Aviseringar
Rensa alla

Letar efter två dos-spel


Ämnesstartare

Jag minns att då jag var liten spelade jag två st dos-spel till windows 95/98. I det ena spelet var man en pojke som gick runt i ett slott (2d), och pojken var/eller kunde förvandla sig till trollkarl, man gick mest rundor i slottet, jag tror inte spelet hade något direkt mål. Det var väldigt oskyldigt, inget våld. Det var 2d vill jag minnas.

Ett annat spel jag letar efter är ett spel där man var en gubbe i grå/blå uniform/klädsel som sprang runt (2d) och sköt ner andra. Jag vill minnas att man bland annat hade/kunde få ett vapen som sköt blåa ovalformade skott. Jag tror inte det var någon speciell musik i det.

Snälla måste få veta! 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

Det skulle ju kunna vara vad som helst, finns några tusen spel att välja på.

Men skulle det andra kunna vara något av de två första Duke Nukem-spelen eller kanske Commander Keen eller nåt sånt? Men som sagt, det finns en del att välja på och jag drog bara till med nåt.


   
SvaraCitera

"Alltså, jag söker ett spel där man är en gubbe, man kan röra på sig och man kan hoppa och strafe'a"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det skulle ju kunna vara vad som helst, finns några tusen spel att välja på.

Men skulle det andra kunna vara något av de två första Duke Nukem-spelen eller kanske Commander Keen eller nåt sånt? Men som sagt, det finns en del att välja på och jag drog bara till med nåt.

Det är inte Duke Nukem, inte heller Commander Keen.
Det jag syftar på är mer likt Metal Slug till utseendet.


   
SvaraCitera

Korvkvartetten:

Det jag syftar på är mer likt Metal Slug till utseendet.

Okaj då har jag tyvärr ingen aning!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Korvkvartetten: Det jag syftar på är mer likt Metal Slug till utseendet.
Okaj då har jag tyvärr ingen aning!

Nu vet jag!
Det första var Scooter's magic Castle och det andra var Alien Carnage: Halloween Harry! 🙂


   
SvaraCitera