Aviseringar
Rensa alla

Lekminnen


Ämnesstartare

Eller jaha, dagis. Det här var fritids/lågstadiet jag tänkte på men typ samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MANIAC:
lekte mest krig, minns att vi brukade slåss med pinnar tills någon fick ont och då gick iväg och tjurade.. 

Krig var bezT.

Fick en asfaltsbit i huvud1 en gång, vi hade stenkrig. Spräckte ögonbrynet och jack i pannan.
Men de vare värt, fick gå hem för dagen Cool

(OBS, var nog förvisso i första klass, eller andra. Inte gymnasiet alltså :pPPPp)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hittat på ett eget minne nu, även om era svar var intressanta att läsa så gav de mig inte riktigt den inspiration jag behövde. Men tvistade ett eget litet minne istället så det gick bra ändå!

Men ni får gärna fortsätta dela med er av kul lekminnen - de behöver inte vara från förskoletiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisa20088:
Var mest slag slagsmål, hehe jag och mitt 'killgäng' gick o trodde att vi var coola vi förstörde snö grotter som dom mindre hade gjort och vi 'slag' ner dom när dom kom nära xD

Annars var det när man var o spelade king, skit kul ;D 

badass xD jag och min bästis brukade förstöra kojor vi byggde i skogen med skolan x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en videofilm från en dag på förskolan, gud vad längesedandet var jag såg den. Det var en mamma som filmade hela förskolan, pga vi skulle ha avslutning på eftermiddagen, och sedan sålde filmen till föräldrar. Jag var nog den som blev filmad mest, och den som var överallt och gjorde något. Treåriga jag stod  t ex och strök, med ett riktigt strykjärn utan någon fröken i närheten (gick på en montesoriförskola), berättade teateralistiskt för en av mina bästisar om hur jag fått mitt ärr i pannan, ledde en skock med ungar i jakten på maskrosblad till en låtsaskanin, putsade mina skor etc. 
Men jag vet inte om jag skulle sätta min unge i någon Montessoriförskola ändå. Det var nog rätt så hårt klimat, elitistiskt och krävde att barnen inte hade några svårigheter el "defekter", och ett sådant klimat tror jag inte att jag skulle vilja sätta mitt barn i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså var kommer detta behov att prata om min barndom ifrån, titt som tätt drar jag med er down the  memory lane of isola. men ah, kanske är det lite terapeutiskt att slänga ur sig sådant sådär. 


   
SvaraCitera
Draug

härliga barndomsminnen är fint, minns många utflykter ut i skogen som barn, gillade sånt redan då och gör det än idag, vissa saker förändras aldrig, är en rejäl tröst faktiskt med tanke på att vuxenlivet ofta innebär hemska förändringar och tröstlösa insikter.


   
SvaraCitera

Tickstart:

xD är de inte bara två? +_+

en filosofisk fråga som ingen kommer lösa på tusen år :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:$$$$$ tror det är två bara


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Under hökens alla vingar kom var ju dagistidens motsvarighet till game of thrones eller något. 

Under hökens vida vingar kom*

mvh lekte det senast för typ en månad sedan med klassenRodnar


   
SvaraCitera

Lotus Elise: Under hökens vida vingar kom*

Jaha, där ser man. Vida vingar låter ändå lite för komplicerat att säga för dagisbarn... men var kanske rätt så retarded på den tiden ocksåRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise:

Under hökens vida vingar kom*

mvh lekte det senast för typ en månad sedan med klassenRodnar

Vi säger bara Under hökens vingar Galen


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Jaha, där ser man. Vida vingar låter ändå lite för komplicerat att säga för dagisbarn... men var kanske rätt så retarded på den tiden ocksåRodnar

Haha, minns att jag också sa alla vingar fram tills i tvåan typ..


   
SvaraCitera

Slutsats, alla säger olikaGalen

schim:

Vi säger bara Under hökens vingarGalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera