.ex. Koranen, eller lyssna på vad en average Imam har att säga.

Voila!

Du ser nu redan det vi andra med koll redan visste!


   
SvaraCitera

Ingen nämner aldrig bra saker med invandring, bara dåliga [sad][zzz] antar att man alltid behöver en syndabock


   
SvaraCitera

Harpya:

Dessa amerikaner, alltså. Kommer och våldtar våra brudar.

Nej, det är dom jävla danskarna o norrmännens fel asså vi borde enkelrikta Öresundsbron och stänga gränsen till Norge [no-no]


   
SvaraCitera