Aviseringar
Rensa alla

Leva på godis?


Spelarn:

Spelarn: Vill man gå upp i vikt ska man äta mat me mycke kolhydrater, inte godis.

Spelarn:

Blivande_japan: godis innehåller mkt kolhydrater smartypants...

ah, ser nu vad du menade. Dock är nog fet mat att föredra framför mat med mycket kolhydrater om man ska gå upp i vikt. Dels eftersom ett gram fett innehåller nästan dubbelt så mycket energi som ett gram kolhydrater, och dels eftersom ett överskott av kolhydrater ändå kommer omvandlas till fett...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Att man kan bli fet av att äta bara godis (så länge de är i tillräckligt stora mängder)

Förmodligen, tror dock man dör av en blandning av kemikalieförgiftning, organstrejk och näringsbrister innan det sker.


   
SvaraCitera

man dör söt.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Förmodligen, tror dock man dör av en blandning av kemikalieförgiftning, organstrejk och näringsbrister innan det sker.

Tveksamt.


   
SvaraCitera

Om man bara äter godis så får man fettbrist, proteinbrist, brist på vitaminer och brist på mineraler. Gör man det nog länge så kommer man utveckla en samling bristsjukdomar, bland annat blodbrist på grund av för lite järn, störningar i sköldkörteln på grund av för lite jod, nedsatt kognitiv förmåga och nedsatt förmåga att bilda nya celler på grund av för lite fett, ödem på grund av proteinbrist, skörbjugg på grund av för lite vitamin c, nedsatt immunförsvar, överbelastning av organ och urkalkat skelett.

Sen dör man på grund av något av det efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla 🙂 Nu har jag lärt mig mycket hahah [crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Dock är nog fet mat att föredra framför mat med mycket kolhydrater om man ska gå upp i vikt.

Ja ä ingen expert på de här men ja vet att sumobrottare bygger upp kropparna genom o käka mycke kolhydrater o lite fett, va en jävla massa snack om de för en tid sen.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article3904654.ab
Måste bara citera en del ur artikeln
Det kostrådgivande Livsmedelsverket – som märkligt nog lyder under det affärsinriktade jordbruksdepartementet – har alltför länge varit i händerna på livsmedelsindustrin. Kolhydrater är billiga i framställning och kan lagras länge på affärshyllorna. Folkhälsan får komma i andra hand.


   
SvaraCitera

Spelarn:

Ja ä ingen expert på de här men ja vet att sumobrottare bygger upp kropparna genom o käka mycke kolhydrater o lite fett, va en jävla massa snack om de för en tid sen.

de tränar iofs massor också, så de behöver kolhydrater som kan lagras som glykogen i deras muskler


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

de tränar iofs massor också, så de behöver kolhydrater som kan lagras som glykogen i deras muskler

De kan stämma. Undrar om sumobrottare lider av fetma? Dom tränar mycke o käkar nyttigt. En annan som lider av fetma lever på skräpmat, godis, snacks, läsk, öl o ä jävligt lat av sig. Så dom har fått sin fetma på helt olika sätt.


   
SvaraCitera

Spelarn:

De kan stämma. Undrar om sumobrottare lider av fetma? Dom tränar mycke o käkar nyttigt. En annan som lider av fetma lever på skräpmat, godis, snacks, läsk, öl o ä jävligt lat av sig. Så dom har fått sin fetma på helt olika sätt.

även om de har muskler har de ju ohälsosamma mängder fett... som de fått av ett alldeles för högt näringsintag, precis som för "vanliga" feta


   
SvaraCitera

har svårt att äta mat
mår illa av det
behåller vikten mha godis
är ganska dumt
men är medveten om det iaf
så gör mitt bästa för att pilla i mig mat


   
SvaraCitera

Om man vill dö i förtid så javisst!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Spelarn:

http://www.expressen.se/halsa/1.2373695/sa-blev-fett-farligt-och-nytti​gt-igen

allt handlar fortfarande om hur MYCKET du äter av saker och ting. Sluta citera mig för skitsaker jag redan vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelarn:

http://www.expressen.se/halsa/1.2373695/sa-blev-fett-farligt-och-nytti​gt-igen

Vad har det med just det här att göra, egentligen?[zzz]


   
SvaraCitera