Forumet - Letar efter 3 st barnprogram

Letar efter 3 st barnprogram

1621 0 20
Som jag såg på 90-talet då jag växte upp (dom kanske inte kommer från den tidsperioden dock).

1. Handlar om två st. ganska dumma byggarbetare, den är gjord i lera.
Min kompis som också sett den säger att den är rysk. Jag tror att byggarbetarna är identiska.

2. Ett otecknat barnprogram där programledaren bor på en vind med sin papegoja (om jag minns rätt), vad som sker i programmet minns jag ej.

3. Minns bara introt, man får se ett litet fejk-landskap (typ ett sådant som man har med låtsas-tåg), på det landskapet åker ett tåg, jag har för mig att det är någon slags berättar röst också. Om jag minns rätt består programmet bara av sagor.

ÄNDRAT 2008-11-01 00:07

ÄNDRAT 2008-11-01 00:07
Hurra! Tack för alla svaren!
Det är alltså:

1. Mat & Pat (Pat & Mat?)

2. Felix & Fenix (jo med robert gustafsson)

3. Skymningssagor
Balthazar:

1. Handlar om två st. ganska dumma byggarbetare, den är gjord i lera.
Min kompis som också sett den säger att den är rysk. Jag tror att byggarbetarna är identiska.

Mat & Pat?

Balthazar:

2. Ett otecknat barnprogram där programledaren bor på en vind med sin papegoja (om jag minns rätt), vad som sker i programmet minns jag ej.

Felix och Fenix?

Spana också in:

Balthazar:

. Minns bara introt, man får se ett litet fejk-landskap (typ ett sådant som man har med låtsas-tåg), på det landskapet åker ett tåg, jag har för mig att det är någon slags berättar röst också. Om jag minns rätt består programmet bara av sagor.

Skymningssagor
Balthazar:

1. Mat & Pat (Pat & Mat?)

Åh, dom är så jävla roliga! [rolleyes][love]

Balthazar:

Tänkte först på Mormors Magiska Vind. [blush] Säkert bara för att jag var så liten när Felix och Fenix gick att jag inte såg det.