Aviseringar
Rensa alla

Leva som eremit och funderingar i allmänt på isloering från omvärlden


skyll på att du är elallergiker

elr just det du kanske vill ha din dator med dig


   
SvaraCitera

tänkt på det många gånger men tyvärr måste man träffa folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tänkt på det många gånger men tyvärr måste man träffa folk

Gillar du att vara ensam?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Gillar du att vara ensam?

egentligen inte men tycker bättre om det än att ha massa folk runt om kring finner dom ..äcklande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

egentligen inte men tycker bättre om det än att ha massa folk runt om kring finner dom ..äcklande

Du finner andra människors beteende äckligt?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Du finner andra människors beteende äckligt?

ja


   
SvaraCitera

Jag har klarat 4 dagar utan kontakt med människor IRL när jag var ensam hemma. Dock så tog maten slut så jag var tvungen att gå till affären.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag har klarat 4 dagar utan kontakt med människor IRL när jag var ensam hemma. Dock så tog maten slut så jag var tvungen att gå till affären.

Okey, bra.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Okey, bra.

Total isolation främjar kreativitet.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Jag antar att man måste bo så att post kan komma fram till en samt att man har inte har alltför långt till mataffär.

Du kan ju ha en postbox i stan kanske, om du nu vill ha post.
Du kan bo i ett miltärtält som man eldar i mitten och ha maten i snön. Beror väl på vad man vill ha för standard, köp en liten stuga.
Sen kan du fiska, jaga, odla potatis mm
Du skulle oxå kunna ha en liten ko [cute]

isola:

Fast ett helt eremiterat liv går inte att uppnå i dagens samhälle

Jo, om man väljer att inte va en del av samhället.


   
SvaraCitera

Om man fortfarande handlar i affär och behåller kontakt med samhället så som post. men har obefintlig kontakt med omvärlden utöver det. så är man väl en enstöring och inte eremit.

Det där är väl bra exempel på hur man ska gå till väga.

Men att vara eremit utan någon kontakt med omvärlden går nog inte.
Att hitta en skogsplats att bo på är lätt.
Konservera mat osv likadant. Jordkällare går även att bo i. Sen göra som dom gjorde förr, salta maten för att den ska hålla sig. Att få tag i salt kan dock bli svårt.
Men det stora problemet är jaktlagarna. De flesta sjöar kräver fiskekort och att jaga djur är big no no.


   
SvaraCitera

Cadnan:

Jo, om man väljer att inte va en del av samhället.

dagdrivare måste också ha mat och sjukvård[rolleyes]


   
SvaraCitera

isola:

dagdrivare måste också ha mat och sjukvård

Men man får fixa sin egen mat, fiska, jaga, odla potatis mm
Om man har egna djur kan man slakta och äta upp dem med.

Förhoppningsvis blir man väl inte sjuk, ingen som smittar en.
Nej, det kan va svårt att operera bort blindtarmen på sig själv, så då är man väl tvungen.

Jag vet inte. Men de som bor i avlägsna byar i afrika, lr djungelstammar på öar i papua nya guinea verkar ju klara sig bra utan kontakt med städer. Ja tills dom blir sjuk och dör då.


   
SvaraCitera

Cadnan:

Men man får fixa sin egen mat, fiska, jaga, odla potatis mm
Om man har egna djur kan man slakta och äta upp dem med.

mm man sitter och väntar tills potatisen växer och karvar av ett ben på sin kossa som bara trillat ner i ens hage ifrån himlen med sin fickkniv

Cadnan:

Förhoppningsvis blir man väl inte sjuk, ingen som smittar en.
Nej, det kan va svårt att operera bort blindtarmen på sig själv, så då är man väl tvungen.

[love]

Cadnan:

Jag vet inte. Men de som bor i avlägsna byar i afrika, lr djungelstammar på öar i papua nya guinea verkar ju klara sig bra utan kontakt med städer. Ja tills dom blir sjuk och dör då.

De lever inte helt ensamma, samt att de dör i tidig ålder.
De har dock inte vinter[smile]


   
SvaraCitera

isola:

mm man sitter och väntar tills potatisen växer och karvar av ett ben på sin kossa som bara trillat ner i ens hage ifrån himlen med sin fickkniv

Ja men medan man väntar på knölarna, kan man ju äta något annat, tex fisk. Jag tänkte mer att man skulle mjölka kossan än karva i benen.

isola:

De lever inte helt ensamma, samt att de dör i tidig ålder.
De har dock inte vinter

Sant. Jo jag tänkte på kläder, men jag vet inte hur man gör en täckjacka av ett får, fast eskimåerna gjorde varma kläder. Okej det blir svårt.


   
SvaraCitera