Forumet - Lesbisk?

Lesbisk?

2984 1 33

Jag MÅSTE veta en sak. Jag har varit inne på youtube och älskar videorna där tjejer kysser varann, men jag är ju tokkär i michael jackson och jag blir bara mer och mer i känslan av att ha en tjej att kyssas med, men är jag lesbisk eller vad är de för fel på mig??? :(

Senast ändrad 5 Nov 2013, 11:23 av André Vifot Haas

Det finns ju visserligen något som heter bisexuell, så du behöver inte utesluta det ena eller det andra. Men vill ändå säga att bara för att du gillar att titta och fantisera om tjejer som kysser varandra behöver inte betyda att du är lesbisk (eller bi) eller vill göra det i praktiken. Alla har vi nog fantasier som just är fantasier och kommer alltid förbli det.
Sen om du nu är sugen på att kyssa tjejer på riktigt, kör hårt, det är inget fel med det? Och du behöver faktiskt inte sätta namn på din sexualitet. 

Spana också in:

Tycker skolorna ska lära ut mer om sexualitet, hur föränderlig den är och hur den utvecklas. Sexualkunskap ska inte bara behandla snopp - fitta - könssjukdomar - graviditet, utan sånt här med. Tycker det är synd att så många ungdomar startar trådar om "är jag bög?" eller "är jag lebb?" som om det vore jätteviktigt att sätta en sådan stämpel på sig själv, som om det bara finns ett alternativ, som om det är livsviktigt.