Aviseringar
Rensa alla

Lenin, en hjälte?


Ämnesstartare

Lenin var en diktator och en galning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

I början av sin bana drevs han säkert av en äkta vilja att förändra samhället till det bättre, tyvärr så blev även han förstörd av makten, precis som så många andra.

För att citera Maxim Gorkij:
"Lenin, Trotskij och deras partikamrater är redan infekterade av maktens gift; det visar deras skändliga inställning till den personliga friheten och yttrandefriheten och till alla de rättigheter som demokratin kämpade för att föra fram till seger..."


   
SvaraCitera

McLuver:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Nej en värdelös diktator som vände sig emot de arbetande massorna.


   
SvaraCitera

McLuver:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Hade dom inte gjort statskuppen efter att dom förlorat valet så hade jag nog kunnat se han som en hjälte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Angelize:

Vem???????

du vet han som gillade rött och grundade ett litet land som kallades Sovjet unionen. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Foxxie:

Han är också skyldig till massmord på 4-6 miljoner av sina egna landsmän och folkmord på kosackerna, att hylla honom är som att hylla Hitler och Mao.

Han gjorde ju nått iaf, istället för att sitta på forum o gnälla...[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Foxxie:

att hylla honom är som att hylla Hitler och Mao.

Dödar man en person är man en mördare.
Dödar man många personer är det statistk.
Dödar man miljoner människor blir man en hjälte.

Spartakus:

varenda jävla människa som råkade dö

Ja det bara råkade dö 50 miljoner människor under Lenin och Stalin, värsta oturen alltså!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Ja det bara råkade dö 50 miljoner människor under Lenin och Stalin, värsta oturen alltså!

Lägg inte Lenin på samma hyllkant som Stalin, Stalin var en som systematiskt gjorde sig av med folk, utrensningar och annat skit, Lenin var ju till och med den som varnade resten av partiet över stalins oberäknelighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Lägg inte Lenin på samma hyllkant som Stalin

Nej kanske inte helt rättvist, Lenin var inget odjur, men att mena väl räcker inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Nej kanske inte helt rättvist, Lenin var inget odjur, men att mena väl räcker inte.

Lenin övertog ett land i Kaos som genomgått svåra vintrar, ett världskrig med en brakförlust och kom att delta i ett kort inbördeskrig.
det är klart det stryker med folk då, speciellt när man kollektiviserade kalukernas (Dom hette väl så?) Jordbruk för att kunna försörja den behövande befolkningen inne i städerna.

Vad stalin gjorde var ju att med penna och papper utge en dödsdommar till folk. skicka oliktänkande och annat folk till gulag mm. men även här är man oenig om hur många som strök med under stalins styre, finns faktiskt forskningar som bevisar den totala motsatsen kring dom "miljonstals" som strök med under stalins tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

stalin

Snacka inte skit om min Stalin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

Snacka inte skit om min Stalin.

Varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Varför inte?

För att illasinnade människor som du skall inte prata skit om de som jag bryr mig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

För att illasinnade människor som du skall inte prata skit om de som jag bryr mig om

1156404aa760e6a0e37.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

McLuver:

ett ljus i mörkret![love]

Det var lasermannen också. [zzz]

Jag tycker självklart att vi ska hylla brottslingar. [tired]


   
SvaraCitera

Foxxie:

En vidrig diktator och massmördare.

Du tänker på Stalin!


   
SvaraCitera