Aviseringar
Rensa alla

Lekminnen


Ämnesstartare

Hej alla, jag behöver lite läxhjälp.. Vet hur otroligt opoppis det är att försöka få hjälp med skoluppgifter på denna sida men det här handlar faktiskt inte om att ni ska göra min uppgift åt mig.

Jag ska skriva en examination utifrån ett lekminne jag har, jag ska analysera detta minne utifrån olika teorier och synsätt. Mitt problem är att jag kommer ihåg extremt lite från när jag var liten, har några små minnen av lekar men inget som är så skarpt som det bör vara för att jag ska kunna göra en vettig och givande analys. Jag skulle kunna hitta på ett minne men jag måste ha inspiration som kickar igång det, vilket jag inte har just nu..
 Så jag tar hjälp utav er, har ni ett specifikt lekminne som ni kommer ihåg och kan dela med er utav till mig som jag sedan kan skriva om och använda i mitt arbete? 

Thank you och glad valborg!


   
Citera
Ämnesstartare

Minns allt som skedde bakom soffan i mysrummet medans förskolefröknarna inte var i närheten. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Minns allt som skedde bakom soffan i mysrummet medans förskolefröknarna inte var i närheten. Rodnar

Okej, hahah jag vill gärna inte vika ut mig i min examination, det ska ju faktiskt vara mitt minne egentligen Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör din egen läxa Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer knappt ihåg vad jag åt igår, hur skall man minnas från när man va man gjorde som barn :$


   
SvaraCitera

Prova lyssna på gamla album från när du var barn. Minns alltid massa grejer när jag lyssnar på markoolio, dr bombay, the offspring etc.. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns att vi lekte vanliga spel som dunkgömme och king, ett typ av basketspel med rutor men även när jag lekte tv-serien saddle club med tre vänner (minns inte svenska namnet) med hopprep som man höll framför sig som tygel allmedan man låtsades att man "var" hästen och en av karaktärerna i tv-serien Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagis... hmm.. Var väl mest att slåss och leka krig med pinnar och kottar i skogen på friluftsdagarna eller promenaderna som man gjorde var vecka.

Minns dessa krig, men är ej säker på om det är från förskolan eller typ 1an, 2an i skolan 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha dagis. Rodnar minns inte dagis mer än klappa kaka.


   
SvaraCitera

Under hökens alla vingar kom var ju dagistidens motsvarighet till game of thrones eller något. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: hökens alla vingar

xD är de inte bara två? +_+


   
SvaraCitera

Var mest slag slagsmål, hehe jag och mitt 'killgäng' gick o trodde att vi var coola vi förstörde snö grotter som dom mindre hade gjort och vi 'slag' ner dom när dom kom nära xD

Annars var det när man var o spelade king, skit kul ;D 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Under hökens alla vingar kom var ju dagistidens motsvarighet till game of thrones eller något. 

Haha, så himla sant ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lekte mest krig, minns att vi brukade slåss med pinnar tills någon fick ont och då gick iväg och tjurade.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man spelade nigger på rasterna!

Eller som man måste kalla det här, rutboll


   
SvaraCitera