Aviseringar
Rensa alla

Leva resten av sitt liv gift med antingen en 6 åring eller 70 åring


Ämnesstartare

Hej igen! 

Tänk er att ni är en 15 årig tjej i Indien där föräldrar tvingar sina flickor att gifta bort sig ( tvångsgifte) med en man som de inte älskar eller är i lämplig ålder för er. 

Skulle ni då föredra att ni blev bortgift med en 6 åring eller någon som är 70 år? Jag själv skulle nog valt 70 åringen och vänta på att han dog och levt resten av mitt liv som änka. Är det rätt? Eller är det bara egoistiskt av mig att invänta min mans död? 

Jag skulle ha gjort det för att jag tror att man har fler rättigheter som kvinna i Indien om man är änka. 


   
Citera
Ämnesstartare

6åringen. skulle uppfostrat honom så att han blev underkastat mig. all reell makt skulle då ligga hos mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6 åringen, man kan ju låtsas som det är ens lillasyrra lr lillebror =D 


   
SvaraCitera

6-åringen

då kan man uppfostra ungen och slippa bli våldtagen av en gammal äcklig gubbe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
6åringen. skulle uppfostrat honom så att han blev underkastat mig. all reell makt skulle då ligga hos mig.

Smart! Tänkte inte så långt. Men vad händer när han blir typ 20-30 år och sjuukt less på dej? Tror inte man får ta ut skilsmässa i Indien:/  E ju så gott som död, om han hittar en annan ung snygg kvinna 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
6-åringen

då kan man uppfostra ungen och slippa bli våldtagen av en gammal äcklig gubbe

Sant! Men e 70 åring kanske dör om en vecka och sen är man fri!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView:

Sant! Men e 70 åring kanske dör om en vecka och sen är man fri!! 

Får också ärva all cash från honom, en 6 åring får du försörja medan en 70 åring försörjer dej 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlueView: Men vad händer när han blir typ 20-30 år och sjuukt less på dej?

det blir han inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är skitsnygg som indisk kvinna. annars tänker jag inte vara med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
jag är skitsnygg som indisk kvinna. annars tänker jag inte vara med.

Bara du kmr med relevanta argument  och är 100 ärlig, så får du va vad du vill 


   
SvaraCitera
mynona

Biologen: 6åringen. skulle uppfostrat honom så att han blev underkastat mig. all reell makt skulle då ligga hos mig.

Blivande_japan: 6-åringen

då kan man uppfostra ungen och slippa bli våldtagen av en gammal äcklig gubbe

Dessa två svar. Min åsikt är identisk. Hur man än vill göra i slutändan kan man uppfostra maken till att vilja följa ens vilja och stödja ens lösning på det hela. 


   
SvaraCitera

BlueView:

Sant! Men e 70 åring kanske dör om en vecka och sen är man fri!! 

ah el så lever han tills han blir 102


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
6-åringen

då kan man uppfostra ungen och slippa bli våldtagen av en gammal äcklig gubbe

Man behöver ju inte gå med på sex. Om han försöker så e det ju bara ta till självförsvar e ju för tusan både snabbare och starkare än en pensionär. Men förstår din poäng och bra argument ! 


   
SvaraCitera

BlueView:

Man behöver ju inte gå med på sex. Om han försöker så e det ju bara ta till självförsvar e ju för tusan både snabbare och starkare än en pensionär. Men förstår din poäng och bra argument ! 

det finns inget som säger att en 15-årig tjej är starkare än en 70-årig gubbe.

dessutom, hur många 15-åriga tjejer kan någonting om självförsvar? gissar att de är ännu färre i indien.


   
SvaraCitera

sämst argument osv


   
SvaraCitera