Aviseringar
Rensa alla

Leksaks-bombbälte


Ämnesstartare

Dude this is stupid.
- Yeah i kno, lets do it.

Jag älskar din inställning. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poiio:

Men håller med dig, inget e bra oavsett, SSG e soldater och polisen drar nog även dom vapen vid en sådan situation...

soldater skjuter först och frågar sen.

Nationella insatsstyrkan tror dom är soldater 🙂

titta bara på Nordea med den där psykiskt störda norrmannen som höll "gisslan" med en påk (hur man nu fan lyckas med det)

kändes ju jättenödvändigt att slänga in flashbangs in i bankkontoret och sen in med 20st tungt beväpnade insatspoliser för att plocka en förvirrad norrman med knölpåk 😛 .

jag tror att om jag såg en kille med bombbälte och killswitch på stan skulle jag sätta en kula i huvudet på honom på en gång, sen kan man alltid förklara situationen efteråt 🙂

men visst är det krav som skall uppfyllas för ett skjutbrott.

men att springa på stan med ett "fejk" bombbälte är INGEN bra idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jinxed:

Nationella insatsstyrkan tror dom är soldater 🙂

Skulle NI skjuta först, och fråga sen så skulle det antagligen bli fråna om grovt tjänstefel.

jinxed:

soldater skjuter först och frågar sen.

Dumma soldater ja. Har man någon sorts hjärnkapacitet som soldat så försöker man i det längsta att avhålla sig från att skada människor.

jinxed:

kändes ju jättenödvändigt att slänga in flashbangs in i bankkontoret och sen in med 20st tungt beväpnade insatspoliser för att plocka en förvirrad norrman med knölpåk 😛 .

Det var jävligt overkill, men better safe then sorry. Och visste dom att han bara hade en påk? Dvs helt säkra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Det var jävligt overkill, men better safe then sorry. Och visste dom att han bara hade en påk? Dvs helt säkra?

helt säker kan man aldrig vara, då tar man alltid det osäkra för det säkra.

fast det jag egentligen går igång på är inte PENIS (Polisens Egna Nationella Insats Styrka) handlande i detta fall, de gjorde rätt. (visst var jag rolig nu, det där skämtet har jag tänkt länge på)

utan det jag stör mig på är hur en kille med påk kan hålla gisslan på en bank? det var typ 6-7 pers inne på banken? det är ju för fan bara att knalla ut? vad ska han göra? skrika barska ord på gisslan?
har han en knölpåk, då plockar man upp en stol och bankar skiten ur karljäveln.

det är som folk som rånar värdetransporter med allt ifrån hammare, till osthyvel till chihuahua.. är bara i sverige sånt kan hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jinxed:

utan det jag stör mig på är hur en kille med påk kan hålla gisslan på en bank? det var typ 6-7 pers inne på banken? det är ju för fan bara att knalla ut? vad ska han göra? skrika barska ord på gisslan?

Som jag förstått det, så var gärningsmannen en psykiskt instabil norrman. Att skrika barska ord går ju fetbort iom att han var norsk ;).

Jag har jobbat en del inom psykvården, och folk där är inte helt som dom ska vara. Många är otroligt oberäkineliga, sjävlmordsbenägna, och iom att dom oftast skiten i de mesta, så försvinner de flesta spärrar en normal människa har, så smärta och styrka är helt olika mot vettiga människor.

Men som sagt. Att hålla gisslan med en knölpåk är bara godtagbart på ett äldreboende 😉


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera