Aviseringar
Rensa alla

lessnat på kompis


Ämnesstartare

det är så här att jag har varit kompis med en tjej sedan vi var nio, jag är 18 nu. I alla fall så har viu varit jätte tighta sedan dess och umgås alltid, pratar om allt och så. har en längre tid börjat känna mig kvävd av denna vänskap då det känns som att den tar lite för mycket av min tid. vill hinna umgås med andra också, vi går ju på olika skolor nu, men då känner jag mig dum mot henne. sen så smsar hon elelr riger typ varje dag och vill prata kanske en timme minst, något som jag tyckte var mysigt förut men bara drygt nu. känns också som att vår vänskap handlar mest om henne, hur hon mår och så, mest hon som pratar, för jag orkar inte,vill jag prata om hur jag mår kan jag gärna prata med någon annan. på sista tiden har vi bråkat en del och jag har föröskt dissa henne men tror inte hon förstår.

snälla, någon som har ett tips på hur man kan "göra slut" med henne, eller i alla fall umgås och prata mindre?


   
Citera

Säg det till henne ;/


   
SvaraCitera

säg att du är lesbisk och vill ha henne


   
SvaraCitera

prata med henne


   
SvaraCitera

säg att ni har vuxit isär


   
SvaraCitera

sjung en låt för henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

säg att du är lesbisk och vill ha henne

[bigcheers]


   
SvaraCitera

säg det till henne ordentligt att du tycker att det är bäst att ni inte pratar så ofta lr va fan nu det än var [shake]


   
SvaraCitera

Om det är så du känner bör du prata med henne om det, så ni antingen slutar umgås helt eller i alla fall inte så mycket längre...

Annars går det ju att komma med bortförklaringar. Typ: "Jag har läxor" Eller; "Lovade morsan att göra det och det" Finns hur många såna där som helst. [bigsmile] (Detta är dock inte tillrådligt, eftersom det bara blir jobbigare, bättre att säga som det är!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

darknovel:

snälla, någon som har ett tips på hur man kan "göra slut" med henne, eller i alla fall umgås och prata mindre?

Säg typ som du berättar nu. Säg att du själv tror att ni behöver lite mer utrymme ifrån varandra, få låta varandra vara lite ifred liksom. Umgås man så intensivt så kan man precis i parrelationer börja irritera sig på varandra eller leta fel eller störa sig på saker.

Säg till henne att ni kanske ska försöka se hur det blir om ni ses lite mindre, klart ni kan hålla kontakt eller om nått krisar. Säg till henne att du själv tycker att det blir för mycket ibland.

Då kanske din vän kan hitta någon annan att grubbla inför eller finna fler att umgås med istället för bara dig. Då kan du också få lite andrum, tid att umgås med klassen, skolan etc.

Du kan väl säga till henen att hon inte skulle behöva oroa sig eller att typ bli ledsen utan mer en slags lösning på själva problemet. Då kanske ni heller inte behöver sluta som ovänner eller "göra slut". Man kan behöva få vara ifrån varandra till och från helt enkelt. Svårar än så behöver det inte vara! [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera